-
شماره ركورد
20698
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۶۹۸
-
پديد آورنده
مرتضي فرشچي
-
عنوان
بررسي ميكس متود تاثير آموزش گرامر بصورت اپليكيشن-محور در زمينه ايران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
۱۳۹۳
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۶/۰۶/۲۹
-
استاد راهنما
دكتر شهين واعظي
-
استاد مشاور
دكتر فاطمه نامي
-
دانشكده
زبان
-
چكيده
به موازات رشد محبوبيت استفاده از تلفن هاي همراه، اشتياق براي بكارگيري اين ابزار براي اهداف آموزشي، علي الخصوص در زمينه آموزش گرامر، نيز رشد داشته است. باوجوداين، مروري بر مطالعات انجام شده در اين زمينه نشان مي دهد كه ميزان تاثير و درك اين نوع از آموزش اپليكيشن-محور بندرت در بستر آموزشي ايران مورد بررسي قرار گرفته است. شركت كنندگان در اين تحقيق بين 13 تا 19 سال هستند. جهت بررسي در گروه دريافت كننده آموزش بصورت رسمي و غيررسمي، چارچوب مولتي-كيس براي اين تحقيق در نظر گرفته شده است. براي مطالعه هركدام از گروه ها، دو ابزار گروه فوكس و آزمون(قبل وبعد) بكار گرفته شد. از paired t-test براي مقايسه ميانگين دو نمونه در هر كدام از گروه ها استفاده گرديدt(11) = 4.50, p < .05. در گروهي كه آموزش رسمي ديده اند، نمرات شركت كنندگان بصورت قابل توجهي بالاتر از زماني بود كه مداخله در آن صورت گرفته بود (M = 75.42). ميانگين نمرات اين گروه قبل از مداخله (M = 48.33) بود. به همين شكل، در گروهي كه آموزش بصورت غيررسمي صورت گرفته بود، نمرات شركت كنندگان (M = 72.78) در مقايسه با نمرات بعد از آموزش بصورت قابل توجهي بالاتر بود (M = 52.00). در گروه هاي فوكس كه در هر دو گروه آموزشي (رسمي/غيررسمي) برگزار شده اند، پنج موضوع در مورد آموزش اپليكيشن محور پديدار شد. در انتها پرسشنامه اي كه درك شركت كنندگان از آموزش اپليكيشن محور را هدف قرار داده بود، پتانسيل بالاي سازگاري شركت كنندگان ايراني جهت استفاده از آموزش از طريق تلفن همراه را نشان داد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/04/03
-
عنوان به انگليسي
A Mixed-Methods Explorations of the Effectiveness of Application-based Instruction of Grammar in Iranian Context
-
تاريخ بهره برداري
9/20/2017 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مرتضي فرشچي
-
چكيده به لاتين
Parallel with the growing popularity of mobile devices, has grown the demand for utilizing them for instructional purposes, specifically in this study for grammar learning. However, the review of the related literature reveals that effectiveness and perception of app-based learning has seldom been investigated in the Iranian context. Participants are Iranian English male/female learners aged 13 to 19. A multi-case study design was adopted to investigate the two cases (Formal/Informal groups). To study the cases, two instrumentations were utilized: focus groups and pre/post treatment tests. Also, a questionnaire was developed to explore the Iranian learners’ perception of mobile learning. The paired t-test was used to compare the means of the two samples of related data in each group. In the formal group, the participants’ scores were significantly higher after the intervention (M = 75.42) than before the app-based instruction (M = 48.33) as indicated by a significant t-test, t(11) = 4.50, p < .05. Likewise, participants’ scores before taking up the informal app-based instruction of grammatical points were compared to their scores after the instruction. Participants’ scores were significantly higher after the intervention (M = 72.78) than before the app-based instruction (M = 52.00) as indicated by a significant t-test, t(8) = 4.42, p < .05. The focus groups held in both formal/informal groups revealed five themes regarding an app-based instruction. The questionnaire displayed a high potential of conformity with mobile learning in Iranian context.
-
لينک به اين مدرک :