-
شماره ركورد
26270
-
پديد آورنده
ويدا سادات جناتي
-
عنوان
تاثير بازخورد شفاهي معلم بر توانايي خود كنترلي زبان اموز
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
اموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1397
-
تاريخ دفاع
1400/8/26
-
استاد راهنما
دكتر اسماعيل عبداله زاده
-
استاد مشاور
دكتر محمد اميني فارساني
-
دانشكده
زبان هاي خارجي
-
چكيده
در فرآيند يادگيري زبان، بهبود خودتنظيمي زبان آموزان در طول زمان بسيار مهم مي شود كه مي تواند تحت تأثير عوامل مختلفي قرار گيرد. يكي از عوامل موثر ممكن است نقش معلم در يادگيري دانش آموزان، به ويژه بازخورد معلم در كلاس درس مي باشد. مطالعه حاضر به منظور بررسي تأثير بازخورد شفاهي معلم بر خود تنظيمي زبان آموز انجام شد. همچنين در نظر گرفته شده بود كه مشخص شود كدام نوع بازخورد شفاهي مي تواند كمك بهتري در افزايش سطح خودتنظيمي زبان آموزان داشته باشد. به منظور دستيابي به هدف پژوهش، 80 نفر از دانشجويان دانشگاه ارشاد انتخاب و به چهار گروه همگن (سه گروه آزمايشي) و يك گروه كنترل (CG) تقسيم شدند. سه گروه آزمايشي به عنوان گروه بازخورد ارزيابي (EFG) ، گروه بازخورد توصيفي (DFG); و به ترتيب گروه بازخورد انگيزشي (MFG) نامگزاري شدند. پرسشنامه خودتنظيمي (SRQ) به عنوان پيش آزمون و پس آزمون يك بار قبل از تحقيق و يك بار بعد از انجام تحقيق براي جمع آوري داده هاي مورد نياز استفاده شد. يافتهها حاكي از آن است كه گروهي از شركتكنندگان كه تحت انواع مختلف بازخورد شفاهي معلمان قرار گرفتند (يعني ارزشيابي، توصيفي و انگيزشي) سطح بسيار بالاتري از خودتنظيمي را در مقايسه با شركتكنندگان در گروه كنترل نشان دادند. هر گونه درماني را به صورت بازخورد شفاهي دريافت كنيد. همچنين مشخص شد كه آن دسته از زبان آموزان زبان انگليسي كه بازخورد شفاهي را در قالب اصلاح ارزشي دريافت كردند، در مقايسه با زبان آموزان زبان انگليسي كه تحت بازخورد شفاهي در قالب بازخورد توصيفي و انگيزشي قرار گرفتند، سطح خودتنظيمي بالاتري داشتند. بر اساس يافتهها و نتيجهگيري پژوهش، ميتواند براي معلمان در ارائه بازخورد شفاهي در فرآيند تدريس و يادگيري در كلاس درس مورد توجه قرار گيرد. برخي از پيشنهادات نزديك وجود دارد. محقق اميدوار است كه معلمان بتوانند در مورد بازخورد شفاهي اطلاعات بيشتري كسب كنند، بنابراين آنها مي توانند بازخورد شفاهي را در انواع مختلف و نحوه ارائه بازخورد شفاهي در طول فرآيند تدريس و يادگيري در كلاس بهبود بخشند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/12/18
-
عنوان به انگليسي
the impact of teacher's oral feedback on the iranian efl learner's self-regulation
-
تاريخ بهره برداري
11/17/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
ويداسادات جناتي
-
چكيده به لاتين
In the process of language learning, the improvement of self-regulated learners becomes crucial over time which can be influenced by different factors. One of the affecting factors may be the teacher’s role in student learning, especially the teacher’s feedback in the classroom. The present study was conducted to investigate the impact of teacher’s oral feedback on language learner’s self-regulation. It was also intended to determine which types of oral feedback can make much better contribution in enhancement of EFL learners’ level of self-regulation. In order to accomplish the purpose of the study, 80 university EFL students were selected from Ershad University and were divided into four homogenized groups (three experimental group) and a Control Group (CG). The three experimental groups were labeled as Evaluative Feedback Group (EFG); Descriptive Feedback Group (DFG); and Motivational Feedback Group (MFG), respectively. The Self-Regulation Questionnaire (SRQ) was utilized as pre-test and post-test once before the treatment, and once after the treatment to collect the required data. The findings suggested that the experimental groups (i.e., evaluative, descriptive, and motivational) indicated much higher level of the self-regulation compared to the participants in the control group who did not receive any treatment in form of oral feedback. It was also found that those group of EFL learners who received the oral feedback in the form of evaluative correction obtained higher level of self-regulation compared to the EFL learners’ who underwent the oral feedback in the form of descriptive and motivational feedback. Based on the findings and the conclusion of the research, it can be a consideration for the teachers in giving oral feedback in the teaching and learning process in the classroom. There are some suggestions approached. The researcher hopes the teachers could learn more about oral feedback, so they can improve giving oral feedback in the variety of types and how oral feedback given during the teaching and learning process in the classroom.nhka
-
كليدواژه هاي فارسي
دانشجويان زبان انگليسي , بازخورد , بازخورد شفاهي , خود تنظيمي
-
كليدواژه هاي لاتين
EFL Learner. , Feedback , Oral Feedback , Self-regulation.
-
Author
vida sadat jannati
-
SuperVisor
dr. esmail abdollahzadeh
-
لينک به اين مدرک :