-
شماره ركورد
20332
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۳۳۲
-
پديد آورنده
پرويز رهبر
-
عنوان
طراحي مدلي براي اندازه گيري ظرفيت جذب دانش مشتري در فروشگاه هاي اينترنتي ايراني
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت فناوري اطلاعات
-
سال تحصيل
۱۳۹۴-۱۳۹۷
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۷/۳۰
-
استاد راهنما
دكتر بنيادي نائيني
-
استاد مشاور
دكتر سبحاني فرد
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
افزايش روزافزون حجم دانش و اطلاعات از يك سو و لزوم استفاده سازمان ها از اين دانش جهت بالا بردن قدرت رقابتي خود از سوي ديگر سبب توجه روزافزون سازمان به مفهوم مديريت دانش است.شناسايي منابع دانش و بكارگيري آن در شركت هاي فعال در كسب وكار اينترنتي همانند سازمان هاي سنتي امري حياتي است.بدون شك يكي از مهم ترين منابع دانش،مشتري است.ظرفيت جذب دانش مفهومي است كه توانايي شركت براي تشخيص ارزش اطلاعات جديد وتوانايي بهره برداري از آن دانش را نشان مي دهد.اين پژوهش بدنبال ارائه مدلي جهت تحليل و ارزيابي ظرفيت جذب دانش در كسب وكارهاي اينترنتي است.در همين راستا بر اساس مدل كوهن و لوينتال سه بعد براي ظرفيت جذب با عناوين درك ارزش،همانند ساختنو تجاري سازي در نظر گرفته شده است. با انجام مطالعات ميداني گويه هايي براي هر يك از اين ابعاد تعريف و با روش دلفي به تأييد خبرگان رسيد سپس پرسشنامه طراحي و بين كاركنان فعال در فروشگاه هاي اينترنتي توزيع شد.نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده هاي جمع آوري شده نشان داد كه فروشگاه هاي مذكور در درك ارزش دانش مشتري متوسط و در همانند ساختن و بكارگيري دانش مشتري ضعيف عمل كرده اند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/10/01
-
عنوان به انگليسي
A model to measure customer knowledge absorptive capacity in Iranion online shops
-
تاريخ بهره برداري
10/22/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پرويز رهبر
-
چكيده به لاتين
Abs Nowadays, ever-expanding amount of information and knowledge on one hand, and considerations by organizations to use this knowledge to raise its competitive power on the other hand, have attracted the attention of many companies and organizations about knowledge management. It is obvious that identifying knowledge resources to apply for electronic businesses plays the same critical role as the one it plays in traditional businesses. There is no doubt to say that customer is the most important resource of knowledge for companies. “Knowledge absorption capacity” is a term which refers organization’s capacity to understand value of new information and use it more effectively. This study attempts to propose a model which measures companies’ capacity of absorbing customer knowledge within electronic businesses. Accordingly, we applied an approach by Cohen and Loental which addresses “value understanding”, “replication” and “commercialization” as the three dimensions of absorption capacity. Then we studied relevant literatures to present some items for each dimension. Thereby, a Delphi method as well as opinions obtained from academic and industrial experts are used to validate these proposed items. Finally, these valid items got used to design questionnaire which were given to staff of online shops to fulfill. The obtained results from sensitivity analyses of collected data reveals that Iranian online shops have fairly addressed value understanding of customer knowledge, while they have not focused adequately on two other dimensions; i.e. replication and commercialization.
-
لينک به اين مدرک :