-
شماره ركورد
23984
-
پديد آورنده
بهاره برادران كاظم زاده
-
عنوان
نقش مهارت گفتاري مدرسين غير بومي زبان در آموزش موثر
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
98
-
تاريخ دفاع
28 بهمن 98
-
استاد راهنما
دكتر اكرم نيرنيا
-
استاد مشاور
دكتر محمد اميني فارساني
-
دانشكده
زبان هاي خارجي
-
چكيده
اغلب معلمان زبان دنيا انگليسي را به عنوان زبان دوم و يا سوم به جاي زبان اول صحبت مي كنند. با افزايش نياز به پرورش مهارت هاي هاي ارتباطي به زبان انگليسي در اكثر كشورهايي كه انگليسي به عنوان زبان خارجي آموزش داده مي شود اين زبان را در مقطع دبستان به دانش آموزان معرفي مي كنند. اما سطح مهارت انگليسي مدرسين زبان ممكن است به استانداردهاي تعيين شده توسط كارفرماهايشان نرسد و ممكن است آنها به اندازه كافي آمادگي لازم براي آموزش مهارت انگليسي را نداشته باشند. بنابراين ، بهبود مهارت هاي انگليسي و مهارت هاي تدريس آنها از اين رو مورد نگراني قرار گرفته و اين مسئله را مطرح مي كند كه محوريت اين مقاله است. حداقل مهارت گفتاري ضروري در زبان انگليسي براي معلمان غير بومي چه اندازه مي باشد؟
بدين وسيله اين تحقيق به دنبال ارائه مروري بر چگونگي پرداختن به نقش مهارت زبان در ادبيات مربوط به انگليسي به عنوان زبان خارجي مي گردد و همچنين به بررسي رابطه بين مهارت زبان با تدريس مؤثر و همچنين دستاوردهاي زبان آموزان مي پردازد.
در اين تحقيق از طرح همبستگي استفاده شده است كه در آن رابطه آماري بين مهارت شفاهي و تدريس مؤثر اندازه گيري شده. داده ها از طريق پاسخ هاي به دست آمده از 84 پرسشنامه توزيع شده در ميان معلمان انگليسي غير بومي ساكن در ايران جمع آوري شده است.
نتايج بدست آمده و تفسير شده نشان مي دهد كه از ديدگاه معلمان حداقل سطح لازم براي تدريس زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي٬ سطح پيشرفته رو به بالا مي باشد. همچنين ، نتايج حاصل از تجزيه و تحليل همبستگي نشان مي دهد كه نتيجه خودارزيابي مهارت گفتاري معلمان انگليسي با اثربخشي تدريس همبستگي مثبت دارد. نتايج اين تحقيق در برنامه هاي آموزش آماده سازي معلمان غير بومي كاربرد داشته و همچنين در پشتيباني معلمان زبان جهت توسعه مهارت هاي زباني خود ، كه به نوبه خود با اثربخشي در تدريس و دستاوردهاي دانش آموزان مرتبط است كاربردي مي باشد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/03/19
-
عنوان به انگليسي
The Role of Non-native Language Teachers’ Oral Proficiency in Effective Teaching
-
تاريخ بهره برداري
2/17/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
بهاره برادران كاظم زاده
-
چكيده به لاتين
English is spoken as a second or third language rather than as a first language by most of the world’s English teachers. With the growing need to foster communicative abilities in English, many countries where English is taught as a foreign language have introduced English at the elementary school level. However, EFL teachers’ level of proficiency in English may not reach standards established by their employers and they might not be adequately prepared to teach English. Therefore, improving their English proficiency and teaching skills has thus become a matter of concern and raises the issue that is the focus of this article: what minimum level of oral proficiency in English is necessary for non-native teachers? This research sought to provide an overview of how the role of language proficiency issue has been addressed in the ELT literature and explores the relationship between language proficiency and effective teaching as well student achievements. The study employed a correlational design where the statistical relationship between oral proficiency and effective teaching is measured. Data was collected through responses obtained from 84 distributed questionnaires among Iranian non-native EFL teachers. The interpreted results indicated that teachers perceived advanced professional proficiency plus as the minimum level of oral Proficiency necessary for non-native EFL teachers. Also, the results of the correlation analysis showed that English teachers’ self-perceived oral proficiency had positive correlation with teaching effectiveness. The results of this study have implications for teacher training programs and the preparation of non-native English-speaking teachers as well as providing the support language teachers need to develop their language proficiency, which in turn is related to teaching effectiveness and student achievements.
-
كليدواژه هاي فارسي
آموزش موثر , مهارت گفتاري
-
كليدواژه هاي لاتين
Effective Teaching , Oral Proficiency
-
لينک به اين مدرک :