-
شماره ركورد
21698
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21698
-
پديد آورنده
شهرام آسايش
-
عنوان
بررسي و ارزيابي عملكرد ژئوپليمر جهت تعمير و نوسازي رويههاي بتني با استفاده از نتايج آزمايشگاهي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه و ترابري
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1398/10/28
-
استاد راهنما
دكتر حسن زياري - دكتر علي اكبر شيرزادي جاويد
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
روسازي بتني به خاطر ظرفيت باربري بالا در روسازي جادهها، بزرگراهها، و فرودگاهها استفاده ميشود. سالانه هزينههاي هنگفتي صرف طراحي، ساخت و نگهداري آن ميشود تا در طول عمر سرويسدهي ضمن تأمين ايمني سفر، راحتي و آرامش را براي استفادهكنندگان از راه فراهم سازد. آگاهي بهتر از تكنيكهاي نگهداري و ترميم سريع باعث استفاده بهتر و بيشتر از اين نوع روسازي ميشود. در سالهاي اخير مواد مختلفي براي تعمير روسازي استفاده شده است. زمان باز كردن راه جهت عبور ترافيك، از مهمترين فاكتورهاي مورد توجه براي انتخاب ماده تعميري است. ماده مناسب جهت تعمير بايد ضمن دارا بودن مقاومت كافي، زمان باز كردن راه جهت عبور ترافيك را نيز كاهش دهد. ژئوپليمر يكي از موادي است كه در سالهاي اخير جهت تعمير سازههاي بتني مورد توجه محققين قرا گرفته است. ژئوپليمر زمان گيرش سريع و مقاومت اوليه بالايي دارد. همين دو عامل باعث شده است كه به عنوان يك ماده تعميري پيشنهاد شود. در اين تحقيق، پارامترهاي مرتبط با تعمير براي اين نوع ماده ارزيابي شده است. خواص بتن تازه، خواص مكانيكي و آزمايشهاي دوام و مرتبط با ترك خوردگي بتن ژئوپليمر حاوي سرباره مورد ارزيابي قرار گرفته شده است. همچنين از دو پوزولان طبيعي پوميس و ميكروسيليس به عنوان جايگزين سرباره استفاده شد. نتايج نشان داد كه بتن حاوي سرباره الزامات مربوط به آيين نامه را از نظر خصوصيات بتن سخت شده رعايت ميكند. افزودن پوميس و ميكروسيليس باعث بهبود خواص بتن تازه و كاهش مقاومتهاي مكانيكي ميشود. همچنين جذب آب، تخلخل و جمعشدگي افزايش مييابد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/11/19
-
عنوان به انگليسي
An experimental study on performance of Geopolymer for PCC pavement repair and rehabilitation
-
تاريخ بهره برداري
1/17/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
شهرام آسايش
-
چكيده به لاتين
Concrete pavement is used for roads, highways, and airports due to its high load capacity. design, maintenance, and maintenance costs are spent annually to provide safety, comfort, and comfort to users on the road throughout their service life. Better knowledge of quick maintenance and repair techniques will make better use of this type of pavement. In recent years, various materials have been used for pavement repair. Time of opening the road for traffic to pass is one of the most important factors to consider in choosing a repair material. Adequate repair material should also reduce the time needed to open the road for traffic while having sufficient strength. Geopolymer is one of the materials that has been of interest for researchers in recent years to repair concrete structures. Geopolymer has fast setting time and high initial strength. These two factors have led to the suggestion as a repair material. In this study, repair-related parameters for this material were evaluated. The fresh properties of concrete, mechanical properties and durability tests related to cracking of this type of concrete have been evaluated. Also pumice and silica fume were also used as natural slag substitutes. The results showed that specimen containing just slag fulfills the requirements of hardened concrete properties according to code. The addition of pumice and silica fume improves the fresh properties of concrete and reduces mechanical strength. It also increases water absorption، porosity and shrinkage.
-
كليدواژه هاي فارسي
بررسي و ارزيابي عملكرد ژئوپليمر جهت تعمير و نوسازي رويههاي بتني با استفاده از نتايج آزمايشگاهي , بررسي و ارزيابي عملكرد ژئوپليمر جهت تعمير و نوسازي رويههاي بتني با استفاده از نتايج آزمايشگاهي
-
كليدواژه هاي لاتين
An experimental study on performance of Geopolymer for PCC pavement repair and rehabilitation , An experimental study on performance of Geopolymer for PCC pavement repair and rehabilitation
-
لينک به اين مدرک :