-
شماره ركورد
26128
-
پديد آورنده
سوده نورمحمدي
-
عنوان
باز طراحي محله تاريخي طاهر و منصور كاشان با رويكرد برندسازي مكان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
طراحي شهري
-
تاريخ دفاع
1400/9/1
-
استاد راهنما
دكتر سيد عبدالهادي دانشپور
-
دانشكده
معماري و شهرسازي
-
چكيده
در جهان پيچيده امروز اگر هدف، باز طراحي محله اي جذاب براي حضور ساكنين باشد، برندسازي مكان به ويژه در مقياس محلات با پيشينه تاريخي ضرورتي غيرقابل انكار است. برندگذاري سعي دارد تا به يك مكان تفاوت قابل توجهي بدهد كه آن را از ديگر محلات شهر متمايز كند. نياز به برند مناسب در محله طاهر و منصور كاشان به عنوان يكي از فضاهاي گردشگر پذير، شايان مورد توجه است زيرا اين مكان از اماكن تاريخي با پتانسيل بالايي، برخوردار است و توانايي سرمايه گذاري در زمينه هاي مختلف گردشگري را دارد. بنابراين هدف از انجام اين مطالعه در ابتدا بررسي عوامل موثر بر توسعه برندسازي محلي مي باشد، تا بتوان به تدوين برندي قابل دفاع براي محله طاهر و منصور پرداخت و سپس محله را براي جذب ساكنين آماده كرد.
برندسازي رويكردي است موثر براي بهبود تصوير ذهني محله و افزايش علاقه مندي شهروندان به سكونت در آن و در نهايت جذب سرمايه گذاران و گردشگران به مكان مي باشد، علاوه بر اين همان طور كه ذكر شد برندسازي در محلات با بافت تاريخي نقش موثرتري را مي تواند ايفا كند و به عنوان يك محرك توسعه و بازطراحي بافت از طريق مداخلات خرد و خلاقانه عمل كند.
پژوهش حاضر يك پژوهش كاربردي است كه در حوزه ي محله ي طاهر و منصور كاشان واقع شده است. در اين مسير پژوهشگر با بهره گيري از چارچوب نظري به دست آمده در پايان فصل دوم كه در آن پنج مولفه ي اقتصادي، اجتماعي، هويت، تصوير ذهني، كارآمدي محله تعريف شده است، شاخص هاي برندسازي در محلات را سرلوحه قرار داده و با استفاده از عكس برداري از نقاط مختلف محله، داده هاي مورد نياز پژوهش را جمع آوري كرده و با پيمايش هاي ميداني به توزيع تعداد 98 پرسشنامه در بين ساكنين محله طاهر و منصور پرداخته و سپس با تحليل داده ها و تهيه ي جدول SWOT به تدوين چشم انداز تحقيق و بررسي اهداف، راهبرد و سياست هاي پژوهش پرداخته است و سرانجام از نتايج تحقيق به ارائه ي چهار پروژه عملياتي در زيرساخت هاي محله طاهر و منصور رسيده است و در ادامه براي الويت بندي پروژه ها با استفاده از تحليل چند معياري و فرآيند آناليز سلسله مراتبي (AHP) به وسيله ي نرم افزار Expert Choice به پروژه برتر دست يافته و نقشه و طرح سه بعدي آن را تهيه كرده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/12/02
-
عنوان به انگليسي
Redesigning Kashan's Taher and Mansoor historical neighborhood with the approach of place branding
-
تاريخ بهره برداري
11/22/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سوده نورمحمدي
-
چكيده به لاتين
In today's complicated world If our goal is to reimagine an attractive neighborhood In order to increase The presence of the Residence, place branding, especially in neighbourhoods with a historical background Is of utmost necessity. Branding tries to give a place a noticeable difference so that it differs from all of the other neighborhoods in the city. A need for a good brand in the neighborhood of Taher & Mansour in Kashan that are a space for tourism, May be noticeable because of the neighbourhoods Vast potential for its history, And also potential for investment in tourism. Thus the reason for this research is to firstly study the effects on neighbourhood branding in order to create a brand suitable for Taher & Mansour Neighbourhood and then to get the neighbourhood ready to attract new residents.
Branding is an approach useful for the betterment of mental images of the neighbourhood and to raise likeability among current residence and to finally attract more investors and tourists, Aside from this and as we've said before branding a neighborhood with the historical background prove more useful and could be a catalyst of growth and to reimagine the context using small and creative implementations.
The current research is aimed to be practical and to be used in the neighbourhood of Taher & Mansour. In this Direction the researcher will be using a theoretical framework which is the result of the second chapter of this thesis which has five elements of financial, social, identity, mental image And practicality, The branding indicators of the neighbourhood will be used as an epigraph and using photography from different areas of the neighbourhood we will gather the required data for this research, And using fieldwork and passing around 98 surveys among the Residents of the Taher & Mansour Neighbourhood, further with the processing of the data we will create a SWOT table To determine a future outlook for the research to study the goals, methods, and politics, And to conclude using the results of the research to propose four functional projects for the infrastructure of the neighbourhood of Taher & Mansour And to continue prioritising these projects using the AHP method and using the software of expert choice to better the projects and to create a blueprint and a 3D representation of the map.
-
كليدواژه هاي فارسي
برندسازي , محله تاريخي , محله طاهر و منصور كاشان , طراحي شهري
-
كليدواژه هاي لاتين
Branding , Historic neighborhood , Taher and Mansour Kashan neighborhood , Urban Design
-
Author
سوده نورمحمدي
-
SuperVisor
سوده نورمحمدي
-
لينک به اين مدرک :