-
شماره ركورد
26681
-
پديد آورنده
احسان تشكري
-
عنوان
عوامل بهبود اعتماد مصرفكنندگان به مواد غذايي ارگانيك در شبكههاي اجتماعي با رويكرد ارائه محتواي معتبر
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
MBA گرايش بازاريابي
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1401/03/02
-
استاد راهنما
دكتر ياسر سبحاني فرد
-
دانشكده
مديريت، اقتصاد و مهندسي پيشرفت
-
چكيده
هدف از اين پژوهش شناسايي عوامل بهبود اعتماد مصرفكنندگان به مواد غذايي ارگانيك در شبكههاي اجتماعي با رويكرد ارائه محتواهاي معتبر، اولويتبندي اين عوامل، ارائهي مدلي براي اين عوامل است. براي دستيابي به اين منظور پس از مطالعهي ادبيات تحقيق در اين حوزه، مصاحبه با نمونههاي اوليه از مخاطبان هدف و مصرفكنندگان مواد غذايي ارگانيك، پرسشنامهاي طراحي و ميان حدودا 1200 نفر از مصرفكنندگان مواد غذايي ارگانيك توزيع شد كه از اين تعداد حدود 450 پرسشنامه پاسخ داده شد و برگردانده شد؛ اين 450 پرسشنامه مورد بررسي قرار گرفت و ديتاهاي پرت از آن حذف شد و425 پرسشنامه مورد تاييد نهايي قرار گرفتند و تمامي مدلسازيها بر روي اين تعداد اعمال شد. در نهايت نتايج حاصله با استفاده از تحليل عامل اكتشافي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و 4 عامل تاييده استانداردي، نتايج بدست آمده آن بود كه تمامي عوامل اعتماد در4 مورد خلاصه ميگردد. در ادامه مدل با استفاده از الگوريتم جنگل تصادفي ارائه شد و با استفاده از مدل ارائه شده عوامل بدست آمده در مرحله قبل، مورد اولويت بندي قرار گرفتند. اين تحقيق از اين جهت منحصر به فرد است كه تاكنون هيچ تحقيقي عوامل بهبود اعتماد مصرفكنندگان به مواد غذايي ارگانيك در شبكههاي اجتماعي با رويكرد ارائه محتواي معتبر مورد بررسي قرار نداده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/04/05
-
عنوان به انگليسي
increasing facors of costumers' trust to organic foods in social networks regarding to reliable content
-
تاريخ بهره برداري
5/23/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
احسان تشكري
-
چكيده به لاتين
The purpose of this study is to identify the factors that improve consumer confidence in organic food in social networks with the approach of providing credible content, prioritizing these factors, and providing a model for these factors. To achieve this goal, after studying the research literature in this field, interviews with prototypes of the target audience and consumers of organic food, a design questionnaire was distributed and distributed to about 1200 consumers of organic food, of which about 450 questionnaires were answered. And returned; These 450 questionnaires were reviewed and out-of-date data were removed, and 425 questionnaires were finally approved and all modeling was applied to this number. Finally, the results were analyzed using heuristic factor analysis and 4 standard confirmation factors, the results were that all confidence factors are summarized in 4 cases. Then the model was presented using a random forest algorithm and using the proposed model, the factors obtained in the previous step were prioritized. This research is unique in that so far no research has examined the factors that improve consumer confidence in organic food on social networks with the approach of providing authoritative content.
-
كليدواژه هاي فارسي
مواد غذايي ارگانيك , اعتماد مصرفكننده , شبكههاي اجتماعي
-
كليدواژه هاي لاتين
Social Networks , Consumer trust , Organic food
-
Author
Tashakori Ehsan
-
SuperVisor
Dr.Sobhanifard
-
لينک به اين مدرک :