-
شماره ركورد
25070
-
پديد آورنده
امين عليرضايي
-
عنوان
مدل قيمت گذاري در زنجيره تامين چند خرده فروش با تبليغات همكارانه
-
مقطع تحصيلي
دكترا
-
رشته تحصيلي
مهندسي صنايع
-
سال تحصيل
1392
-
تاريخ دفاع
تابستان 1399
-
استاد راهنما
جناب آقاي دكتر سيد جعفر سجادي
-
استاد مشاور
جناب آقاي دكتر ابراهيم تيموري - جناب آقاي دكتر محمدرضا غلاميان
-
دانشكده
مهندسي صنايع
-
چكيده
تبليغات همكارانه نقش مهمي را در برنامههاي بازاريابي زنجيره تامين ايفا ميكند و بخش عمدهاي از بودجه بازاريابي
را در بازار بسياري از محصولات تشكيل ميدهد. تبليغات همكارانه يك مكانيزم هماهنگي براي امور بازاريابي و تبليغات
است كه در آن توليدكننده، بخشي از هزينههاي انجام تبليغات محلي را به خردهفروش ميپردازد. مطالعات بسياري در
زمينه تبليغات همكارانه در زنجيره تاميني شامل يك توليدكننده و يك خردهفروش انجام شده است. در نظر گرفتن اين
فرض كه تنها يك بازيگر در هر سطح حضور دارد، محدودكننده است. در دنياي واقعي توليدكنندههاي بسياري ممكن
است در مواجهه با چندين خردهفروش قرار بگيرند.
تعيين نوع برنامهريزي و تعامل بين توليدكننده و خردهفروشان در يك شبكه فروش شامل يك توليدكننده و چندين
خردهفروش موضوع جذابي است كه در اين رساله بدان پرداخته شده و تاثير حضور تعداد متفاوتي از خردهفروشها بر
تصميمات و سود اعضاي زنجيره بررسي شده است. اين خرده فروشها نمايندگان فروش براي توليدكننده محصول هستند،
حضور تعداد بسيار زياد خردهفروشها در زنجيره تامين ميتواند باعث پيچيدگي تصميم گيري يا عدم امكان تصميمگيريِ
توليدكننده شود. در چنين شرايطي توليدكننده ميتواند با طبقهبندي خردهفروشان مساله را به يك مساله كوچكتر و سادهتر
تبديل كند. اين كار همچنين به توليدكننده كمك خواهد كرد علاوه بر شناخت مناسب از بازار و تقسيمبندي آن، بهترين
تصميمها را براي تعامل با آنها اتخاذ نمايد.
تصميمهاي مربوط به تبليغات و تبليغات همكارانه معمولا همراه با تصميمگيري در مورد قيمت گذاري انجام ميشود،
تعيين ساختار قيمتگذاري و تعيين كردن تصميم گيرندهي زنجيره تامين در مورد قيمت مصرفكننده در سناريوهاي
متفاوت بررسي شده و نتايج مديريتي خوبي براي شرايط متفاوت بدست آمده و تحليل شده است.
در اين رساله، پس از ارائه مرور ادبيات و تبيين اهميت و شكاف تحقيقاتي، مساله زنجيره تامين با يك توليدكننده و
چند خرده فروش مدل سازي شده است و جواب مساله براي شرايط متفاوت از مساله يك توليد كننده – يك خرده فروش
تا يك توليدكننده – پنج خرده فروش بدست آمده است، تحليل پارامتريك و نتايج مديريتي براي اين مسائل تحليل شده
است. همچنين در ادامه انتخاب سياست بهينه براي ساختار قيمتگذاري زنجيره تامين تحليل و بررسي شده و نتايج
مديريتي حاصل تحليل شده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/05/11
-
عنوان به انگليسي
Pricing and Cooperative Advertising in a multi-retailer supply chain
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
امين عليرضايي
-
چكيده به لاتين
Cooperative advertising plays an important role in supply chain marketing programs and forms a major part of the marketing budget in the market of many products. Cooperative advertising is a coordination mechanism for marketing and advertising in which the manufacturer pays a portion of the local advertising costs to the retailer.
There have been many studies on cooperative advertising in the supply chain, including one manufacturer and one retailer. It is limiting to assume that there is only one actor at each echelon. In the real world, many manufacturers may have to deal with multiple retailers.
Determining the type of planning and interaction between the manufacturer and retailers in a sales network involving one manufacturer and multiple retailers is an interesting topic that is addressed in this paper and the impact of the presence of different retailers on the decisions and profits of channel members is examined.
These retailers are the sales representatives for the manufacturer of the product, the presence of a large number of retailers in the supply chain can complicate the decision or make it impossible for the manufacturer to make a decision. In such a situation, the manufacturer can make the problem a smaller and simpler one by segmentation of the retailers.
Cooperative advertising decisions are usually made in conjunction with pricing decisions, pricing structure determination, and supply chain decision-making on retail price in different scenarios.
In this thesis, after presenting a review of the literature and explaining the importance and research gap, the supply chain problem is modeled with one manufacturer and several retailers, and the answer to the problem differs from the problem of one manufacturer - one retailer to one manufacturer - five Retail is obtained, parametric analysis and management results are analyzed for these issues. Also, the selection of the optimal policy for the pricing structure of the supply chain is analyzed and the management results are analyzed.
-
كليدواژه هاي فارسي
تبليغات همكارانه، قيمتگذاري، زنجيره تامين، هماهنگي زنجيره تامين، بازاريابي، نظريه بازي ها
-
كليدواژه هاي لاتين
Cooperative advertising; Pricing; Supply chain coordination; Participation Rate, Game theory; Retailer Segmentation
-
لينک به اين مدرک :