-
شماره ركورد
23143
-
پديد آورنده
امير نوريان نوقابي
-
عنوان
مديريت انرژي در يك ايستگاه هوشمند ريلي در حضور پاسخ تقاضا
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي راه آهن برقي
-
سال تحصيل
98-99
-
تاريخ دفاع
1399/7/29
-
استاد راهنما
دكتر سيد سعيد فاضل - دكتر احمد ميرآبادي
-
استاد مشاور
دكتر شهرام جديد
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
پاسخگويي بار يكي از اجزاي اصلي شبكهي هوشمند ميباشد. در واقع پاسخگويي بار به بهرهبرداران سيستم قدرت اجازه ميدهد تا به جاي افزايش توليد كه بسيار هزينهبردار است با برنامههاي تشويقي و قيمتي مشتركان را به كاهش مصرف سوق دهند. مشتركان با كاهش مصرف در ساعات پيك علاوه بر كاهش هزينهي انرژي مصرفي خود به افزايش پايداري شبكهي قدرت و كاهش توليد گازهاي گلخانهاي نيز كمك ميكنند.
از آنجايي كه شبكهي راهآهن برقي سهم قابل توجهي از انرژي الكتريكي توليد شده در شبكهي برق را به خود اختصاص ميدهند، استفاده از برنامههاي پاسخگويي بار ميتواند باعث كاهش قابل توجه هزينهي انرژي مصرفي آنها شود.
در اين پايان نامه، يكي از برنامههاي پاسخگويي بار در ايستگاه مترو پيادهسازي شده و با توجه به اينكه هدف، كنترل مصرف داخلي ايستگاه است، تمركز بر روي پرمصرفترين تجهيز ايستگاه از نظر الكتريكي يعني سيستم تهويه، قرار داده شده است.
به منظور ارزيابي عملكرد مدل مديريت انرژي پيشنهادي، از اطلاعات و دادههاي يكي از ايستگاههاي مترو واقع در خط 6 مترو تهران استفاده شده است و نتايج شبيهسازي مدل MILP در محيط نرم افزار GAMS، صحت مدل پيشنهادي و همچنين ميزان صرفه جويي اقتصادي اين مدل را تاييد مينمايد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/10/23
-
عنوان به انگليسي
Energy Management of A Smart Railway Station Considering Demand Response Program
-
تاريخ بهره برداري
10/21/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
امير نوريان نوقابي
-
چكيده به لاتين
The electrical industry is looking for ways to reshape daily power demand profiles to reduce the cost of providing energy to consumers. The Demand Response Programs (DRP) is the tool that Load Serving Entity (LSE) uses to encourage people to reduce their energy consumption in peak periods or shift their loads from peak to off-peak periods. These programs help maintain grid reliability, stabilizes energy prices, and delivers environmental benefits.
Since the underground transportation systems have a considerable share of electricity consumption, Demand response programs could provide an opportunity for these systems to play a significant role in reducing stress on the power system at times of peak loading.
In this Thesis, The goal is to reduce the amount of energy cost while the station's power demand is satisfied. According to this reason, One of the Demand Response Programs is used for lowering the energy consumed in a ventilation system, which dominated the station's energy consumption.
The GAMS simulations are conducted to test the functionality of the proposed railway station energy management model, and the results show the reduction in electricity bills, which can verify this model.
-
كليدواژه هاي فارسي
برنامه پاسخگويي بار , مصرف داخلي مترو ايستگاه , سيستم مديريت انرژي ايستگاه ريلي , سيستم تهويهي مترو
-
كليدواژه هاي لاتين
Demand Response Programs , ventilation system , station's power demand , railway station energy management model
-
لينک به اين مدرک :