-
شماره ركورد
20438
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۴۳۸
-
پديد آورنده
عرفان صحرايي
-
عنوان
مقاوم سازي پل ها به منظور جلوگيري ازفروافتادن عرشه در اثر لغزش نشيمنگاه الاستومري با استفاده از مقيد كننده طولي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
عمران - سازه
-
سال تحصيل
۱۳۹۴
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۸/۵
-
استاد راهنما
دكتر محسنعلي شايانفر
-
استاد مشاور
دكتر ميرزايي
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
چكيده
مطالعات انجام گرفته بر روي تاريخچه آسيب هاي وارد بر پلها در زلزله، بيانگر آن است كه يكي از مهمترين انواع آسيب پذيري، فرو افتادن عرشه مي باشد.عرشه پلها به دوصورت روي زير سازه قرارميگيرند. در حالت اول اتصال بين عرشه و ستون كوله ها و پايه ها گيرداربوده و هيچ فاصله اي بين آنها نمي باشد و در حالت دوم از الاستومر به عنوان جداساز بين عرشه با زير سازه استفاده مي شود.پل هاي تير و دال بتني با تكيه گاه هاي نِئوپرن از متداول ترين پل هاي بزرگراهي كشور ميباشند. افتادن عرشه از روي پايه ها و يا ضربه زدن عرشه به كوله، در هنگام ارتعاش طولي عرشه، از موارد مهم خرابي پل ها در زلزله هاي گذشته مي باشد. يكي از روش هاي موثر جلوگيري از افتادن عرشه و يا ضربه زدن به كوله، استفاده از مقيدكننده حركت در راستاي طول پل مي باشد. هدف اصلي از اين پژوهش، بررسي اثر استفاده از مقيد كننده¬هاي طولي بر عملكرد لرزه اي پل هاي متداول تير و دال بتني مي باشد. بدين منظور پنج پل متداول مجهز به مقيدكننده هاي طولي در پايه و در كوله ها مدل سازي شده و عملكرد لرزه اي پل ها با استفاده از تحليل ديناميكي تاريخچه زماني غيرخطي، بررسي شده است. نتايج بدست آمده نشان مي دهد استفاده از مقيدكننده هاي طولي، موجب كاهش قابل ملاحظه جابجايي نسبي عرشه و هم چنين عملكرد لرزه اي پايه هاي پل نيز به طور قابل ملاحظه اي بهبود مي يابد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/02/15
-
عنوان به انگليسي
Retrofiting bridges , in order to prevention of falling deck in effect of slippage of neoprene, with restrains
-
تاريخ بهره برداري
10/27/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
عرفان صحرايي
-
چكيده به لاتين
Multi-span girder and slab bridges are the most common type of bridges in Iran.During an earthquake modes of failure in longitudinal direction differs from modes of failure in transverse direction. In the longitudinal direction the superstructure is suseptable to falling off the supports or pounding with the abutments. To prevent such failures it is necessery to inhibit longitudinal displacement of the superstructure. This would require installation of restrainers to limit the longitudinal movement and keep the structure tied together during earthquakes. In this project the behavior of a five span simply supported concrete bridge equipped with different types of restrainers would be studied. Dynamic time history analyses would be carried out to assesss the responses of the bridge with and without restrainers. At least three different types of restrainers would be studied.
-
لينک به اين مدرک :