-
شماره ركورد
21898
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21898
-
پديد آورنده
زهرا مشاي بش
-
عنوان
طراحي شبكه زنجيره تامين بنادر با در نظر گرفتن بنادر خشك تحت شزايط عدم قطعيت(مطالعه موردي: كشور ايران)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
بهينهسازي سيستمها
-
سال تحصيل
1396-1397
-
تاريخ دفاع
1398/12/14
-
استاد راهنما
دكتر محمد سعيد جبل عاملي
-
استاد مشاور
دكتر ميرسامان پيشوايي
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
امروزه زنجيره تامين بين¬المللي كالا رشد چشم¬گيري داشته و حجم حمل و نقل كانتينري افزايش يافته است. نقش بنادر بعنوان گره¬هاي حمل و نقل دريايي در زنجيره تامين كالاها پر رنگ¬تر شده و توسعه و بهينه¬سازي شبكه زنجيره تامين بنادر سبب ايجاد مزيت رقابتي بيشتري در اين عرصه مي¬شود. يكي از مشكلاتي كه مانع ايجاد اين مزيت رقابتي در زنجيره تامين كالا است، محدوديت ظرفيت كانتينري بنادر و كاهش اين ظرفيت با توجه به افزايش روند كانتينري-سازي، ترافيك بندري و زمانبر بودن امور مربوط به ترخيص كالاست. به همين دليل مفاهيمي از قبيل بنادر خشك و حمل و نقل چند¬وجهي براي حل معظلات ياد شده مطرح شده¬اند. موضوع مورد مطالعه در اين پژوهش ارائه مدلي دو مرحله¬اي براي طراحي شبكه زنجيره تامين بنادر با حضور بنادر خشك در اين زنجيره تحت شرايط عدم قطعيت و با در نظر گرفتن وجوه مختلف حمل و نقل در اين زنجيره است. در فاز اول كارايي مكان¬هاي بالقوه براي احداث بنادر خشك با مدل تحليل پوششي داده بدست آمده و نتايج فاز اول وادر فاز دوم مساله مي¬شود.. در فاز دوم يك مدل دو هدفه با اهداف كمينه¬سازي هزينه¬ها و بيشينه¬سازي ترانزيت بار در نظر گرفته شده است. از رويكرد محدوديت اپسيلون تقويت شده براي مقابله با مساله چند هدفه استفاده شده است. در نهايت با در نظر گرفتن محدوديت¬هاي موجودي و ترافيك بار در مدل و در نظر گرفتن ظرفيت¬هاي حمل و نقل، مكان بهينه بنادر خشك و مقدار متغيرهاي تصميم با تصادفي در نظر گرفتن پارامتر تقاضا در مساله و با فرض سناريوهاي مختلف بدست مي¬آيد. مدل ارائه شده بر روي كشور ايران پياده سازي شده است. نتايج بدست آمده نشان از كارايي خوب مدل براي در نظر گرفتن بنادر دريايي و بنادر خشك كشور در يك مدل يكپارچه دارد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/02/15
-
عنوان به انگليسي
Ports Supply chain network design considering dry ports under uncertainty condition in Iran
-
تاريخ بهره برداري
3/4/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
زهرا مشايخ بخش
-
چكيده به لاتين
Nowadays international logistics of freight and container transportation volume have had an outstanding growth. The role of seaports in the freight supply chain has gotten more important. The development and optimization of the supply chain network has led to more competitional advantages in this area. Container capacity constraint and decrease of this capacity regarding the increase of Containerization process, traffic limitations and time of clearance, are the reasons for the failure of this competition. Therefore, the concepts such as dry ports and multimodal transportation are suggested for the mentioned problems. The subject of this study is to attempt to provide a two-phase model for designing ports supply chain network considering dry port and multimodal transport mode in this chain under uncertainty circumstances.at the first phase, potential candidate location for establishing dry port will be achieved using data envelopment analysis approach. In the second phase, the optimal location of the dry port in a mathematical model will be determined. two objectives of this thesis are minimizing the cost and maximizing the efficiency of freight transit. The augmented epsilon constraint is presented to cope with the multi-objective problem. Finally, inventory, traffic and freight flow constraints are taken into consideration and the model is solved. Propose model is implemented in the case study of Iran. The obtained results indicate that this model is efficient in an integrated supply chain network.
-
كليدواژه هاي فارسي
كانتينري سازي , بندر خشك , محدوديت اپسيلون تقويت شده , حمل و نقل چند وجهي , زنجيره تامين بين الملل
-
كليدواژه هاي لاتين
Containerization , Dry port , Augmented epsilon constraint , Multimodal Transportation , International supply chain
-
لينک به اين مدرک :