-
شماره ركورد
20785
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۲۰۷۸۵
-
پديد آورنده
سمانه مرتضايي
-
عنوان
بررسي تاثير انحناي افقي جاده بر تصادفات راههاي برونشهري (تحليل مكاني قوس ها بر تصادفات)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه و ترابري
-
سال تحصيل
۹۵-۹۷
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۱۲/۱۲
-
استاد راهنما
دكتر حميد بهبهاني
-
استاد مشاور
دكتر ميثم عفتي
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
به طور طبيعي وقوع تصادف باعث ايجاد آزردگي و ناراحتي براي سرنشينان و حتي در مواردي خانواده و اقوام آنها ميشود. همچنين به ويژه در شرايط بروز تصادف با شدت بالا، اين واقعه مي تواند تبعات ومشكلات اجتماعي براي اقشار مختلف يك جامعه را به همراه داشته باشد. براساس نتايج مطالعات بين المللي قوس هاي افقي يكي از مقاطع بحراني جاده ها مي باشد. تأمين ايمني در قوس افقي مي تواند يكي از چالش هاي مهم براي مسئولين ذيربط مي باشد. ايمني در قوس متأثراز شرايط خود مسير و شرايط محيطي در اطراف آن مي باشد. اين پژوهش قصد دارد تا تاثير انحناي افقي راه را بر فراواني و شدت تصادفات مورد ارزيابي قرار دهد. به طوركلي نتايج نشان داد كه كه تعداد تصادفات با دو شاخص تراكم انحناي افقي در هركيلومتر و زاويه تجمعي رابطه¬اي منفي دارند، كه اين رابطه منفي در تصادفات خسارتي نمود بيشتري دارد. همچنين تراكم انحناي افقي يكي از قوي ترين پارامترهاي مرتبط به انحناي افقي جاده در تصادفات فوتي بوده است، به طوري كه افزايش %1 انحناي افقي هر كيلومتر مي تواند باعث كاهش تقريبا5/6 % از تصادفات فوتي گردد. درنهايت مي توان چنين نتيچه گرفت، اگرچه ممكن است قوس ها و انحناهاي افقي به تنهايي در جاده ها خطرآفرين باشند، اما تعدد انحنا ها مي تواند اثري محافظت كننده در قطعات از راه با طول كم داشته باشد. درواقع كم كردن سرعت در جاده هايي با قوس هاي زياد و افزايش توجه و آگاهي راننده در پيچ ها نسبت به مسير مستقيم مي تواند موجبات افزايش ايمني و تصادفات كمتر را فراهم آورد
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/04/19
-
عنوان به انگليسي
Spatial Analysis of the Effect of Horizontal Curvatures on Roadway Crashes
-
تاريخ بهره برداري
7/10/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سمانه مرتضايي
-
چكيده به لاتين
Overall, the results showed that the number of accidents with a negative correlation coefficient of horizontal curve density per kilometer and cumulative angle is negative, which is a more negative correlation of injury accidents. Horizontal curvature has also been one of the strongest parameters related to the horizontal curvature of the road in futile crashes, so that a 1% increase in horizontal curvature per kilometer could reduce roughly 6.5% of fatal crashes. In the end, this can be the case, although horizontals and horizontal curves may be dangerous on the roads alone, but the plurality of curves can have a protective effect on parts of the long-distance path. In fact, slowing down highways and increasing the attention and awareness of the driver in turns than the direct route could lead to increased safety and less accidents.
-
لينک به اين مدرک :