-
شماره ركورد
23990
-
پديد آورنده
وحيد تاج
-
عنوان
بررسي تاثير جهت گيري بازار بر رضايت مشتري در صنعت ورزشي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
3981
-
تاريخ دفاع
1399/3/10
-
استاد راهنما
سيامك نوري
-
استاد مشاور
علي بنيادي ناييني
-
دانشكده
دانشكده مهندسي پيشرفت
-
چكيده
امروزه، دستيابي و تصاحب بازار با وجود رقباي قدرتمند نياز به نوآوري، يادگيري از رقبا و محيط و بسياري از عوامل ديگر خواهد داشت. كسب بازار به هدف كسب مزيت رقابتي شكل مي گيرد و در اين راستا شركت ها تلاش مي كنند عملكرد خود را بهبود دهند. جهت بقا در بازار رقابت و كسب سهم بيشتر بازار، شركت ها مي بايست مشتري مدار بوده و به جذب مشتري بيشتر در بازار جهت دستيابي به عملكرد تجاري و اقتصادي بهتر اقدام كنند. در محيط كسب وكار امروز كه پيچيدگي ورقابتي شدن آن روز افزون است، رضايت مشتري در حال تبديل شدن به هدف اصلي سازمان هاست.. هدف تحقيق حاضر بررسي تاثير جهت گيري بازار بر رضايت مشتريان شركت هاي فعال در شركتهاي تابعه وزارت ورزش و جوانان است. روش تحقيق بر اساس هدف، كاربردي و بر اساس نحوه گردآوري دادهها، توصيفي از نوع پيمايشي مقطعي است. جامعه آماري اين پژوهش، مديران و كارشناسان فروش محصولات و خدمات ورزشي شركتهاي تابعه وزارت ورزش و جوانان در سطح شهر تهران مي باشند كه 475 نفر مي باشند. با لحاظ نمودن ميزان خطاي 0.5، احتمال موفقيت 0.5 و جامعه هدف به حجم 475 نفر، تعداد نمونه موردنياز براي اين پژوهش حدود 213 تن تعيين گرديد، كه براي جلوگيري از ريزش پرسشنامه تعداد پرسشنامه بيشتري پخش شد و در نهايت 200 نمونه مورد تحليل قرار گرفته است؛ در اين تحقيق براي نمونه گيري از روش تصادفي ساده استفاده شده است. براي تجزيه و تحليل اطلاعات از تحليل رگرسيون خطي بهره گرفته شده است. ننتايج تجزيه و تحليل رگرسيون فرضيه ها نشان دادند كه جهت گيري بازار و ابعاد آن تاثيري مثبت و معنادار بر رضايت مشتري داشته اند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/10/15
-
عنوان به انگليسي
An investigation of the impact of market orientation on customer satisfaction in sport industry
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
وحيد تاج
-
چكيده به لاتين
Today, gaining market share with powerful competitors will require innovation, learning from competitors and the environment, and many other factors. Market acquisition is formed with the aim of gaining a competitive advantage, and in this regard, companies try to improve their performance. In order to survive in the competitive market and gain more market share, companies must be customer-oriented and attract more customers in the market to achieve better business and economic performance. In today's business environment where the complexity and competitiveness of the day is increasing, customer satisfaction is becoming the main goal of organizations. The purpose of this study is to investigate the effect of market orientation on customer satisfaction of companies operating in companies affiliated to the Ministry of Sports and Youth. The research method is applied based on the purpose and a descriptive cross-sectional survey based on the data collection method. The statistical population of this research is the managers and sales experts of sports products and services of the companies affiliated to the Ministry of Sports and Youth in Tehran, which are 475 people. Taking into account the error rate of 0.5, the probability of success of 0.5 and the target population of 475 people, the number of samples required for this study was determined to be about 213 tons. Is; In this research, a simple random method has been used for sampling. Linear regression analysis was used to analyze the data. The results of regression analysis of hypotheses showed that market orientation and its dimensions had a positive and significant effect on customer satisfaction.
-
كليدواژه هاي فارسي
جهت گيري بازار , رضايت مشتري , صنعت ورزشي
-
كليدواژه هاي لاتين
Market orientation , Customer satisfaction , Sports industry
-
لينک به اين مدرک :