-
شماره ركورد
25687
-
پديد آورنده
زهرا حدادي
-
عنوان
ارائه مدل هماهنگي مبتني بر قرارداد تسهيم درآمد براي محصولات برند ست شده پوشاك: مورد مطالعاتي هاكوپيان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي صنايع
-
سال تحصيل
1397-1400
-
تاريخ دفاع
1400/4/27
-
استاد راهنما
محمدرضا غلاميان
-
استاد مشاور
سعيد يعقوبي
-
دانشكده
مهندسي صنايع
-
چكيده
امروزه با توسعه تجارت الكترونيكي و هم چنين شرايط حاصل از ويروس كرونا، بسياري از توليدكنندگان علاوه بر كانال هاي فروش سنتي، به منظور بقا و نجات كسب و كار خود و حتي فروش بيشتر محصولات خود، به راه اندازي كانال فروش آنلاين نيز روي آورده اند. از طرفي، به دليل قوانين زيست محيطي، مكانيزم هاي بازيافت و بازتوليد نيز بسيار مورد توجه قرار گرفته اند كه سود قابل ملاحظه اي نيز به دست مي دهند.از اين رو، ساختار زنجيره ها به زنجيره تامين هاي حلقه بسته دو كاناله تغيير يافته است. با فراگير شدن كانال هاي فروش آنلاين، استراتژي هايي كه باعث افزايش رقابت شركت ها و افزايش سهم اعضا از تقاضاي بازار مي شود به عنوان موضوعي جذاب شناخته مي شوند. به عنوان مثال، در كنار بازيافت و بازتوليد،استراتژي هاي باندلينگ و خدمات و همچنين تبليغات، از راهكار هاي موثر و كاربردي هستند كه علاوه بر تاثيرگذاري روي فروش خودكانال مي توانند بر كانال رقيب نيز اثر بگذارند.
در اين پايان نامه، يك مدل پايه و يك مدل توسعه اي در يك زنجيره تامين حلقه بسته دوكاناله دوسطحي با سرمايه گذاري مشترك در تبليغات مطالعه مي شودكه در آن بازيافت توسط خرده فروش سنتي انجام مي شود و در ازاي خدمات بازيافت، توليدكننده در آمد حاصل از فروش محصولات بازتوليد شده را با او به اشتراك مي گذارد. همچنين، تسهيم هزينه سرمايه گذاري كل تبليغات بين توليدكننده و خرده فروش اتفاق مي افتد.در مدل پايه، استراتژي باندلينگ در كانال آنلاين اعمال مي شود و تاثير آن تنها بر كانال آنلاين بررسي مي شود. در مدل توسعه اي استراتژي باندلينگ در كانال آنلاين و استراتژي خدمات فروش در كانال آفلاين اعمال مي شوند و تاثير اين استراتژي ها هم بر خود كانال و هم بر كانال رقيب اعمال مي شود. در هر دو مدل پايه و توسعه اي، زنجيره تامين تحت ساختارهاي مختلف تصميم گيري شامل غيرمتمركز، متمركز و هماهنگ بررسي مي شود. تصميمات قيمت گذاري در كانال ها، سطح خدمات(در مدل توسعه اي) و پرداخت انتقالي بين اعضا درساختار غيرمتمركز با بازي استكلبرگ بررسي مي شوند كه در آن توليدكننده با در اختيار داشتن كانال آنلاين، رهبر زنجيره است. تصميمات قيمت گذاري در كانال ها، سطح خدمات (در مدل توسعه اي) و سرمايه گذاري تبليغات مشترك در ساختار متمركز از ديدگاه كل زنجيره بررسي مي شود. در ساختار هماهنگ نيز تحت قرارداد اشتراك درآمد براي زنجيره بررسي مي شود. براي به دست آوردن نتايج اين پژوهش، تحليل عددي و آناليز حساسيت بر اساس داده هاي مورد مطالعه موردي ارائه شده است. نتايج اين پژوهش كارايي قراردادهاي هماهنگي شامل قراردادهاي تسهيم درآمد و تسهيم هزينه را در افزايش سود اعضا و بهتر شدن خدمات ارائه شده در كانال ها نشان مي دهد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/09/21
-
عنوان به انگليسي
A coordination model based on the revenue sharing contracts for set brand clothing products: case study Haccoupian
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
زهرا حدادي
-
چكيده به لاتين
Nowadays, withfast development of the internet networks and the condition made by the Corona virus, many manufacturers have incorporated the online channel into traditional supply chain (SC) in order to rescue their business and even sell more products. On the other hand, Recycling and remanufacturing of the products also have got noticed due to the environmental regulations and the noticeable cost saved by them. Therefore, SC structures have turned into the dual channel closed-loop supply chains. By development of the online sale channels, studying the strategies, which result in competition among the firms and increase the share of market demand, is being known as an attractive matter. For example, besides the recycling and remanufacturing, the bundling and sale services strategies are effiecient and practical approachs which effect not only on the own channel but also on the cross channel.
In this thesis, one basic model and one developed model of a two-level dual-channel closed-loop SC are studied in which the both members jointly invest in advertisement and the traditional retailer recycles the waste used products and in return, the manufacturer shares the remanufacturing revenue with the traditional retailer. In addition, the investing cost of jointly advertisment shares between the manufacturer and the traditional retailer.
In the basic model, the bundling strategy is applied in the online channel and its effect is studied only on the online channel. In the developed model, the bundling strategy and the sale service strategy are applied respectively in the online channel and the offline channel and their effects are studied on the both channels.
In the both basic and developed models, the SC is surveyed under the decentralized, centralized and coordinated structures. The decisions of pricing in the both channels, the service level (in the developed model) and the transfer payment among members are surveyed in the decentralized structure under the stackelberg game in which the manufacturer is the leader and founder of the online channel.
Moreover, the decisions of pricing in both channels, the service level (in the developed model) and the total advertising investment are surveyed in the centralized structure. Also, the revenue sharing contract is developed in the coordinated structure. To get practical results in this thesis, numerical examples and the sensitivity analysis with respect to the data of the real world case study are presented. The results show the effieciency of the coordinated contracts including the revenue sharing and the cost sharing contracts in increasing the member’s profits and improving the services offered in the both channels.
-
كليدواژه هاي فارسي
هماهنگي زنجيره تامين , زنجيره تامين حلقه بسته , تبليغات مشترك , خدمات فروش , استراتژي باندلينگ , قرارداد تسهيم درآمد
-
كليدواژه هاي لاتين
Supply Chain Coordination , Closed-loop Supply Chain , Jointly Advertisement , Sale Service , Bundling Strategy , Revenue Sharing Contract
-
لينک به اين مدرک :