-
شماره ركورد
21920
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
21920
-
پديد آورنده
فاضل احمدزاده
-
عنوان
ارائه مدل نوآوري باز براي توسعه محصول مبتني بر بازي گونگي (مطالعه موردي: توربين گاز)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت تكنولوژي - انتقال تكنولوژي
-
سال تحصيل
1395
-
تاريخ دفاع
1398/8/26
-
استاد راهنما
دكتر محمد فتحيان
-
استاد مشاور
دكتر محمدرضا رسولي
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
در دنياي با تغييرات سريع تكنولوژي و رقابتي امروز، شركت هاي صنعتي نيازمند توسعه محصولات جديدي هستند تا با افزايش مزيت رقابتي خود، در بازار بتوانند ادامه طريق انجام دهند. ايده و نوآوري هاي سازماني در گذشته محدود به واحد تحقيق و توسعه دروني بود و اگر نوآوري در پرسنل شركت وجود نداشت، توسعه محصولات با مشكل مواجه مي شد. با تكيه بر نوآوري باز ، براي دريافت ايدهها ، خريد تكنولوژي و يا خريد شركت هاي نوپا و استارت آپ، شركت هاي صنعتي مي توانند ، مكانيزمي را طراحي كنند كه توسعه محصولات منوط به واحد تحقيق و توسعه نباشد. در بيان ديگر نوآوري باز استفاده هدفمند از جريان هاي ورودي و خروجي دانش براي شتاب بخشيدن به نوآوري داخلي و توسعه بازار در جهت استفاده خارجي از نوآوري است. از طرفي ديگر، مي توان براي افزايش ايجاد انگيزه در بازيگران مشاركت كننده در چرخه توسعه محصول جديد، از مكانيزم هاي بازي گونگي بهره برد تا روند كار به صورت بهينه و سريع پيش رود. اين تحقيق سه معيار مهم نوآوري باز شامل مشاركت و اتحاد ها، خريد تكنولوژي و ايجاد شركت هاي نوپا را با استفاده از نظر خبرگان از ميان مولفه هاي نوآوري باز انتخاب نموده و سپس با استفاده از مدل هشت ضلعي بازي گونگي هفده مكانيك مرتبط با صنعت كشور ايران معرفي و با استفاده نظر خبرگان به بررسي ميزان تاثير هر كدام ميپردازد. در نهايت به ارائه مدل نوآوري باز براي توسعه محصول مبتني بر بازي گونگي مي انجامد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/02/23
-
عنوان به انگليسي
A model of open innovation for product development based on Gamification (Case Study: Gas Turbine)
-
تاريخ بهره برداري
12/15/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فاضل احمدزاده
-
چكيده به لاتين
In today’s fast-paced world along with the competitive market and rapid changes of technology, industrial companies are required to develop new products so as to increase their competitive advantage and last in the marketplace. Organizational ideas and innovations in the past were confined to the R&D unit, and if there were no innovation in the company, product development would face challenges. Thanks to open innovation, industrial companies now can get ideas, purchase new technologies or buy and own startups and design a mechanism that product development is not just limited to R&D unit. Having said that, in order to increase the motivation of the players involved in the new product development cycle, gamification models and mechanics can be used to make the process faster and efficient. This study explores the use of open innovation in Iran’s gas turbine industry to develop a product based on gamification that leads to a designing a conceptual model. The research method which has been used for this research was interviewing experts to select the most important factors of open innovation for this industry. Next, via twenty questionnaires and interviews with the experts, who specialize in the field of gas turbine, we realized the important mechanics of gamification that can affect the engagement of the players. Finally, the results are categorized and ranked using the analytic hierarchy process.
-
لينک به اين مدرک :