-
شماره ركورد
23837
-
پديد آورنده
داوود خاطرمحمدي
-
عنوان
بهينه سازي تصادفي پاركينگ هوشمند بر مبناي مدل شبكه اي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي برق - كنترل
-
سال تحصيل
1396
-
تاريخ دفاع
99/11/29
-
استاد راهنما
دكتر سعيد عباداللهي
-
دانشكده
برق
-
چكيده
استفاده حداكيري از منابع محدود و برنامهريزي در خصو بهينهسازي استفاده از آنها همواره مورد توجه
علوم مختلم بوده است، پاركينگ در فااهاي شهري به عنوان يك منبع محدود در نظر گرفته ميشود. با
گذشت زمان و روند روزافزون ت داد خودروهاي شهري، اهميت اين موضوع نيز افزايش مييابد، صاحبان
مجتمعهاي تجاري به منظور افزايش رضايت مشتريان همواره به دنبال راهكارهاي جديد هستند. اولين گام
در ارايه اين راهكارها مدلسازي دقيق پاركينگ در شرايط مختلفي است كه با آن مواجه ميشود، اين
مدلسازي ديناميك سيستم را مشخص ميسازد.
پس از بدست آوردن ديناميك سيستم و شناخت نقاط كمي و كيفي مساله، نوبت به انتخاب يك سياست
بهينه براي ارائه به رانندگاني است كه بهدنبال جاپارك هستند، اين بهينهسازي در انتخاب سياست بسته به
ديدگاه و خواسته راننده ميتواند شامل پارامترهاي مختلفي نظير مسافت پيادهروي از محل پارك تا مقصد،
مدت زمان رانندگي و پيادهروي تا مقصد و ديگر عوامل باشد. اين سياست به صورت محاسبه يك نقطه توقم
براي رانندگان ارائه ميشود. در مطال ات پيشين از ديدگاه تكب دي به محاسبه نقطه توقم براي رانندگان
استفاده ميگرديد، در اين پژوهش عالوه بر مقايسه روشهاي مختلم تكب دي، از ديدگاه دوب دي به مساله
پاركينگ استفاده شد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/03/20
-
عنوان به انگليسي
Stochastic Optimization Smart Parking Based on Network Model
-
تاريخ بهره برداري
2/18/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
داوود خاطرمحمدي
-
چكيده به لاتين
Maximum use of limited resources and planning to optimize their use has always been
considered by various sciences, parking in urban spaces is considered as a limited resource.
With the passage of time and the increasing number of city cars, the importance of this issue
also increases, the owners of complexes are always looking for new solutions to increase
customer satisfaction. The first step in providing these solutions is accurate modeling of the
parking lot in the various conditions it encounters, this modeling determines the dynamics of
the system.
After reaching the dynamics of the system and recognizing the quantitative and qualitative
points of the parking, it is time to choose an optimal policy to present to drivers looking for
Parking lots. This optimization in policy selection can include various parameters such as
walking distance from the Parking lot to destination, driving and walking time to destination
and other factors. This policy is provided to drivers as a calculation of a stopping point. In
previous studies, a one-dimensional perspective was used to calculate the stopping point for
drivers. In this study, in addition to comparing different one-dimensional methods, a twodimensional perspective on parking was used.of a flexible link, and the results confirm the accuracy
and effectiveness of the proposed method.
-
كليدواژه هاي فارسي
پاركينگ هوشمند , مدل سازي تصادفي پاركينگ , برنامه ريزي پويا , بهينه سازي تصادفي پاركينگ
-
كليدواژه هاي لاتين
Smart Parking , stochastic modeling , dynamic programming , stochastic optimization
-
لينک به اين مدرک :