-
شماره ركورد
20029
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۰۲۹
-
پديد آورنده
اميربهراد متين راد
-
عنوان
بهساري زاويه شيارهاي برقو كاري براي بهبود عملكرد روغن بين رينگ و پيستون بر مبناي تلرانسهاي موتور EF7
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سيستم محركه خودرو
-
سال تحصيل
۱۳۹۳- ۱۳۹۶
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۶/۱۱/۳۰
-
استاد راهنما
دكتر امير حسن كاكائي
-
دانشكده
خودرو
-
چكيده
يك بوش سيلندر به خاطر كاركردهاي پيچيده و غامض خود از مقتضيات سطحي پيچيده اي برخوردار است. تمهيد و فراهم سازي زبري سطح كافي براي مقاومت در برابر سايش و نيز ذخيره و نگه داري روانكارها در دماهاي بالا ضروري مي باشد. بافت سطح بوش سيلندر ناهمسانگرد مي باشد كه توسط فرآيند سنگ كاري به وجود آمده و خراش هاي مشهودي بر آن وجود دارد. برجستگي شيارهاي سنگ كاري مشاهده شده حاكي از اين است كه بافت سطح تاثير بسزايي بر عملكرد رينگ دارد. البته اين تاثير تا به امروز كاملا مشخص نشده است. در اين مقاله يك مدل عددي توسعه يافته كه هدف از آن بررسي اثرات خصوصيات شيار بر شرايط روانكاري و اصطكاك و همچنين عملكرد حرارتي روعن در سطح تماس بين رينگ پيستون و سيلندر مي باشد. بدين منظور يك المان به ابعاد ۱ ميليمتر در ۱ ميليمتر و ضخامت فيلم روغن ۱ ميكرومتر كه داراي شيارهايي به عمق ۵ ميكرومتر و عرض ۲۵ ميكرومتر است، در فلوئنت مورد تحليل قرار مي گيرد. نتايج به دست آمده حاكي از آن است با نگه داشتن زاويه شيارها در محدوده ۴۵ تا ۵۵ درجه و همچنين تلاش در كاستن تراكم شيارها سبب بهبود عملكرد حرارتي و كاهش چشمگير ضريب اصطكاك خواهيم بود.
واژه هاي كليدي:
روان كاري- روغن- موتورهاي احتراق داخلي- مدل سازي- فيلم روغن- ياتاقان
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/11/15
-
عنوان به انگليسي
Numerical studies of honing angle to improve the performance of the oil film between piston’s rings and cylinder based on EF7’s engine tolerances
-
تاريخ بهره برداري
2/4/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اميربهراد متين راد
-
چكيده به لاتين
Owing to its complex functions, a cylinder liner benefits from complex surface requirements. Providing enough surface coarseness to resist against erosion as well as reservation and maintenance of lubricants at high temperatures is necessary. The liner surface texture is anisotropic made with the process of stonework with vivid scratches on it. The observed prominence of stonework slots is due to the great impact of surface structure on the ring function; it needs to be mentioned that such an impact is not clearly observed so far. This study develops an extended numerical model whose aim is to survey the effects of slot properties on lubrication conditions, friction and oil thermal performance at the contact level between the piston ring and the cylinder. Therefore, a 1 in 1 mm element and oil film thickness of 1 micrometer with slots with depth of 5 micrometer and width of 25 micrometers are analyzed in a fluent.
The results reveal the fact that keeping the slots at the angle of 45 to 55 degrees and trying to reduce the thickness of slots lead to a better thermal performance and a highlighted reduction in friction coefficient.
Key Words:
1. Lubrication
2. Oil
3. Internal Combustion Engine
4. Modelling
5. Oil Film
6. Bearings
-
لينک به اين مدرک :