-
شماره ركورد
26761
-
پديد آورنده
فاطمه حيدري ساماني
-
عنوان
چگونگي بهبود برند موادغذايي ارگانيك از ديد مصرف كنندگان با استفاده از شبكه هاي اجتماعي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت تكنولوژي
-
سال تحصيل
1397
-
تاريخ دفاع
1400/07/18
-
استاد راهنما
دكتر ياسر سبحاني فرد
-
استاد مشاور
دكتر مريم اخوان خرازيان
-
دانشكده
مديريت و مهندسي پبشرقت
-
چكيده
در اين تحقيق كه با هدف ((چگونگي بهبود برند موادغذايي ارگانيك از ديد مصرف كنندگان با استفاده از شبكه هاي اجتماعي)) انجام شد، از نظر ماهيت هدف تحقيقي كاربردي و از نظر روش شناسي تحقيق، توصيفي است. در ابتدا مطالعات درباره ادبيات تحقيق انجام گرفت و عوامل موثر مرتبط با موضوع استخراج گرديد. در ادامه با استفادو تحقيق از نظرات خبرگان و مصاحبه با آنها عوامل موثر انتخاب شدند.. براي جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه اي كه داراي 27 سوال بود استفاده شد. آزمونهاي روايي و پايايي مناسب بودن سوالات را تاييد كردند. جامعه آماري مورد نظر تمامي مصرف كنندگان بالقوه و بالفعل كالاهاي ارگانيك و شبكه هاي اجتماعي بودند. تعداد 293 پرسشنامه توسط اين افراد تكميل شد. براي تجزيه و تحليل دادهها از نرم افزار SPSS و روش تحليل عاملي اكتشافي استفاده گرديد.
نتايج به دست آمده نشان داده كه از ميان عوامل به دست آمده عامل نگراني درباره كيفيت و ايمني مواد غذايي و استفاده از تجربيات افراد متخصص در پزشكي و طب سنتي در رابطه با مصرف مواد غذايي ارگانيك تاثير گذارند.
نتايج حاصل ازين تحقيق بيشتر براي صاحبان كارخانه جات مواد غذايي ارگانيك و تمام افرادي كه قصد برند سازي براي محصولات خود دارند مفيد مي باشد.
وجه تمايز اين پژوهش نسبت به پژوهش هاي گذشته در اين است كه اين پژوهش براي اولين بار تاثير عامل تقويت و بهبود برند موادغذايي ارگانيك و تبليغات از طريق شبكه هاي اجتماعي بررسي شد و در پژوهش هاي گذشته اين عامل و نحوه تاثيرگذاري آن بررسي نشده بود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/02/24
-
عنوان به انگليسي
How to improve the brand of organic food from the perspective of consumers using social networks
-
تاريخ بهره برداري
10/10/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فاطمه حيدري ساماني
-
چكيده به لاتين
In this study, which was conducted with the aim of "How to improve the brand of organic food from the perspective of consumers using social networks", the purpose of the research is applied and the methodology of the research is descriptive. At first, studies on the research literature were conducted and effective factors related to the topic were extracted. Then, using the opinions of experts and interviewing them, effective factors were selected. A questionnaire with 27 questions was used to collect information. Validity and reliability tests confirmed the appropriateness of the questions. The statistical population was all potential and actual consumers of organic goods and social networks. 293 questionnaires were completed by these people. SPSS software and exploratory factor analysis were used to analyze the data.
The results show that among the obtained factors are concerns about the quality and safety of food and the use of experiences of experts in medicine and traditional medicine in relation to the consumption of organic food.
The results of this research are more useful for owners of organic food factories and all people who intend to brand their products.
The difference between this study and previous researches is that this study was the first to examine the effect of strengthening and improving the organic food brand and advertising through social networks, and in previous studies this factor and how it is effective was not studied.
-
كليدواژه هاي فارسي
مواد غذايي ارگانيك , برند سازي , تقويت برند , شبكه اجتماعي
-
كليدواژه هاي لاتين
Organic food, , branding , Strengthen the brand , social network
-
Author
fateme heidari samani
-
SuperVisor
dr yasser sobhanifard
-
لينک به اين مدرک :