-
شماره ركورد
23371
-
پديد آورنده
سينا كريم خان زند
-
عنوان
شناسايي و اولويت بندي مولفه هاي بيروني رشته بيمه هاي باربري در افق 1400 – 1405 با تاكيد بر ديجيتال شدن و حضور در بازار هاي بين المللي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت كسب و كار - استراتژي
-
سال تحصيل
1396
-
تاريخ دفاع
1399/11/18
-
استاد راهنما
دكتر حميدرضا نورعليزاده
-
استاد مشاور
دكتر ياسر سبحاني فر
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
هدف پژوهش، شناسايي و اولويت بندي مولفه هاي محيط بيروني بيمه هاي باربري در افق سال 1400 – 1405 با تاكيد بر تحولات ديجيتال و حضور در بازار هاي بين المللي(بازار هدف) بوده است. روش پژوهش، آميخته(كيفي و كمي) بوده است. در بخش كيفي بعد از مطالعه كتابخانه اي و مصاحبه با خبرگان، مولفه ها شناسايي شده است. سپس در بخش كمي با استفاده از پرسشنامه و با استفاده از تحليل عاملي تاييدي شروع به بررسي و تاييد مولفه ها نموده و سپس با استفاده از آزمون رتبه بندي فريدمن به اولويت بندي آن ها اهتمام ورزيده شد. پرسشنامه ها بعد از تنظيم به 50 پاسخگو كه خبرگان رشته بيمه هاي باربري بوده اند، ارسال گرديد كه در نتيجه 37 نفر پاسخ خود را ارسال نموده اند. سپس با استفاده از نرم افزارهاي اس پي اس اس سوالات پرسشنامه با استفاده از آلفاي كرونباخ تاييد گرديد. در نهايت با به كار گيري از نرم افزار ليزرل سطوح معني دار هر مولفه مشخص و به كمك اسمارت پي ال اس معادلات ساختاري و اعتبار و روايي تحليل عاملي تاييدي، مورد تاييد قرار گرفت. با تجزيه و تحليل اطلاعات به دست آمده مولفه ها شناسايي، و به وسيله سطوح معنا دار در تحليل عاملي مورد تاييد قرار گرفت و بعد از آن با استفاده از نرم افزار اس پي اس اس آزمون رتبه بندي فريدمن اجرا شد، كه اهميت و ميزان تاثير گذاري هر مولفه بر اساس نظر خبرگان مشخص گرديد. نتايج نشان داد مولفه ها به ترتيب ذيل مي باشد: 1. وجود بستر مناسب جهت اتصال بازار هاي مالي ساير كشورها 2.مولفه قانوني 3.مولفه سياسي 4.مولفه اقتصادي 5.وجود رقباي قوي در بازار هدف. 6.همگاني شدن استفاده از فناوري هاي جديد در بازار هدف 7.مولفه تكنولوژي 8.وجود توانايي چانه زني با تامين كنندگان 9.مولفه زير ساختي10.وجود محصولات مشابه در بازار هدف.11.مولفه اجتماعي 12.ضريب نفوذ بيمه در بازار هدف هر كشور در رشته باربري. 13.وجود كسب و كار هاي نوپاي بالقوه در بازار هدف. 14وجود بيمه گذاران با قدرت چانه زني بالا در بازار هدف. 15.مولفه زيست محيطي .
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/01/23
-
عنوان به انگليسي
Identification and prioritization of external components of freight insurance in the horizon of 1400-1405 with emphasis on digitalization and presence in international markets
-
تاريخ بهره برداري
2/7/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سينا كريم خان زند
-
چكيده به لاتين
The purpose of the research was to identify and prioritize the components of the external environment of freight insurance in the horizon of 1400-1405 with emphasis on digital developments and presence in international markets (target market). The research method was mixed (qualitative and quantitative). In the qualitative section, after a library study and interviews with experts, the components have been identified. Then, in the quantitative section, using a questionnaire and using confirmatory factor analysis, the components were reviewed and approved, and then, using Friedman ranking test, they were prioritized. The questionnaires were sent to 50 respondents who were experts in the field of freight insurance, and as a result, 37 people sent their answers. Then, using SPSS software, the questionnaire questions were confirmed using Cronbach's alpha. Finally, by using LISREL software, the significant levels of each component were determined and with the help of Smart PLS, the structural equations and the validity and reliability of confirmatory factor analysis were confirmed.
By analyzing the obtained information, the components were identified, and confirmed by meaningful levels in factor analysis, and then the Friedman ranking test was performed using SPSS software, which showed the importance and extent of impact. The placement of each component was determined based on the opinion of experts. The results showed that the components are as follows:
1. Existence of a suitable platform for connecting the financial markets of other countries 2. Legal component 3. Political component 4. Economic component 5. Existence of strong competitors in the target market. 6. Generalization of the use of new technologies in the target market 7. Technology component 8. Existence of bargaining power with suppliers 9. Infrastructure component 10. Existence of similar products in the target market. 11. Social component 12. Insurance penetration coefficient in the target market Any country in the field of freight. 13. Existence of potential start-ups in the target market. 14 Existence of insurers with high bargaining power in the target market. 15.Environmental component.
-
كليدواژه هاي فارسي
بيمه هاي باربري , استراتژي , محيط بيروني , بين المللي شدن , ديجيتالي شدن , تحليل عاملي
-
كليدواژه هاي لاتين
Cargo Insurance , Strategy , External Environment , golobaization , Digitalization , Factor Analysis
-
لينک به اين مدرک :