-
شماره ركورد
26774
-
پديد آورنده
منصوره مطهري نژاد
-
عنوان
توليد متن مؤثر با رعايت ويژگي هاي مخاطب
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي كامپيوتر- نرمافزار
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1401/4/21
-
استاد راهنما
محمدرضا كنگاوري
-
دانشكده
مهندسي كامپيوتر
-
چكيده
متقاعدسازي بهعنوان تلاشي هدفمند در بسياري از سازمانها تعريفشده است كه سعي در تأثيرگذاري بر باورها، نظرات، تصميمات يا رفتارهاي مخاطبان خوددارند. در حوزههاي مختلف، پيامهاي متقاعدكننده اثربخشي خود را نشان دادهاند. در اين پيامها از راهبردهاي روانشناختي براي متقاعد كردن مخاطبان استفاده ميشود. استفاده از راهبردها ميتواند مؤثر باشد، اما اثربخشي آنها براي هر فرد متفاوت است و استفاده از اطلاعات شخصي هر فرد ميتواند تأثيرگذاري پيام را افزايش دهد. در دهههاي اخير روشهاي توليد متن به زبان طبيعي براي توليد خودكار متن بهبوديافته است، اما با توجه به بررسي ادبيات، هيچ روشي براي توليد هوشمند متن براي متقاعدسازي شخصي وجود ندارد. علاوه بر اين، بيشتر فناوريهاي متقاعد كننده به تنظيم پيام متقاعدكننده براي تغيير رفتار كاربران يك سامانه در طول استفاده از آن براي اهداف مدتدار رفتاري توسعه مييابند، درحاليكه تغيير نگرش فردي تنها با يك متن بهاندازه كافي موردتوجه قرار نگرفته است. ما با استفاده از مدل CATGAN و در نظر گرفتن شخصيت مخاطبان، يك سامانه توليد متن مؤثر شخصي شده را ارائه ميكنيم كه به نتايج پيشرفتهاي در توليد متن براي متقاعدسازي شخصي افراد دست مييابد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/04/29
-
عنوان به انگليسي
Text Generation Considering Audience-Related Factors
-
تاريخ بهره برداري
7/12/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
منصوره مطهري نژاد
-
چكيده به لاتين
Persuasion has been defined as a purposeful attempt to change attitudes or behaviors in many organizations that are trying to influence the beliefs, opinions, decisions, or behaviors of their audiences. In various areas, persuasive messages have demonstrated their effectiveness. In order to be persuasive, these messages use psychological strategies. Using strategies can be effective, but their efficacy varies for each individual. For maximum effect, these messages can be tailored to each person based on their personal information and related strategies. During the past few years, natural language text generation methods have improved for automated text generation. However, according to the literature review, no method exists to intelligently generate text for personalized persuasion. In addition, most persuasive technologies are developed with the aim of changing user behavior to achieve user persuasion over time, while changing individual attitudes with just one text has not been sufficiently addressed. By using the CATGAN model and considering the personality of the audience, we present a Personalized Persuasive Text Generation System that achieves state-of-the-art results in a personalized persuasion text generation.
-
كليدواژه هاي فارسي
توليد متن زبان طبيعي , متقاعدسازي , شخصيسازي
-
كليدواژه هاي لاتين
Natural Language Generation , Persuasion , Personalization
-
Author
Mansoore Motahari Nezhad
-
SuperVisor
Dr. Kangavari
-
لينک به اين مدرک :