-
شماره ركورد
20650
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۶۵۰
-
پديد آورنده
اميرحسين زينلي
-
عنوان
طراحي و ساخت سيستم محورشمار با استفاده از سنسورهاي 2 از 2القايي مجاورتي بر مبناي منطق
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي راه آهن برقي - كنترل و علائم
-
سال تحصيل
1394-139۷
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۰۸/۲۱
-
استاد راهنما
دكتر محمدعلي صنديدزاده
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
سيستم محورشمار يكي از مهمترين تجهيزات تشخيص حضور قطار در يك سيستم سيگنالينگ ميباشد. روشهاي مختلفي براي طراحي اين سيستم پيشنهاد شده است. يكي از بهترين نوع اين سيستمها كه امروزه بيشترين كاربرد صنعتي را در بين ساير روشها دارد استفاده از حسگر القايي مجاورتي يك طرفه به عنوان بخش تشخيص حضور چرخ بر روي ريل ميباشد. در اين سيستم، حسگر چرخ از طريق تشخيص تغييرات حضور و يا عدم حضور قطار را تشخيص ، ميدان مغناطيسي منتشر شده توسط حسگر بر اثر عبور چرخ ميدهد. در اين پايان نامه با تلفيق دو روش طراحي حسگر القايي مجاورتي با يكديگر يك نمونه حسگر القايي مجاورتي يك طرفه را طراحي كرده و سپس با استفاده از روش المان محدود به تحليل مغناطيسي آن طراحي و ميكروكنترلكننده مناسب 2 از 2 پرداخته شده است. واحد ارزياب اين حسگر نيز براساس منطق با آن معرفي شده است. با هدف بومي سازي سيستمهاي محورشمار القايي مجاورتي يك طرفه يك نمونه آزمايشگاهي واحد ارزياب به همراه حسگر تشخيص چرخ آن ساخته شده و با بررسي نتايج حاصله با نتايج شبيه سازي صحت عملكرد آن بررسي شده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/03/23
-
عنوان به انگليسي
Design and Prototyping of Unilateral Inductive Axle Counting System Based on 2002 Redundancy
-
تاريخ بهره برداري
6/13/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اميرحسين زينلي
-
چكيده به لاتين
The unilateral axle counting sensor is an important railway signal device that detects a train. For efficient and stable detection, the amplitude of induced electromotive force and its changes must be big enough. Therefore, the purpose of this study is to find a way to design and optimize the sensor structure quickly and accurately. This research proposes a new high reliable unilateral inductive axle counting sensor prototype based on eddy-current and Field deflection method. The operational principle of the sensor is studied with modeling as well as the validation by experiments in labs. It also conforms to the requirement of the Safety Integrity Level 3 standard. With the help of extensive electromagnetic field calculations, the study puts forward a modified model based on the finite element method, establishes an independent air domain around the sensor, wheel and the railway and adopts a unique grid division method. This study provides a way to design and optimize the structure of the sensor and a theoretical basis for the development. The results can improve and expand the technology of the axle counting sensor.
-
لينک به اين مدرک :