-
شماره ركورد
21883
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21883
-
پديد آورنده
احسان عوض زاده
-
عنوان
بررسي آزمايشگاهي و عددي تأثير فاصلهي تراورس ها و اثر طول خط بر مقاومت طولي خط بالاستي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خطوط راه آهن
-
سال تحصيل
1396
-
تاريخ دفاع
1398/10/03
-
استاد راهنما
دكتر جبار علي ذاكري
-
استاد مشاور
دكتر مسعود پلاسي
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
هدف اصلي از اين پايان نامه بررسي مقاومت طولي خط ريلي بالاستي است كه در اين پژوهش بهطور
خاص به اثر فاصله تراورس ها و هم چنين اثر طول خط بر مقاومت طولي خط بالايستي و همچنين تعيين
مقاومت متر طول در راستاي طولي خط پرداخته ميشود. مقاومت طولي خط مقاومت ناشي از پابندها نسبت به
ريل و مقاومت ناشي از بالاست نسبت به تراورس در برابر حركت طولي خط ميباشد. با توجه به بزرگ بودن اين
نيروها، كنترل و كاهش مقادير آنها ميتواند مشكلات فراواني نظير ناترازي عرضي خط )ديلم(، كمانش و
شكست ترد ريل را كه مهندسين خط و پرسنل تعمير و نگهداري در برخورد با يك خط بالاستي با آنها مواجه
هستند را به حداقل ممكن برساند. با توجه به افزايش روزافزون سرعت و بار محوري در راهآهن و گسترش
استفاده از خطوط جوشكاري پيوسته 9 بهمنظور حذف نقاط ضعف سازه خط و بالتبع آن افزايش نيروهاي محوري
طولي به وجود آمده در خط و وقوع مشكلات مذكور در پي اين افزايش نيروي محوري فلذا بار ديگر لزوم بررسي
موضوع و شناخت رفتار طولي خط به روشني مشخص ميشود. در اين تحقيق پس از مروري بر ادبيات فني
موضوع نتايج آزمايشگاهي بدست آمده از انجام تست ها در آزمايشگاه روسازي دانشكده مهندسي راه آهن و
سپس در ادامه به بيان نتايج بدست آمده از مدل سازي عددي در آباكوس پرداخته و به تفسير و تحليل آن در
ادامه پرداخته ميشود كه با كاهش فاصله تراورس شاهد افزايش مقاومت طولي خط پِر تراورس بوده و نيز با
افزايش طول پانل خط شاهد كاهش تاثير نيروي طولي بر پانل خط و از بين رفتن تاثير نيروي طولي در تراورس
هاي هشتم و نهم در امتداد پانل خط بوده كه در فصل ششم به صورت خلاصه و مقايسه اي نتايج گزارش شده
است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/02/09
-
عنوان به انگليسي
Laboratory and Numerical Investigation of the Effect of Space between Sleepers and Track Length Impact on Longitudinal Strength in Ballasted Track
-
تاريخ بهره برداري
12/24/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
احسان عوض زاده
-
چكيده به لاتين
The main purpose of this thesis is evaluating longitudinal resistance in the ballasted railway track and also calculating longitudinal resistance per meter of the rail. Longitudinal resistance of ballasted railway track is due to the resistance of the fastening system toward rail and also resistance of ballast toward sleepers in the longitudinal direction. Regarding large amount of these forces, regulate and alleviate the amount of them can be solved some problems such as buckling, rail fracture that maintenance operators face with them in diurnal activities.
Regarding changing conventional railway systems to modern systems and increasing in speed of the trains and axle load in railway we must have more research about longitudinal resistance for solving the problems that can be happen in operating. Thus we provide a railway track panel in laboratory and apply longitudinal forces by jacks and then the laboratory condition is simulated in Abaqus and consequently, the obtained results are reported in chapter 6.
-
لينک به اين مدرک :