-
شماره ركورد
23026
-
پديد آورنده
سارا غفاري
-
عنوان
ساخت مدل نفوذ خودروهاي هوشمند در شهرهاي پر جمعيت با استفاده از مدل هاي انتخاب پويا (مطالعه موردي شهر تهران)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
حمل و نقل
-
سال تحصيل
1395
-
تاريخ دفاع
1399/3/24
-
استاد راهنما
دكتر شهريار افنديزاده زرگري
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
تغييرات بسياري در صنعت خودرو اتفاق مي¬افتد، مدل¬هاي جديدي در بازار وجود دارد يا پيش بيني مي شود كه به زودي عرضه شود. در عين حال، آگاهي از محيط زيست، مقررات جديد براي افزايش راندمان سوخت و لزوم كاهش انتشار گازهاي گلخانه¬اي، رقابتي بين وسايل نقليه و سوخت¬هاي جايگزين ايجاد مي¬كند. در نتيجه، مشخصات وسايل نقليه و تصميمات استفاده¬كنندگان، در كوتاه¬مدت و ميان مدت به سرعت تغيير خواهد كرد. محاسبه صحيح پيش¬بيني پذيرش وسيله نقليه و ارزيابي سياست¬گذاري¬هاي سازگار با محيط زيست، بسيار مهم است. پژوهش پيش رو، يك رويكرد انتخاب گسسته پويا پيشنهاد مي-دهد كه رفتار خريد را مدلسازي مي¬كند و ترجيحات آينده در يك محدوده زماني مشخص را پيش¬بيني مي¬نمايد. اين چارچوب، تكامل ويژگي¬هاي خودرو و پويايي در شرايط بازار را در نظر مي¬گيرد. مدل-هاي ارائه شده با استفاده از داده¬هاي رجحان بيان شده جمع¬آوري شده است كه در كلان¬شهر تهران تخمين زده مي¬شوند. نتايج نشان مي¬دهد كه فرمولاسيون با خريدهاي مكرر، تغييرات در سهم در بازار را موفقيت¬آميز نشان مي¬دهد و اين فرايند انتشار چند متغيره اتخاذ شده براي مدل¬سازي تكامل قيمت سوخت، باعث بهبود مدل مناسب و همچنين بازيابي قله¬هاي تقاضا مي¬شود. ضرايب برآورد شده براي آزمايش سناريوهاي مختلف، از جمله تغيير در قيمت سوخت، قيمت خريد وسيله نقليه و بهبود مشخصات خودرو استفاده شده است. لازم به ذكر است كه اين سياست¬ها تأثير زيادي در پذيرش خودروهاي برقي و انتشار آن¬ها در بازار دارند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/10/21
-
عنوان به انگليسي
Modeling the market penetration phenomena of smart using dynamic choice models
-
تاريخ بهره برداري
6/14/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سارا غفاري
-
چكيده به لاتين
Much is happening in the automotive industry and new models are in the market or are expected to be available soon. At the same time, environmental awareness, new regulations for increased fuel efficiency, and the need to diminish greenhouse gas emissions make small vehicles and alternative fuel vehicles more competitive. As a consequence, vehicle characteristics and consumer decisions will change rapidly in the short and medium run. Accounting for the dynamic of the problem is important to correctly forecast green vehicle acceptance and to evaluate eco-friendly policies. This paper proposes a generalized dynamic discrete choice approach that models purchase behavior and forecasts future preferences in a finite time horizon setting. The framework allows one-time purchases, repeated purchases, univariate and multivariate diffusion processes that capture the evolution of vehicle characteristics and dynamics in the market conditions. The models proposed are estimated using stated preference data collected in Maryland. Results show that the formulation with repeated purchases successfully captures changes in the market shares, and that the multivariate diffusion process adopted to model the evolution of fuel prices further improves both model fit and the ability to recover peaks in demand. The estimated coefficients have been applied to test different policy scenarios, including changes in fuel prices, vehicle purchase prices, and improvements of car characteristics. These policies have a high impact on the adoption of electric cars and on their diffusion in the marketplace.
Keywords: Dynamic discrete choice models; Consumer stopping problem; Auto-regressive process; Green vehicle adoption; Electric vehicle.
-
كليدواژه هاي فارسي
مدل انتخاب گسسته پويا , ترجيحات بيان شده , خورو برقي
-
كليدواژه هاي لاتين
Dynamic discrete choice models , stated preference , Electric vehicle
-
لينک به اين مدرک :