-
شماره ركورد
25691
-
پديد آورنده
آيدا مراقبتي
-
عنوان
برندسازي بنگاه بازاريابي بر اساس رفتار مصرف كننده نهايي و با استفاده از روش تفكر طراحي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت- كارآفريني ـ كسب و كار جديد
-
سال تحصيل
96
-
تاريخ دفاع
2 اسفند 99
-
استاد راهنما
دكتر ياسر سبحاني فرد
-
استاد مشاور
دكتر رضا بارسانراد
-
دانشكده
دانشكده مهندسي پيشرفت
-
چكيده
هدف از اين پژوهش طراحي هويت يك بنگاه بازاريابي و برند سازي با تكيه بر تفكر طراحي ا ست. اهداف كاربردي اين تحقي م يافتن شررراخنهاي موفقيت هويت يك برند و رتبهبندي آنها از منظر اهميت و سنجش ميزان موفقيت برند بنگاه ساخته شدهم در ذهن م اطب ا ست. شاخنهاي موفقيت هويت برند با مطالعات كتاب انهاي و م صاحبه با خبرگان م ش ن شدند و بنگاه بازاريابي با ا ستفاده از مدل تفكر طراحي «d.Shool» ساخته شد. رتبهبندي اهميت شاخنهاي موفقيت هويت برند است راج شدهم با ابزار پرسشنامه توسط 68 نفر از صاحبان كسبوكارهاي نوپام مديران ارشد بازاريابي شركتها و استراتژيستهاي تجاري در سطح ك شور انجام شد. در مرحله سنجش موفقيت برند نهايي ايجاد شده برپايه بازخوردهام 44 نفر از همين جامعه آماري با شرط اين كه از خدمات بنگاه پژوهش حاضر استفاده كرده باشندم با ابزار پرسشنامه نظرسرنجي شردند. پاسرخهاي هر دو مرحله با اسرتفاده از آزمون رتبهبندي ناپارامتريك فريدمن در نرم افزار 16.0 SPSS مورد تحليل و بررسرري قرار گرفتند. بررسرريها نشرران ميدهند كه روش اين تحقي م موجب افزايش موفقيت در دو بعد اهداف بازاريابي و اهداف رسررانههاي اجتماعي براي بنگاه و مشررتريانش شررده اسرت. موفقيتها شرامل سرودآوري مالي بنگاه پس از اندك زمان از تاسريس آن و در نتيجه بهبود فروشم سرودآوري و صررفهجويي در هزينههاي م اطبان اين بنگاه اسرت. با قدرتمندترشردن اين بنگاه برندآفرينم شركتهاي نوپا و دانشبنيانم قويتر و و كسب و كارهاي قديميتر از جايگاه بهتري در ذهن م اطب خود برخوردار خواهند شررد و ميزان وفاداري مشررتريان آنها افزايش چشررمگيري خواهد يافت. تركيب تفكر طراحي با استراتژيهاي بازاريابي روشي نوين است كه توسط اين تحقي پيشنهاد شده است. تا پيش از اين هيچ پژوهشري تفكر طراحي با اسرتفاده از اصرول مورد اسرتفاده طراحان ايجاد همدلي براي م اطبانم ايده
پردازيم نمونه سازي و آزمايش) را در تعريف هويت برند مطر( نكرده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/09/15
-
عنوان به انگليسي
Brand Characteristic Design of a Marketing Agency Based on End-User Behavior Using Design Thinking
-
تاريخ بهره برداري
2/21/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
ايدا مراقبتي
-
چكيده به لاتين
The purpose of this study is to design the identity of a marketing and branding firm based on design thinking. The practical goals of this research are first to find the indicators of success of a brand identity and rank them in terms of importance and then to measure the success of the brand of the firm, in the minds of the audience. Success indicators of brand identity were identified through library studies and interviews with experts, and the marketing firm was created using the “d.Shool” design thinking model. The importance of the extracted brand identity success indicators was ranked by a questionnaire by 68 start-ups, senior marketing managers of companies and business strategists in the country. In the stage of measuring the success of the final brand created based on feedback, 40 people from the same statistical population were surveyed using a questionnaire using the services of the present research firm. The responses of both stages were analyzed using Friedman nonparametric ranking test in SPSS 16.0 software. Studies show that this research method has increased success in both marketing goals and social media goals for the firm and its customers. Successes include the firm's financial profitability shortly after its inception, resulting in improved sales, profitability, and cost savings for the firm's audience. As this brand-building enterprise becomes stronger, start-ups and knowledge-based companies will become stronger and older businesses will have a better position in the minds of their audiences, and the level of loyalty of their customers will increase significantly. Combining design thinking with marketing strategies is a new method proposed by this research. So far, no research has proposed design thinking using the principles used by designers (creating empathy for audiences, idea generation, prototyping, and experimentation) in setting up business processes.
-
كليدواژه هاي فارسي
هويت برند , ش صيت برند , مشتري نهايي , تفكر طراحي , برندسازي , بازاريابي
-
كليدواژه هاي لاتين
Brand Identity , Brand Personality , End User , Design Thinking , Branding , Marketing
-
لينک به اين مدرک :