-
شماره ركورد
21907
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21907
-
پديد آورنده
مهدي واعظي
-
عنوان
بررسي عوامل تاثيرگذار در انتخاب يك موسسه آموزش زبان هاي خارجي از ديدگاه مشتريان با استفاده از روشهاي داده كاوي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت مهندسي
-
سال تحصيل
نيمسال دوم 98 -99
-
تاريخ دفاع
1399/1/26
-
استاد راهنما
دكتر روزبه قوسي
-
استاد مشاور
دكتر محمد مهدوي مزده
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
اين پژوهش به دنبال شناسايي عوامل تاثيرگذار در انتخاب يك موسسه ي آموزشي زبان هاي خارجي ويژه ي كودكان مي باشد. ذكر اين موضوع ضروري است، با توجه به اينكه محدوده ي سني زبان آموزان 8 تا 10 سال مي باشد، مشتريان واقعي اين موسسه، والدين زبان آموزان (كودكان) مي باشند. توجه به نظرات مشتريان، و شناسايي عوامل تاثيرگذار در انتخاب يك موسسه آموزشي و تقويت موارد مثبت و تضعيف موارد منفي قطعاً منجر به افزايش كيفيت يادگيري و افزايش كيفيت فرآيندهاي آموزشي مي شود. كه در نهايت منجر به رضايت مشتري و افزايش سهم بازار موسسه آموزشي مي¬گردد. با توجه به گستردگي پژوهش و سوالات مطرح در پرسشنامه، برخي سوالات در حيطه ي دموگرافيك و بخشي در حيطه ي آموزشي بوده، ذكر اين موضوع ضروري مي باشد، با بررسي ادبيات موضوع داده كاوي داده هاي آموزشي تا بحال چنين پژوهشي انجام نشده است.
در اين پژوهش از متدولوژي (فرآيند) كريسپ استفاده شده است. اين متدولوژي يا فرآيند پژوهش شامل شش فاز مي باشد.
فاز اول (درك كسب و كار) : شامل مشخص كردن چشم انداز، ماموريت سازمان مورد نظر مي باشد.
فاز دوم (درك داده ها) : شامل چگونگي جمع آوري داده ها و تشخيص نوع داده ها مي باشد.
فاز سوم (آماده سازي داده ها) : شامل پيش پردازش و آماده سازي داده ها جهت استفاده از الگوريتم هاي داده كاوي مي باشد. فاز چهارم (مدلسازي) : شامل استفاده از الگوريتم هاي مختلف داده كاوي جهت ساخت مدل مي باشد. فاز پنجم (ارزيابي) : شامل تعيين دقت مدل حاصل از داده كاوي ¬مي¬باشد. فاز ششم (توسعه) : شامل استفاده ي كاربردي از مدل ساخته (توسط الگوريتم هاي داده كاوي) و توسعه ي نتايج آن مي باشد.
مشتريان اين موسسه ي آموزشي با توجه به برند اين موسسه ي آموزشي و معرفي شدن توسط آشنايان و دوستان در اين موسسه ي آموزشي ثبت نام مي نمايند و براساس اصول اوليه بازاريابي كه تبليغات مي باشد، هيچ اقدامي در اين زمينه مشاهده نمي شود.
بر اساس نتايج ديگر بدست آمده، برند اين موسسه آموزشي تداعي كننده ي كيفيت بالاي آموزش در اذهان مشتريان اين موسسه آموزشي مي باشد. و مورد ديگر اين است كه 88 درصد مشتريان فاصله كمتر از سي دقيقه با موسسه آموزشي دارند كه نشان دهنده ي مهم بودن دسترسي سريع به موسسه آموزشي براي مشتريان مي باشد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/02/07
-
عنوان به انگليسي
Investigating the Factors Affecting the Choice of a Foreign Language Learning Institute from the Consumer's Point of View Using Data Mining Methods
-
تاريخ بهره برداري
4/15/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهدي واعظي
-
چكيده به لاتين
This study seeks to identify the factors influencing the choice of a foreign language educational institution for children. It is important to note that since the age range of learners is 8 to 10 years, the real customers of this institution are the parents of learners (children). Paying attention to customers' opinions, and identifying the factors influencing the choice of an educational institution and strengthening the positive ones and weakening the negative ones will definitely increase the quality of learning and increase the quality of educational processes. This ultimately leads to customer satisfaction and increased market share of the educational institution. Due to the wide range of research and questions in the questionnaire, some questions are in the field of demographics and some in the field of education. Crisp's methodology (process) has been used in this study. This research methodology or process consists of six phases. Phase One (Business Understanding): involves defining the vision, mission of the organization. Phase Two (Understanding Data): Includes how to collect data and identify data types. Phase Three (data preparation): includes pre-processing and data preparation for the use of data mining algorithms. Fourth phase (modeling): involves the use of different data mining algorithms to build the model. Fifth phase (evaluation): includes determining the accuracy of the data mining model. Phase Six (Development): involves the practical use of a built-in model (by data mining algorithms) and the development of its results. Customers of this educational institution register according to the brand of this educational institute and by being introduced by acquaintances and friends to this educational institute, and according to the basic principles of marketing, which is advertising, no action is observed in this field. According to other results, the brand of this educational institution is associated with high quality of education in the minds of customers of this educational institution. Another case is that 88% of customers are less than 30 minutes away from the educational institution, which indicates the importance of quick access to the educational institution for customers.
-
لينک به اين مدرک :