-
شماره ركورد
25474
-
پديد آورنده
مهدي جباري نازين اباد
-
عنوان
اثر جهتگيري استراتژيك در بهبود نوآوري در بازارهاي در حال تغيير شديد ، مورد مطالعه: شركتهاي فعال در حوزه ايمني و مهندسي حريق
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت كسب و كار-استراتژي
-
سال تحصيل
98-99
-
تاريخ دفاع
1399/11/12
-
استاد راهنما
دكتر ياسر سبحاني فرد
-
استاد مشاور
دكتر رحيم خاني زاد
-
دانشكده
علم و صنعت ايران
-
چكيده
زمينه و هدف: امروزه، كسب و حفظ مزيت رقابتي در محيط به شدت رقابتي و متغير، يكي از مهمترين دغدغه
هاي مديران بنگاههاي اقتصادي است. سازمانها و كسب و كارها با سرمايه گذاري در بخش تحقيق و توسعه،
همواره نگران به كارگيري نوآوريهاي حاصل از اين تحقيقات و تاثير آنها بر موقعيت خود هستند. به عبارت ديگر
توازن بين نوآوري هاي تدريجي و راديكال و به كارگيري آنها، ايجاد كننده مزيت رقابتي در بنگاه خواهد بود. در
اين ميان توجه به عواملي كه به صورت مستقيم و غير مستقيم سبب ساز بهبود توان سازمان در هر دو بعد
نوآوري راديكال و تدريجي مي شوند، مورد توجه محققان است. اگر چه توجه به تحقيقات داخلي و خارجي در
ساليان اخير در حوزه نوآوري بيشتر شده است، اما هنوز جا دارد تا مولفه هاي بيشتري به عنوان پيشايندها و
عوامل محرك اين دو نوع نوآوري مورد بررسي قرار گيرند . در اين ميان توجه به نقش جهتگيري استراتژيك بلند
مدت و يادگيري مشترك با شركاء در طول زنجيره تامين و نيز جهتگيري مشتري در بازارهاي در حال تغيير مداوم،
چگونگي اثر گذاري جهتگيري استراتژيك ;quot& بسيار حايز اهميت است. در اين راستا، هدف اين تحقيق بررسي
بوده است. روش شناسي: ماهيت تحقيق ;quot& بر روي بهبود نوآوري در بازارهاي در حال تغيير شديد
كاربردي، و توصيفي پيمايشي بوده است. جامعه آماري تحقيق را كليه مديران و – كارشناسان شركتهاي فعال در
حوزه ايمني و مهندسي حريق تشكيل داده اند كه در يك نمونه 161 نفري به پرسشنامه استاندارد تحقيق با 20
سوال ( به عنوان ابزار گردآوري اطلاعات) پاسخ داده اند. براي روايي سنجي از روش تحليل عاملي تاييدي بهره
برده شده است و طي اين روش، 20 سوال از سوالات پرسشنامه تاييد روايي شده اند. براي پايايي سنجي از
ضريب آلفاي كرونباخ بهره برده شده است. براي آزمون فرضيات تحقيق نيز از روش تحليل مسير به كمك
بهره برده شده است. يافته ها: نتايج تحقيق نشان داده Smart P.L.S مدليابي معادلات ساختاري با نرم افزار
است با سطح اطمينان 95 درصد، جهتگيري استراتژيك بلند مدت بر قابليت يادگيري مشترك بين شركت و
0 دارد؛ جهتگيري فعال مشتري توسط تامين كننده بر قابليت / تامين كننده اثر مثبت و مستقيم به ميزان 242
0 دارد؛ قابليت يادگيري مشترك / يادگيري مشترك بين شركت و تامين كننده اثر مثبت و مستقيم به ميزان 226
0 دارد و نهايتا قابليت يادگيري مشترك بر نوآوري راديكال / بر نوآوري تدريجي اثر مثبت و مستقيم به ميزان 461
0 دارد. كلمات كليدي: جهتگيري استراتژيك بلند مدت، جهتگيري فعال / اثر مثبت و مستقيم به ميزان 557
مشتري، قابليت يادگيري مشترك، نوآوري تدريجي، نوآوري راديكال، شركتهاي فعال در حوزه ايمني و مهندسي
حريق
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/08/12
-
عنوان به انگليسي
The effect of strategic orientation on improving innovation in rapidly changing markets Case study of companies active in the field of fire safety and engineering
-
تاريخ بهره برداري
2/1/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهدي جباري نازين اباد
-
چكيده به لاتين
Abstract Background and Aim: Today, gaining and maintaining a competitive advantage in a
highly competitive and changing environment is one of the most important concerns of
business managers. By investing in research and development, organizations and businesses
are always concerned with applying the innovations resulting from this research and their
impact on their position. In other words, the balance between gradual and radical innovations
and their application will create a competitive advantage in the firm. In the meantime,
researchers pay attention to the factors that directly and indirectly cause the improvement of
organizational strength in both radical and gradual innovation dimensions. Although attention
to domestic and foreign research in the field of innovation has increased in recent years, there
is still room for further consideration of the components as antecedents and drivers of these
two types of innovation. In the meantime, it is very important to pay attention to the role of
long-term strategic orientation and joint learning with partners throughout the supply chain,
as well as customer orientation in ever-changing markets. In this regard, the purpose of this
study was to investigate "how strategic orientation affects the improvement of
innovation in rapidly changing markets." Methodology: The nature of research has been
applied and descriptive-survey. The statistical population of the research consists of all
managers and experts of companies active in the field of fire safety and engineering who in a
sample of 161 people answered the standard research questionnaire with 20 questions (as a
data collection tool). Confirmatory factor analysis method was used for validation and during
this method, 20 questions from the validity questionnaire were asked. Cronbach's alpha
coefficient was used for reliability. To test the research hypotheses, the method of path
analysis using structural equation modeling with Smart P.L.S software has been used. Results:
The results showed that with a 95% confidence level, long-term strategic orientation has a
positive and direct effect on the joint learning ability between the company and the supplier by
0.242; Active customer orientation by the supplier has a positive and direct effect on the joint
learning ability between the company and the supplier by 0.226; Joint learning capability has a
positive and direct effect on gradual innovation by 0.461 and finally shared learning capability
has a positive and direct effect on radical innovation by 0.557. Keywords: Long-term strategic
orientation, Active customer orientation, Joint learning capability, Gradual innovation, Radical
innovation, Companies active in the field of fire safety and engineering
-
كليدواژه هاي فارسي
جهتگيري استراتژيك بلند مدت , جهتگيري فعال مشتري , قابليت يادگيري مشترك , نوآوري تدريجي , نوآوري راديكال , شركتهاي فعال در حوزه ايمني و مهندسي حريق
-
كليدواژه هاي لاتين
Long-term strategic orientation , Active customer orientation , Ability to learn together , Gradual innovation , radical innovation , Companies active in the field of fire safety and engineering
-
لينک به اين مدرک :