-
شماره ركورد
22329
-
پديد آورنده
نرگس اسماعيلي
-
عنوان
ارزيابي و بررسي تاثير عوامل روانشناسي زبان بر مهارت انگليسي گفتاري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
زبان و ادبيات خارجي - آموزش زبان انگليسي
-
تاريخ دفاع
1398/10/18
-
استاد راهنما
دكتر شهين واعظي
-
استاد مشاور
دكتر اسماعيل عبدالله زاده
-
دانشكده
زبان
-
چكيده
اگرچه تعدادي از مطالعات دربارهي تاثير عوامل روانشناختي بر زبان، ارتباط اين عوامل را با يادگيري صحبت كردن روان و دقيق نشان داده اند، تحقيقات در مورد اين موضوعات به ويژه در ايران، ناكارآمد است و همچنان در روزهاي ابتدايي خود به سر ميبرد. هدف از اين مطالعه، برداشتن گامي ديگر در ارايه شواهد بيشتر در مورد تاثير عوامل روانشناختي و اجتماعي است تا شخص بتواند زبان انگليسي را به عنوان زبان دوم ، با مهارت صحبت كند. همانطور كه الحمدي (2016) اظهار داشت، عوامل اجتماعي و روانشناختي دو واقعيتي هستند كه با هم ارتباط دارند. در اين پژوهش، 129 دانشجو كه در سه كلاس انگليسي براي مقاصد علمي (EAP) در دانشگاه علم و صنعت ايران در حال تحصيل بودند، مورد بررسي قرار گرفتند. يك پرسشنامه خود اعلامي با 38 سوال به همراه دو مصاحبه شفاهي شبه آيلتس به دانشجويان ارايه شد. نتايج مطالعه نشان داد كه انگيزه، اعتماد به نفس و محيط يادگيري مثبت مي تواند نقش مهمي را ايفا كند كه زبان آموزان سطح مهارت خود را ارتقا دهند. علاوه بر اين، تاثير والدين و معلم در تامين چنين فضاي سازنده اي به ميزان قابل توجهي برجسته ميشود. مطالعه حاضر داراي چندين پيامد آموزشي است كه به تفصيل در آخرين فصل پايان نامه توضيح داده شده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/07/09
-
عنوان به انگليسي
Assessment of psycholinguistic constructs in spoken language proficiency
-
تاريخ بهره برداري
9/30/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
نرگس اسماعيلي
-
چكيده به لاتين
Although a number of studies on the effect of psycholinguistic factors have shown their relevance to learn to speak fluently and accurately, research on this issues particularly in the context of Iran is in its primary days of infancy and still far from sufficient. This study purported to take another step in providing more evidence on the effects of psycholinguistic and social factors in order to be a proficient speaker of English as a foreign or second language. As AlHammadi (2016) stated, the social and the psycholinguistic factors are two facts that inter-related intimately. 129 students who were enrolled in three English for academic purposes (EAP) classes at Iran university of Science & Technology were examined. A self-declarative questionnaire with 38-items along with two quasi-IELTS speak out tasks were given to the learners. The results of the study showed that motivation, confidence, and positive learning environment could be played as important role in a way that the learners advance their level of proficiency. In addition, the impact of parents and teacher in providing such a constructive atmosphere is considerably highlighted. The current study has several pedagogical implications that have been elucidated in the last chapter of thesis, in details.
-
لينک به اين مدرک :