-
شماره ركورد
22544
-
پديد آورنده
آتنا اجتهادي
-
عنوان
بررسي دانش حرفه اي و ادراك اساتيد دانشگاه و دانشجويان آموزش زبان انگليسي در ارتباط با ابزار هاي تعامل برخط
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1399/6/30
-
استاد راهنما
دكتر محبوبه تقي زاده
-
استاد مشاور
دكتر شهين واعظي
-
دانشكده
زبان
-
چكيده
هدف اين مطالعه چندگانه بود: (الف) بررسي تجربه معلمان پيش از خدمت و اساتيد زبان انگليسي در به كارگيري ابزارهاي تعامل آنلاين. (ب) بررسي تجربه معلمان پيش از خدمت و اساتيد زبان انگليسي در اثربخشي ابزارهاي تعامل آنلاين در توسعه زبان ؛ ج) بررسي نگرش آنها نسبت به اجراي ابزارهاي تعامل آنلاين در كلاسهاي زبان آنلاين ؛ و (د) شناخت چالش هاي معلمان پيش از خدمت و اساتيد زبان انگليسي در تعامل آنلاين. شركت كنندگان 100 دانشجوي كارشناسي ارشد TEFL و 7 استاد در دانشگاه علم و صنعت ايران بودند. اين مطالعه از طريق چهار پرسشنامه در مورد دانش حرفه اي معلمان پيش از خدمت شامل تجربه ، دانش ، نگرش و چالش هاي استفاده از ابزار تعامل آنلاين در كلاس هاي آنلاين زبان انگليسي انجام شده است. براي بررسي برداشت هاي اساتيد از تعامل آنلاين ، يك مصاحبه نيمه ساختاريافته نيز انجام شد. نتايج اين مطالعه نشان داد كه معلمان پيش از خدمت از ابزارهاي تعامل آنلاين و تأثير آنها در توسعه زبان آگاهي ندارند. با اين حال، آنها ذهنيت مثبتي در رابطه با اجراي ابزارهاي تعامل آنلاين در كلاسهاي زبان آنلاين داشتند. بيشترين موانع كمبود زيرساخت هاي فني، كمبود دانش مربيان و فراگيران و عدم همكاري كافي بود. همچنين نتايج نشان داد كه مربيان معلمان بر اين عقيده بودند كه ابزارهاي تعامل آنلاين بسته به ماهيت و محتواي دوره ممكن است تعامل را تقويت كنند. با وجود مفيد بودن ابزارهاي تعامل آنلاين در توسعه زبان، برخي موانع از جمله تفاوت هاي فرهنگي، قابليت دسترسي به فناوري و كسالت و اضطراب فراگيران استخراج شد. علاوه بر اين، مربيان معلمان معتقد بودند كه نه تنها تعامل آنلاين يك مولفه مهم براي يادگيري آنلاين است، بلكه ممكن است به عنوان يك عنصر مكمل براي كلاسهاي حضوري و همچنين فعاليتهاي خارج از كلاس براي تقويت يادگيري زبان بسيار مهم باشد. اين مطالعه اهميت آگاهي مدرسين آنلاين از اثربخشي ابزارهاي تعامل آنلاين و همچنين نقش و نگرش آنها را براي بهبود تعامل آنلاين نشان داد. پيامدها با توجه به يافته ها مورد بحث قرار مي گيرند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/07/29
-
عنوان به انگليسي
Investigating EFL Pre-Service Teachers’ and Teacher Educators’ Professional Knowledge and Conceptions of Online Interaction Tools
-
تاريخ بهره برداري
9/21/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اتنا اجتهادي
-
چكيده به لاتين
The objective of this study was manifold: (a) to investigate EFL pre-service teachers’ and teacher educators’ experience of employing online interaction tools; (b) to determine their conceptions of the effectiveness of online interaction tools in language development; (c) to explore their attitudes towards implementing online interaction tools in online language classes; and (d) to recognize the challenges EFL teachers may face in online interaction. The participants were 100 MA students of TEFL and 7 teacher educators at Iran University of Science and Technology. This study was conducted through four questionnaires about the professional knowledge of pre-service teachers including their experience, knowledge, attitudes, and challenges of using online interaction tools in online English language classes. A semi-structured interview was also conducted so as to examine teacher educators’ conceptions of online interaction. The results of the study revealed that pre-service teachers were not aware of the online interaction tools and their effectiveness in language development; however, they had a positive mentality regarding implementing online interaction tools in online language classes. The most frequent barriers were lack of technical infrastructure, lack of instructors’ and learners’ knowledge, and lack of adequate collaboration. The results also showed that teacher educators were of the opinion that online interaction tools may foster interaction depending on the nature and the content of the course. Despite the usefulness of online interaction tools in language development, some barriers, including cultural differences, technology accessibility, and learners’ boredom and anxiety were extracted. In addition, teacher educators held the view that not only is online interaction an important component for online learning, but it may also be crucial as a supplementary element for face to face classes as well as outside classroom activities to enhance language learning. This study revealed the importance of online instructors’ awareness of the effectiveness of online interaction tools as well as their roles and attitudes to improving online interaction. Implications are discussed in light of the findings.
-
كليدواژه هاي فارسي
ابزار هاي تعامل بر خط , تدريس آنلاين , توسعه حرفه اي معلمان آنلاين , دانش حرفه اي
-
لينک به اين مدرک :