-
شماره ركورد
23317
-
پديد آورنده
سيد محمد صالح هاشمي اپورواري
-
عنوان
چگونگي تاثير اطرافيان بر رفتار مصرف كالاهاي سبز
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت كسب و كار-بازاريابي
-
سال تحصيل
99-00
-
تاريخ دفاع
99/11/07
-
استاد راهنما
دكتر ياسر سبحاني فرد
-
دانشكده
اقتصاد،مديريت و مهندسي پيشرفت
-
چكيده
هدف از انجام اين تحقيق، بررسي چگونگي تاثير اطرافيان و شناسايي عوامل موثر در بهبود اثرگذاري بر رفتار مصرف كننده سبز ميباشد. مطالعاj دقيق ادبياj تحقيق در اين حوزه انجام گرفت و عوامل اثرگذار مرتبط با موضوع از دل پژوهش هاي انجام شده استخراج گرديد. با بهرمندي از نظرات 16خبره در قالب پرسشنامه و مصاحبه هاي پي در پي، در نهايت 26 عامل با اثرگذاري بيشتر انتخاب شد و مرحله طراحي و توزيع پرسشنامه اصلي انجام گرفت. جامعه آماري مورد نظر تمامي مصرف كنندگان بالقوه و بالفعل كالاهاي سبز بودند كه 404 نفر از آنها در نمونه آماري مورد بررسي قرار گرفتند. تجزيه و تحليل داده ها پس از بررسي پرسشنامه ها از طريق روش تحليل عاملي اكتشافي انجام شد؛ بررسي هاي بدست آمده از اين روش همراه با خروجي هاي آماري نرم افزار ،spss تمامي عوامل استخراج شده را در هفت متغير لايه پنهان قرار دادند. اولويت بندي عوامل در كنار ارائه مدلي جهت بهبود اين تاثيرگذاري بعنوان خروجي تحليل نتايج پرسشنامه انجام شد . در نهايت با استفاده تئوري شبكه عصبي و الگوريتم جنگل تصادفي، عوامل مدل پيشنهادي به سه روش اولويت بندي شدند. نتايج حاصل از تحقيق علاوه بر استفاده كاربردي فعالان حوزه محصولان سبز (توليد، بسته بندي، توزيع، بازاريابي، فروش، پشتيباني و ،).... افزايش سرعت مطالعات پيشرفته در اين زمينه را متصور است؛ ضمن اينكه راهنماي مطلوبي در فضاي سياستگذاري مطلوب در اين حوزه توسط نهادهاي دولتي و خصوصي خواهد بود. پژوهش پيش رو از اين جهت منحصر به فرد بوده كه تاكنون پژوهشي در حوزه كالاي سبز تاثير اطرافيان را با اين مقياس عوامل و در كنار اولويت بندي از طريق تحليل شبكه عصبي و الگوريتم جنگل تصادفي بطور همزمان انجام نگرفته است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/01/22
-
عنوان به انگليسي
how acquaintances influence the behavior of consuming green goods
-
تاريخ بهره برداري
1/26/2021 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سيدمحمدصالح هاشمي اپورواري
-
چكيده به لاتين
The purpose of this study is to investigate the influence of others and identify the factors affecting the improvement of the impact on green consumer behavior. Detailed studies of research literature in this field were performed and influential factors related to the subject were extracted from the researches. Using the opinions of 16 experts in the form of questionnaires and successive interviews, finally 26 factors were selected with more impact and the design and distribution of the main questionnaire was done. The statistical population was all potential and actual consumers of green goods, 404 of whom were examined in the statistical sample. Data analysis was performed after examining the questionnaires through exploratory factor analysis; The studies obtained from this method, together with the statistical outputs of SPSS software, placed all the extracted factors in seven hidden layer variables. Prioritization of factors along with providing a model to improve this effect was performed as the output of the analysis of the questionnaire results. Finally, using neural network theory and stochastic forest algorithm, the proposed model factors were prioritized in three ways. The results of the research, in addition to the practical use of activists in the field of green products (production, packaging, distribution, marketing, sales, support, etc.), increase the speed of advanced studies in this field; At the same time, it will be a good guide in the policy-making space in this field by public and private institutions. The present study is unique in that the research in the field of green goods has not been done simultaneously with the impact of others with this scale of factors and along with prioritization through neural network analysis and random forest algorithm.
-
كليدواژه هاي فارسي
كالاي سبز , مصرف كننده سبز , اطرافيان , محيط زيست
-
كليدواژه هاي لاتين
green good , green consumer , relatives , environment
-
لينک به اين مدرک :