-
شماره ركورد
26683
-
پديد آورنده
حسين الهي
-
عنوان
تحليل شبه استاتيكي اهرم بندي ترمز بهينه سازي شده بوژي 100-18 در نرم افزار Ansys
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه آهن
-
سال تحصيل
1401
-
تاريخ دفاع
1401/3/26
-
استاد راهنما
دكتر اوحدي - دكتر رضواني
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
يكي از مجموعه هاي مهم و حساس در وسايل حمل و نقل ريلي ، مجموعه ترمز مي باشد كه در انواع ديسكي، كفشكي و... در صنعت راه آهن مورد بهره برداري قرار مي گيرد و اين مجموعه از اجزاي مختلفي تشكيل شده است كه از مهمترين آن ها سيستم اهرم بندي ترمز مي باشد كه در اين پايان نامه سعي شده است كه با ايجاد صفحات تقويتي در اين سيستم جه افزايش بازدهي اين سيستم عملكرد ترمزگيري را بهبود بخشيم .
پس از تحليل المان محدود مجموعه تقويت شده داراي پد هاي تقويتي توسط نرم افزار مشاهده گرديد به صورت مناسبي اين پدها جلو افزايش تنش در اجزاي مجموعه را گرفته و همچنين صلبيت سازه را نيز افزايش قابل توجهي دادند كه موجب افزايش عملكرد مناسب ترمز (افزايش نيرو و گشتاور موثر ترمزي) شدند.
در ادامه ابعاد هندسي پد ها بررسي شده و ميزان اهميت پارامترهاي مختلف هندسي پدها نيز بررسي شد و در نهايت ابعاد بهينه اي براي آن ها استخراج و پيشنهاد گرديد، كه نشان داده شد پدهاي بهينه شده با كاهش ابعاد و جرم كمتر توانست استحكام و صلبيت مجموعه و عملكرد مناسب ترمزي را براي مجموعه ايجاد نمايد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/04/07
-
عنوان به انگليسي
Quasi-static analysis of optimized 18-100 bogie lever in Ansys software
-
تاريخ بهره برداري
6/16/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
حسين الهي
-
چكيده به لاتين
One of the most important and sensitive sets in rail transportation is the brake set, which is used in all types of discs, shoes, etc. in the railway industry, and this set is composed of various components, which are the most important They are the braking lever system that in this dissertation we have tried to improve the braking performance by creating reinforcement plates in this system to increase the efficiency of this system.
After finite element analysis, the reinforced set with reinforcement pads was observed by the software. Properly, these pads prevented the increase of tension in the components of the set and also significantly increased the rigidity of the structure, which increased the proper braking performance (increased force and Effective braking torque).
Then the geometric dimensions of the pads were investigated and the importance of different geometric parameters of the pads was investigated. Finally, optimal dimensions were extracted and proposed for them, which showed that the optimized pads could reduce the strength and rigidity of the set by reducing the dimensions and mass. And create proper braking performance for the set
-
كليدواژه هاي فارسي
اهرم بندي ترمز – پد تقويتي – بهينه سازي – تعادل استاتيكي - المان محدود
-
كليدواژه هاي لاتين
Brake lever - Booster pad - Optimization - Static balance - Finite element
-
Author
Hossein Elahi
-
SuperVisor
Dr. Owhadi Dr.Rezvani
-
لينک به اين مدرک :