-
شماره ركورد
22453
-
پديد آورنده
رضا روشن پور
-
عنوان
مدلسازي ساختاري تفسيري عوامل موثر بر استفاده از صندوق مكانيزه فروش
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
علوم اداري و اقتصاد - اقتصاد
-
تاريخ دفاع
1399/3/12
-
استاد راهنما
دكتر محمدرضا پارسانژاد
-
استاد مشاور
دكتر عطاءالله رفيعي آتاني
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
صندوق هاي فروش كه گاها به عنوان POS و يا پايانه فروش در ادبيات مربوط به فروش شناخته شده اند و اصطلاح (POS) اينگونه تعريف ميشود كه فناوري استفاده شده توسط مشتريان براي ارائه اطلاعات پرداخت در ازاي يك كالا مي باشد. جهت استفاده از صندوق مكانيزه فروش عوامل موثري براستفاده از صندوق هاي فروش موثرند و شناسايي اين عوامل نقش بسزايي در استفاده از آن دارند و همچنين در كشور ايران دولت قوانين و مقرراتي جهت استفاده از صندوق هاي مكانيزه فروش تدوين كرده است ولي در عمل اين قوانين بر روي كاغذ مانده اند. هدف از اين پژوهش شناسايي عوامل موثر بر استفاده از صندوق فروش و دسته بندي اين عوامل و استفاده از سياست هاي تشويقي نرم توسط دولت به عنوان محركي جهت تشويق براي استفاده از صندوق فروش ميباشد. به بيان ديگر سياست گذاري هاي دولت مبني بر استفاده از سياستهاي تشويقي جهت ترويج استفاه از صندوق هاي فروش براي ثبت و ضبط معاملات توسط مشاغل و صاحبان كسب و كار با شكست مواجه شده است و استفاده از صندوق هاي فروش توسط برخي از مشاغل مورد قبول واقع نشده است و در اين پژوهش سعي شده است با استفاده از بينش هاي دانش اقتصادرفتاري كه امروزه در بسياري از كشور جهت نيل به اهداف دولتي استفاده ميشود جهت تشويق مشاغل براي استفاده از صندوق هاي فروش در معاملات خود استفاده شود. در اين پژوهش از روش ساختاري-تفسيري استفاده شده است. روش ساختاري تفسيري يك تكنيك است كه اين تكنيك به برقراري نظـم در روابـط پيچيـده ميـان عناصـر يك سيستم كمك زيادي ميكند. به عبارتي ديگر مدلسازي ساختاري تفسيري، فرايند يادگيري تعاملي است كه از طريق تفسير نظرات گروهي از خبرگـان بـه چگـونگي ارتبـاط بـين مفاهيم يك مسئله ميپردازد.نتايج اين پژوهش نشان داد كه اجراي سياست هاي تشويقي با استفاده از گيميفيكيشن ميتواند نقش بسزايي در تشويق صاحبان مشاغل به استفاده از صندوق هاي مكانيزه فروش داشته باشد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/07/19
-
عنوان به انگليسي
Interpretive structural modeling of factors affecting the use of sales fund
-
تاريخ بهره برداري
10/10/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
رضا روشن پور
-
چكيده به لاتين
Sale funds are sometimes known as POS. POS are technology used by customers to provide payment information for a commodity. POS are technology used by customers to provide payment information for a commodity. There are several factors that affect the use of POS. Iranian government has passed rules and regulations for the use of POS. But retailers violate laws and they do not use Connected POS. Some governments use innovative and soft approach to reach their purpose in related to transparency and information disclosure. This research identifies elements related to adoption of POS then gamification approach was used as a policy-making tool for the Iranian government to affect retailers for Connecting their POS to Tax Office. We utilized ISM model and results indicated that the use of gamification approach for incentive policies can be efficient than penalties policy for using POS.
-
لينک به اين مدرک :