-
شماره ركورد
23198
-
پديد آورنده
حامد زمان زاده جليسه
-
عنوان
همسويي استراتژيك فناوري اطلاعات و زنجيره تامين در صنعت جلوه ها بصري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت فناوري و اطلاعات
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1399/07/12
-
استاد راهنما
دكتر حميدرضا نورعليزاده
-
استاد مشاور
دكتر محمدرضا رسولي
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
هدف پژوهش شناسايي و رتبه بندي عوامل و مولفه هاي تاثيرگذار بر همراستايي استراتژيك فناوري اطلاعات و زنجيره تامين در صنعت جلوه هاي بصري مي باشد. روش پژوهش حاضر اميخته (كيفي و كمي) بود. در بخش كيفي 10 نفر از خبرگان و متخصصان جلوه هاي بصري در پژوهش شركت كردند. جهت گردآوري اطلاعات در بخش كيفي از پرسشنامه استفاده گرديد. در بخش كمي 152 نفر از متخصصان و فعلان جلوه هاي بصري در تهران در پژوهش شركت كردند. به منظور گردآوري دادهها در حوزه كمي نيز از پرسشنامه استفاده گرديد. در بخش كمي براي تجزيه و تحليل دادههاي حاصل از پرسشنامه از نرم افزار SPSS استفاده شده است.بر اساس نتايج حاصل از مرور سيستماتيك منابع 52 مولفه به عنوان عوامل موثر بر همسويي استراتژيك فناوري اطلاعات و زنجيره تامين شناسايي شدند كه به كمك خبرگان به 6 دسته كلي تقسيم بندي شدند. عوامل شناسايي شده به كمك و متخصصان و فعلان اين صنعت رتبه بندي شدند. نتايج حاصل از رتبه بندي به ترتيب اهميت و تاثير گذاري به شرح زير هستند:
1- پشتيباني مديريت ارشد 2- حكمراني 3- اندازه گيري شايستگي و ارزش 4- قابليت هاي بخش فناوري اطلاعات 5- درك رابطه فناوري اطلاعات و كسب و كار 6- ساختار و ويژگي هاي سازمان.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/11/06
-
عنوان به انگليسي
Strategic alignment of information technology and supply chain in the visual effects industry
-
تاريخ بهره برداري
10/3/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
حامد زمان زاده جليسه
-
چكيده به لاتين
The purpose of this study is to identify and rank the factors and components affecting the strategic alignment of information
technology and supply chain in the visual effects industry. The method of the present study was mixed (qualitative and quantitative).
In the quality section, 10 experts and visual effects experts participated in the research. A questionnaire was used to collect
information in the qualitative section. In a small part, 152 visual effects specialists and actors in Tehran participated in the research. A
questionnaire was used to collect data in a small area. In a small part, SPSS software was used to analyze the data obtained from the
questionnaire. Based on the results of systematic review of sources, 52 components were identified as factors affecting the strategic
alignment of information technology and supply chain, which with the help of experts into 6 categories. They were generally divided.
The identified factors were ranked with the help of industry experts and actors. The results of the ranking are as follows: 1- Senior
management support 2- Governance 3- Measuring competency and value 4- Capabilities of IT department 5- Understanding the
relationship between IT and business 6- Organization structure and characteristics.
-
كليدواژه هاي فارسي
همراستايي استراتژيك , صنعت جلوه هاي بصري , مديريت فناوري اطلاعات , مديريت زنجيره تامين، , استراتژي كسب و كار
-
كليدواژه هاي لاتين
strategic alignment , Visual effects industry , IT management , supply chain management , business strategy
-
لينک به اين مدرک :