-
شماره ركورد
26025
-
پديد آورنده
علي جوهري نعيمي
-
عنوان
بررسي چقرمگي شكست مخلوط هاي آسفالتي داغ در دماهاي مختلف براساس مدل آماري وايبول
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي عمران- راه و ترابري
-
سال تحصيل
1396
-
تاريخ دفاع
1399/12/13
-
استاد راهنما
حسن زياري
-
استاد مشاور
محمدرضا محمد عليها
-
دانشكده
مهندسي عمران
-
چكيده
در اين پژوهش سعي بر آن بوده است تا به بررسي و مدلسازي اثر دما بر روي چقرمگي شكست مخلوطهاي آسفالتي پرداخته شود. براي اين كار مخلوط آسفالتي كه با سه نوع قير مختلف (AC60-70، اصلاحشده با پليمر RW-Elast و اصلاحشده با پليمر RAR-x) ساخته خواهند شد درنظر گرفته شده و سپس آزمايشات شكست بر روي 20 نمونه SCB در سه دماي آزمايش 5-، 15- و 25- درجه سانتي گراد از هر مخلوط انجام شده است. نهايتاً از روش وايبول براي ارائه مدل پيشبيني ديتاها استفاده شد. در اين تحقيق اثبات گرديد كه با استفاده از مدل آماري وايبول ميتوان مشخصات شكست مخلوطهاي آسفالتي در دماهاي مختلف را تنها با انجام يكسري آزمايشات شكست بر روي يك نمونه آسفالتي در يك دماي مشخص به دست آورد. درنتيجه با ارائه مدل هايي، ضريب شدت تنش و ضريب شدت تنش مينيمم را براي دمايي معين پيشبيني كرد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/11/20
-
عنوان به انگليسي
Predicting the fracture toghness of asphalt mixtures in different temperatures based on Vaibul statistic model
-
تاريخ بهره برداري
3/4/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
علي جوهري نعيمي
-
چكيده به لاتين
In this research, an attempt has been made to investigate and model the effect of temperature on the fracture toughness of asphalt mixtures. For this purpose, asphalt mixtures that will be made with three different types of bitumen (AC60-70, modified with RW-Elast polymer and modified with RAR-x polymer) will be considered and then fracture tests on 20 SCB samples at three test temperatures of -5, -15 and -25 degrees Celsius of each mixture were done. Finally, the Weibull distribution curves were used as a data prediction model. In this research, it was proved that using the Weibull statistical model, the fracture characteristics of asphalt mixtures at different temperatures can be obtained only by performing a series of fracture tests on an asphalt sample at a specific temperature. As a result, by presenting models, the results predicted the stress intensity factor and the minimum stress intensity factor for a given temperature.
-
لينک به اين مدرک :