-
شماره ركورد
26262
-
پديد آورنده
سيد محمد نوري
-
عنوان
طراحي سيستم شبه بلادرنگ برنامهريزي مجدد ترافيك هوايي در شرايط اضطراري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي مكانيك- طراحي كاربردي- مكاترونيك
-
سال تحصيل
1397
-
تاريخ دفاع
1397/8/14
-
استاد راهنما
دكتر رضا معدوليت
-
استاد مشاور
دكتر اسماعيل خان ميرزا
-
دانشكده
مكانيك
-
چكيده
امروزه در فضاي رقابتي حمل و نقل هوايي، سودآوري شركتهاي هواپيمايي به شدت به توانايي آنها در ايجاد يك برنامه زماني مناسب و بهينه، بستگي دارد. به طور معمول، خطوط هوايي براي ساخت برنامههاي عملياتي خود، از مدتها پيش از موعد اجرا و بر اساس مجموعهاي از فرضيات اوليه، اقدام به برنامهريزي ميكنند؛ در نتيجه هنگام بروز شرايط اضطراري، اين برنامهها كارايي خود را از دست داده و ميبايست حتماً دستخوش تغييرات شوند. در چنين شرايطي است كه موضوع مديريت اختلالات مطرح ميشود تا با برنامهريزي مجدد و توليد برنامههاي زماني جايگزين، خسارات وارد شده به شركت هواپيمايي را به حداقل ممكن برساند.
در اين پاياننامه، يك سيستم شبه بلادرنگ برنامهريزي مجدد خطوط هوايي ارائه شده است كه در صورت بروز اختلالات از جمله تأخير در پروازها و خرابي ناوگان هوايي، با اعمال كمترين تغييرات لازم در برنامه پروازي موجود، يك برنامه پروازي جايگزين توليد ميكند كه كمترين ضرر مالي را براي خط هوايي در بر داشته باشد. در ضمن، يك پنل كاربري فيزيكي نيز براي اعلام شرايط اضطراري و نيز موقعيت مكاني هواپيماها، ساخته شده است كه با كامپيوتر اصلي دائم در حال تبادل اطلاعات ميباشد.
در فصل اول اين پاياننامه، به تعريف مسأله و بيان اهميت و هدف از اين تحقيق، براي روشن شدن فضاي فكري اين رساله، پرداخته شده است. در فصل دوم، تعاريف اصلي و مباني نظري مربوط به موضوع برنامهريزي خطوط هوايي و نيز برنامهنويسي خطي كه به عنوان روش حل انتخاب شده است، بيان شدهاند. سپس در فصل سوم، به معرفي همه جانبهي سيستم ارائه شده در اين رساله جهت برنامهريزي مجدد خطوط هوايي در شرايط اضطراري پرداخته شده است. در فصل چهارم، با انجام يك مطالعه موردي، تواناييها و قابليتهاي اين سيستم مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته شده است. فصل آخر نيز شامل جمعبندي، تشريح نوآوريهاي اين طرح و ارائه پيشنهادات ميباشد
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/12/16
-
عنوان به انگليسي
Designing a Realtime Airline Traffic Rescheduling System in Emergency Conditions
-
تاريخ بهره برداري
11/5/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سيدمحمد نوري
-
چكيده به لاتين
Nowadays in competitive air transportation market, airlines' profitability strongly depends on their ability to construct an applicable and optimum schedule. In general, Airlines construct their operational schedule, a noticeable time ahead of schedule execution time. Consequently, in case of emergency condition, the schedule is no longer effective and it has to be modified. In this situation, perturbation management has to be considered to readjust airline's schedules and minimize negative effects of perturbation on airline's financial situation.
In this thesis, a realtime airline rescheduling system is presented. When a perturbation in flight schedule like a flight delay or aircraft breakdown, occurs, this system constructs an alternative schedule by modifying the main schedule as little as possible to prevent airline from financial loss. In addition, a physical panel is built helping system's user easily announce emergency conditions to sytem and also the panel reports aircafts' positional information to system.
In first chapter, problem definition and importance and purpose of this thesis are discussed. Second chapter includes literature review of the problem aspects. Then in third chapter, the realtime airline rescheduling system is introduced comprehensively. Fourth chapter belongs to a case study and evaluation of results, and the last chapter contains of conclusion, thesis's innovations, and improvement suggestions
-
كليدواژه هاي فارسي
برنامهريزي خطوط هوايي , مديريت اختلالات , برنامهريزي مجدد , شرايط اضطراري , برنامهنويسي خطي
-
كليدواژه هاي لاتين
Airline scheduling , perturbation management , Airline rescheduling , Emergency conditions , Linear programming
-
Author
Seyed Mohammad Nouri
-
SuperVisor
Dr. Reza Madoliat
-
لينک به اين مدرک :