-
شماره ركورد
26738
-
پديد آورنده
حسين گروسي
-
عنوان
مطالعه ديسكورس پرايمينگ در آموزش نوشتن مقالات مباحثه اي
-
مقطع تحصيلي
كارشنلسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1398 -1401
-
تاريخ دفاع
31/02/1401
-
استاد راهنما
دكتر محمد اميني فارساني
-
استاد مشاور
دكتر اكرم نيرنيا
-
دانشكده
زبان هاي خارجه
-
چكيده
عليرغم توانايي ذاتي انسان براي در نظر گرفتن عقايد مخالف ديگران كه مبتني بر نظريه ذهن است، مطالعات فراواني براين نكته تاكيد دارد كه وقتي دانشجويان در حال نوشتن مقاله هاي مباحثه اي هستند، استدلال هاي مخالفين را در نوشته خود لحاظ نمي كنند. تعداد قابل توجهي از مطالعاتي كه روي مهارت نوشتن دانشجويان انجام گرفته است نشان مي دهد كه بكارگيري استدلال مخالف در مقالات مباحثه اي دانشجويان، كيفيت و متقاعد سازي آن را ارتقا مي دهد. در راستاي توانمندسازي دانشجويان براي در نظر گرفتن عقايد مخالف در مقالات مباحثه اي، در پژوهش حاضر، بيست وشش دانشجوي ايراني تحصيلات تكميلي رشته آموزش زبان انگليسي شركت داشته كه به آنها چهار تسك نوشتاري كه كارايي آنها براساس ديسكورس پرايمينگ افزايش پيدا كرده است در قالب متد اندازه گيري مكرر، ارائه شده است كه هدف آن ارزيابي پديده پرايمينگ در سطح ديسكورس بوده و در مرحله دوم، به بررسي چگونگي اثر پرايمينگ در بهبود كيفيت مقاله هاي مباحثه اي دانشجويان پرداخته است. يافته هاي اين مطالعه نشان مي دهد كه تقريبا همه دانشجويان نه تنها نظرات مخالف را در مقالات مباحثه اي خود آوردند بلكه در رد كردن اين نظرات نيز بسيار موفق بوده اند كه اين دو مقوله به ارتقاي كيفيت نوشته هايشان منجر شده است. اين يافته ها به پتانسيل قابل توجه پرايمينگ به عنوان ابزاري مؤثر در فراگيري زبان دوم اشاره دارد. هم چنين يافته هاي ما امكان استفاده از پرايمينگ را بعنوان يك ابزار آموزشي در سطح ديسكورس را مورد تاكيد قرار مي دهد كه منادي يك خط سير تحقيقاتي آينده نگر با تاكيد بر پتانسيل آموزشي پديده پرايمينگ مي باشد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/04/21
-
عنوان به انگليسي
Towards Discourse Priming in L2 Writing Pedagogy
-
تاريخ بهره برداري
5/21/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
حسين گروسي
-
چكيده به لاتين
Despite the innate capability to appreciate others’ thoughts grounded in the theory of mind, stu-dents do not include alternative arguments when they are writing argumentative essays. A con-siderable number of studies on students' writing has highlighted that employing counterargument in students’ argumentative essays improves the quality and persuasiveness of them of those es-says. To enable students to generate complete counterargumentation in their argumentative es-says, in the present study, 4 interventions using writing tasks strengthened by the discourse prim-ing, applying a repeated measured design, were administered to 26 Iranian English as foreign language (EFL) graduate university students evaluating whether priming can occur in discourse level and if so, to what extent this phenomenon improve the quality of students’ argumentative essays. The findings revealed that by performing this elicitation precisely, almost all students not only used counterarguments but also rebuttals to rebut alternative thoughts thereby a complete model of argument in their mind was constructed that helps them to make well-quality writing. These findings have addressed the considerable potential of using priming as an effective means in second language acquisition. Likewise, our findings demonstrated the possibility of using priming as a pedagogical tool at the discourse level, and accordingly it heralds a prospective ar-gument on tracing such line of research in L2 writing discourse. our findings besides drawing a potential pedagogical implication.
-
كليدواژه هاي فارسي
پرايمينگ زبان دوم , ديسكورس پرايمينگ , نوشتن مباحثه اي , دانشجويان كارشناسي ارشد
-
كليدواژه هاي لاتين
L2 priming , discourse priming , argumentative writing , MA students
-
Author
hossein garoosi
-
SuperVisor
mohammad amini farsani
-
لينک به اين مدرک :