-
شماره ركورد
25196
-
پديد آورنده
احد عابسي
-
عنوان
بهبود تابآوري در شبكه هاي توزيع هوشمند با در نظر گرفتن خودرو برقي
-
مقطع تحصيلي
دكتري
-
رشته تحصيلي
برق قدرت
-
سال تحصيل
1395
-
تاريخ دفاع
1400/04/27
-
استاد راهنما
دكتر شهرام جديد
-
دانشكده
برق
-
چكيده
با افزايش تغييرات آبوهوايي، تعداد و شدت رويداد¬هاي مرتبط با شرايط آبوهوايي بيش¬تر شده است. اين رويداد¬ها باعث ايجاد خسارت¬هاي بسياري به شبكه قدرت شده است. ازاينرو نياز است برنامهريزي و بهره¬برداري شبكه توزيع به¬گونه¬اي صورت گيرد كه در برابر اين اختلالات استوار باشد. تابآوري بهعنوان مفهوم نويني در ارتباط با حوادث با احتمال كم و تأثيرپذيري زياد مطرحشده و هدف آن كاهش ميزان و مدت اختلال به¬هنگام مواجهه با حوادث پيشبينينشده است. تشكيل ريزشبكه بعد از وقوع حادثه به¬عنوان يكي از اثرگذارترين راه¬حل¬ها بعد از وقوع حادثه مطرح شده است. در اين رساله سعي بر آن است كه با ارائه مدل جامعي از تشكيل ريزشبكه بعد از وقوع حادثه، حضور عناصري از قبيل خودرو برقي سواري، اتوبوس برقي و خودروهاي بنزيني بررسي شود و تأثير آن¬ها بر تشكيل ريزشبكه بيان گردد. همچنين مدل يكپارچهشده پاسخ قبل و بعد از رويداد به¬عنوان يك راه¬حل كارآمد براي رويارويي با حوادثي كه قابل پيش¬بيني هستند، بيانشده است. در نتايج بهدستآمده نشان داده شده است كه استفاده از خودروي بنزيني به¬طور قابلملاحظهاي مي¬تواند در تزريق توان به شبكه كمك كند و در مواقع خاموشي بلندمدت به مدت چند روز بتواند تأمين انرژي يك خانه را تأمين كند. علاوه¬براين، نتايج شبيه¬سازي حاصل از مدل ارائهشده در تشكيل ريزشبكه بعد از وقوع حادثه نشان¬دهنده افزايش ميزان بار تأمين شده است. استفاده از منابع توليد¬پراكنده قابل حركت در مدل يكپارچهشده قبل و بعد از وقوع حادثه باعث افزايش انعطاف¬پذيري بهره¬بردار شبكه توزيع در تأمين انرژي و همچنين افزايش ويژگي بازيابي بار مي¬شود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/06/22
-
عنوان به انگليسي
Resiliency improvement in smart distribution grids considering electric vehicles
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
احد عابسي
-
چكيده به لاتين
The severe impact of natural disasters on distribution system (DS) infrastructure highlights the importance of enhancing the resiliency of such systems. Loss of critical loads, one of the worst results of these events, increases the significance of resilient restoration approaches. In addition to distributed generators (DGs), which are common resources in restoration schemes, internal combustion engine (ICE) cars, electric vehicles (EVs) and electric passenger buses (EPBs) can considerably affect DS resiliency. This thesis first introduces an idea for using ICE cars as energy resources in a DS to enhance the system's flexibility during restoration efforts after natural disasters. Increased electrical consumption of recent cars and also available home inverters makes this idea practical. In addition, a novel comprehensive method is proposed based on the optimal formation of dynamic microgrids (MGs) which satisfies operational constraints and is not based on path-based or children- parent nodes concept. Moreover, the method proposed considers the integration of DGs in one microgrid. The proposed method is based on two-stage stochastic mixed-integer linear programming (MILP), and uncertain load consumption in addition to demand response (DR) are considered. In addition, operational and temporal-spatial constraints for formulating EPB transportation between MGs during an outage is also modeled. This thesis also proposes an integrated pre- and post-disaster response (IPPR) to improve supply continuity and increase the survivability of distribution systems. In the proposed method, mobile DGs (M-DGs) are used in both pre- and post-disaster responses as energy generation. The locations of M-DGs are determined according to the amount of survived load in both responses. Finally, the effectiveness of the proposed method is evaluated on a modified 33-bus IEEE test system.
-
كليدواژه هاي فارسي
تاب آوري , خودرو برقي , اتوبوس برقي , خودرو بنزيني , تشكيل ريزشبكه
-
كليدواژه هاي لاتين
Electric vehicles , Resiliency , Electric passenger buses , Microgrid formation , ICE cars
-
لينک به اين مدرک :