-
شماره ركورد
25806
-
پديد آورنده
سيد حسن ميربراتي
-
عنوان
طراحي و شبيه سازي روش كنترل مقاوم قابلاعمال بر روي ساختار تمام پل
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي برق-الكترونيك
-
سال تحصيل
1397
-
تاريخ دفاع
1400/06/31
-
استاد راهنما
دكتر سيد اديب ابريشمي فر
-
دانشكده
برق
-
چكيده
چكيده
امروزه با كاهش منابع انرژي تجديدپذير شاهد گسترش ريزشبكه ها و خودروهاي الكتريكي هستيم. بهمنظور اتصال ريزشبكه ها و خودروهاي الكتريكي به شبكه برق نيازمند مبدل هاي DC-DC هستيم. در ميان مبدل هاي DC-DC، مبدل تمام پل داراي اهميت زيادي هستند. مبدل هاي تمام پل بهصورت گسترده در شارژر خودروهاي الكتريكي و در مدار سلول هاي خورشيدي استفاده مي گردند.
يكي از مهم ترين چالش هاي پيش روي مبدل هاي تمام پل، كنترل و پايداري اين مبدل ها است. پژوهش هاي زيادي بهمنظور طراحي كنترل كننده مبدل هاي تمام پل صورت گرفته است. در بين روش هاي كنترلي پيشنهادي، روش كنترل مقاوم داراي اهميت زيادي است. امكان كنترل باوجود عدم قطعيت در مدل و پارامترهاي مدل از ويژگي هاي كنترل مقاوم است.
در بين روش هاي كنترل مقاوم، كنترل مد لغزشي به خاطر سادگي در طراحي و پياده سازي بسيار موردعلاقه پژوهش گران است. در مدار پيشنهادي از يك ساختار تمام پل شيفت فاز با كنترل مد لغزشي استفادهشده است. مدار پيشنهادي از جهت سادگي در پياده سازي و طراحي مانند كنترل كننده هاي خطي است اما ازنظر ساختار كنترلي و پايدارسازي مانند ساير كنترل كننده هاي غيرخطي است و امكان پايدارسازي مدار در خارج از يك نقطه كار خاص را دارد. مدار پيشنهادي در نرم افزار متلب شبيه سازي و با يك مقاله مرجع مقايسه گرديده است. نتايج شبيه سازي كاهش اثر پديده جيكجيك و پايدار سازي سيستم در اثر تغيير بار خروجي را تأييد مي كند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/10/12
-
عنوان به انگليسي
Design and simulation of robust control method applicable to the full bridge structure
-
تاريخ بهره برداري
9/22/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سيدحسن ميربراتي
-
چكيده به لاتين
Abstract:
Nowadays, with the reduction of renewable energy resources, Micro-grids and electric vehicles are increasing substantially. We need DC-DC converters so as to connect micro-grids and electric vehicles to the power grid. Among DC-DC converters, full-bridge plays a vital role in this field. Full-bridge converters are widely used in charging electric vehicles and in solar cell circuits.
There are several challenges in full-bridge converters and one of the most important challenges that is the control and stability of these converters. Numerous researches have carried out to design controllers. The robust control method plays an important role in among the control methods that have been proposed. Controlling despite the uncertainty in the model and model parameters is the robust control feature.
Between the robust control methods, sliding control mode is very popular among researchers owing to the simplicity in design and implementation. Phase shifted full-bridge controller structure with slip control mode is used in this circuit. From a simplicity in implementation and design viewpoint, the proposed circuit is close to linear controllers, but is similar to other non-linear controllers with regard to of control structure and stability. Furthermore, there is a feature that is able to be stabilized circuit outside a specific operating point. The proposed circuit is simulated in MATLAB also compared with a reference paper. The reduction of the effect of the chattering phenomenon and the stability of the system in effect the change of the output load is confirmed by the simulation results.
-
كليدواژه هاي فارسي
مبدل شيفت فاز تمام پل , كنترل مقاوم , كنترل مد لغزشي , كنترل غيرخطي , الكترونيك قدرت
-
كليدواژه هاي لاتين
Robust control , Sliding mode control , Phase Shifted full-bridge converter
-
لينک به اين مدرک :