-
شماره ركورد
22635
-
پديد آورنده
مهشيد معمارپور
-
عنوان
تاثير تصحيح خطا توسط همكلاسي و معلم بر بهبود مهارت گفتاري دانش آموزان زبان انگليسي ايراني
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1396
-
تاريخ دفاع
1399/7/2
-
استاد راهنما
دكتر شهين واعظي
-
استاد مشاور
دكتر محبوبه تقي زاده
-
دانشكده
زبان
-
چكيده
سالهاست كه معلمان نقش اصلي را در فرآيند تصحيح خطا دارند اما با ظهور مفاهيم خود اصلاحي (Self-correction) واصلاح همتايان (peer correction) ، اين نقش دستخوش تغييرات چشمگيري شده است. اين مطالعه تأثير روش تصحيح همسالان در مقابل اصلاح معلم بر مهارت گفتاري زبان آموزان ايراني را بررسي كرد. براي اين منظور 30 نفر از آزمون دهندگان آيلتس در موسسه ايران - استراليا كه از طريق آزمون بخش گفتاري آيلتس نمره 6.5 و بيشتر كسب كردند ، به عنوان زبان آموزان سطح پيشرفته انتخاب شدند. سپس ، شركت كنندگان به دو گروه تقسيم شدند كه در آنها روش اصلاح معلم و همسالان به طور جداگانه اعمال شد. در گروه با روش تصحيح همسالان، زبان آموزان آموزش ديده اند تا به دو روش تصحيح خطاي explicit correction و recast اشتباهات همتايان خود را تصحيح كنند. در گروه دوم نيز همين روشها توسط معلم انجام شد. آزمايش طي هشت جلسه 90 دقيقه اي انجام شد. بعد از دوره آموزشي ، يك آزمون گفتاري آيلتس ديگر بعنوان يك آزمون پس آزمون اجرا شد. با تجزيه و تحليل نتايج به دست آمده و مقايسه نمرات شركت كنندگان بين پيش آزمون و پس آزمون از طريق آزمون غير پارامتري Wilcoxon ، اين نتيجه به دست آمد، اگرچه هر دو گروه در نمرات آزمون گفتاري خود پيشرفت داشتند ، كلاس با روش تصحيح همسالان نتيجه بهتري در آزمون مهارت گفتاري داشتند. به طور كلي علاوه بر اين از طريق اين مطالعه دريافتيم كه نگرش فراگيران نسبت به تصحيح همسالان مثبت است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/09/02
-
عنوان به انگليسي
The Effect of Teacher and Peer Correction on the Improvement of Speaking Skill of Iranian EFL Students
-
تاريخ بهره برداري
9/23/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهشيد معمارپور
-
چكيده به لاتين
For many years teachers have had main role in error correction process but this role has undergone noticeable changes with the advent of peer and self-correction concepts. This study investigated the effect of peer correction vs. teacher correction on Iranian EFL students’ speaking skill. For this purpose 30 IELTS test takers in Iran-Australia institute who scored 6.5 and more through a Mock IELTS speaking test were chosen as the advanced level learners. Then, the participants were divided into two groups in which teacher and peer correction method was applied separately. The group with peer correction method was trained to provide recast and explicit correction on their peers’ errors. The same techniques were adopted by teacher in the second group. The treatment were held over the eight 90-minute sessions. After the instructional period, another IELTS speaking test was administered as a post test. By analyzing the results obtained and comparing scores of participants between pre-test and post-test through non-parametric Wilcoxon test, it was realized although both group had improvement in their speaking test scores, the class with peer correction method had better result in speaking test in general. Moreover through this study we found that the attitude of learners toward peer correction was positive.
-
لينک به اين مدرک :