-
شماره ركورد
20604
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۶۰۴
-
پديد آورنده
نازنين اسمعيلي
-
عنوان
بازطراحي و برنامه ريزي شبكه ي خدمات پس از فروش در يك زنجيره تأمين حلقه بسته در شرايط عدم قطعيت
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سيستم هاي اقتصادي اجتماعي
-
سال تحصيل
1395-1397
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۱۲/۱۲
-
استاد راهنما
دكتر ابراهيم تيموري
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
خدمات پس از فروش شامل كليه¬ي فعاليتهايي است كه شركتها پس از فروش كالا و يا خدمت بهمنظور حفظ رضايت مشتري انجام ميدهند و موجب ارزش بيشتر محصول يا خدمات ميشود. پيشرفت سريع تكنولوژي در سال¬هاي اخير سبب كاهش چرخه¬ي عمر محصولات شده است. محصولاتي همچون محصولات الكترونيكي ممكن است تمام مراحل چرخهي عمر خود را در طول يك سال يا كمتر سپري كنند و توليدشان متوقف شود. بعضي فعاليت¬هاي مربوط به خدمات پس از فروش نظير نگهداري و تعميرات، نياز به قطعات يدكي دارند و به دليل اهميت مسئوليتپذيري در قبال مشتري، توليدكننده بايد تا اتمام دوره وارانتي تقاضاي قطعات يدكي را پاسخ دهد. در زمان توليد محصول، تأمين قطعات يدكي با مشكل خاصي مواجه نمي¬شود، چراكه مي-توان قطعات يدكي را در كنار محصول و در همان سيستم توليدي، توليد كرد. اما در بازه زماني توقف توليد محصول تا اتمام دوره¬ي وارانتي، سيستم توليدي عموماً در دسترس نيست و بايد از روش¬هاي جايگزيني براي تأمين قطعات يدكي در جهت پاسخ¬گويي به تقاضاي خدمات پس از فروش استفاده كرد.
هدف از پژوهش حاضر بازطراحي و برنامه¬ريزي شبكهي خدمات پس از فروش در يك زنجيره تأمين حلقه بسته در شرايط عدم قطعيت با تأكيد بر چالش¬هاي تأمين قطعات يدكي است. لذا در اين پژوهش، دو دوره¬ي زماني براي بازطراحي شبكه¬ي خدمات پس از فروش در نظر گرفته مي¬شود:
از ابتداي توليد محصول تا توقف توليد محصول (دوره¬ي اول)
از زمان توقف توليد محصول تا پايان دوره وارانتي (دوره¬ي دوم).
همچنين سه گزينه براي تأمين قطعات يدكي در دوره¬ي دوم در نظر گرفتهشده است: خريد بيشتر در دوره¬ي اول، بازتوليد قطعات معيوب و خريد از تأمين¬كننده¬ي جايگزين (برون¬سپاري).
پس از مرور ادبيات اين حوزه، دو مدل برنامه¬ريزي عدد صحيح مختلط خطي توسعه داده شده¬اند كه به ترتيب به مسئله¬ي بازطراحي شبكه و برنامه¬ريزي زنجيره تأمين خدمات پس از فروش در شرايط قطعي و غيرقطعي مي¬پردازند. تقاضا، نرخ بازگشتي¬ها و نرخ بازيابي غيرقطعي در نظر گرفته شده¬اند و براي مواجهه با عدم قطعيت از روش استوار مبتني بر سناريو (مول وي) استفاده شده است نتايج نشان مي¬دهند كه گزينه¬هاي خريد بيشتر و بازتوليد نسبت به برون¬سپاري ارجحيت دارند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/03/19
-
عنوان به انگليسي
Network Redesign and Planning for After Sale Services in a Closed-loop Supply Chain Under Uncertainty
-
تاريخ بهره برداري
3/2/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
نازنين اسمعيلي
-
چكيده به لاتين
Abstract:
After sales service includes all activities that companies do in order to maintain customer
satisfaction after selling goods or services. The rapid technology advancement in recent years
has reduced the life cycle of products. Products such as electronic products may spend all stages
of their life cycle in one year or less and then their production is stopped. Some after sale
services activities such as maintenance and repair require spare parts and due to the importance
of customer responsibility, the manufacturer must respond to spare parts demand until the end
of the warranty period.
When the product is produced supplying spare parts is not a problem, because the spare parts
can be produced simultaneously with the product. But there is no way to produce spare parts
in the time period when production is stopped until the warranty period expires, so alternative
methods should be used for supplying spare parts.
The purpose of this research is network redesign and planning for after sale services in a closed
loop supply chain under uncertainty. Also three options for supplying spare parts in the second
period are considered: more purchasing in first period, remanufacturing defective spare parts
and purchasing from an alternative suppliers (out sourcing)
Then we propose three mixed integer linear programming models that respectively deal with
planning for after sale services supply chain, network redesign in deterministic and nondeterministic conditions. Demand, returns rate and recovery rate are consider nondeterministic.
Keywords:
Network redesign, after sale services, supply chain management, closed-loop supply chain,
Uncertainty
-
لينک به اين مدرک :