-
شماره ركورد
26536
-
پديد آورنده
پريسا كريمي اژدر
-
عنوان
ديدگاه معلمان درباره ارتباط ارزشيابي پويا و انگيزه دانش آموزان خارجي زبان ايراني در كلاس درس
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي
-
سال تحصيل
97
-
تاريخ دفاع
1400/08/30
-
استاد راهنما
دكتر اكرم نيرنيا
-
استاد مشاور
دكتر محمد اميري فارساني
-
دانشكده
علوم پايه
-
چكيده
هدف از اين پژوهش دريافت ديدگاه معلمان درباره ارتباط ميان ارزشيابي پويا و انگيزه دانش آموزان خارجي زبان ايراني در كلاس درس بود.در اين تحقيق سعي بر اين بود كه ميزان آگاهي معلماني را مورد سنجش قراردهد كه روش ارزشيابي پويا در كلاس خويش اجرا نموده و ميزان انگيزه دانش آموزان خود رامشاهده نموده اند. بنابراين، يك پرسشنامه محقق -ساخته طراحي و به 100 نفر از دبيران زبان انگليسي از طريق پست الكترونيكي ارسال گرديد. اين وسيله شامل چند بخش مي شود كه عبارتند از :1)اطلاعات پس زمينه اي(4سوال) ،2)ارزشيابي پويا(6سوال)،3)انگيزه دانش آموزان (4سوال).اين تحقيق كمي و كاربردي بود كه در آن 60 نفر از معلمان هردوي زن و مرد (تا حداكثر 42سال سن) از شهرهاي ،دانشگاه هاو موسسه هاي مختلفي به اين پرسشنامه پاسخ دادند.داده ها بوسيله برنامهSPSS21.0. محاسبه شده اند. در اينجا فرض بر اين بود كه براساس آگاهي و ديدگاه معلمان رابطه اي ميان ارزشيابي پويا و انگيزه دانش آموزان وجود دارد. بر حسب نتيجه اين پژوهش كه بيانگر اين بود كه ارزشيابي پويا و انگيزه دانش آموزان خارجي زبان ايراني ازديدگاه معلمان ارتباط قابل توجهي با يكديگر دارند.(0.001<0.05)
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/01/29
-
عنوان به انگليسي
The teachers' perception about relation of Dynamic assessment and Iranian EFL learners' motivation in classroom
-
تاريخ بهره برداري
11/21/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پريسا كريمي اژدر
-
چكيده به لاتين
The purpose of this study was to find out teachers’ perception about relationship between dynamic assessment and EFL learners’ motivation. The study tried to measure the perceptions of teachers who used dynamic assessment in their classes and observed motivation of their students. Accordingly, a researcher-made questionnaire was designed and delivered to 100 English teachers via emails. This instrument contained three parts including a background information (4 items) dynamic assessment (6 items) and student’s motivation (4 items). This study was a quantitative and applied research in which 60 teachers both male and female (up to 42 years old) from different cities, universities and institutions answered the questionnaire. Data was measured using SPSS 21.0. It was assumed in teachers’ perception there is a correlation between dynamic assessment and students’ motivation. The result of the study showed that there is a significant correlation between dynamic assessment and motivation in teachers’ perspective (0.001<0.05).
-
كليدواژه هاي فارسي
ارزشيابي پويا , انگيزه , زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي , ديدگاه معلمان
-
كليدواژه هاي لاتين
Dynamic assessment , Motivation , EFL , Teachers' perceptions
-
Author
Parisa karimi azhdar
-
SuperVisor
Dr. Akram Nayernia
-
لينک به اين مدرک :