-
شماره ركورد
26787
-
پديد آورنده
محمدحسين عظيمي
-
عنوان
حداكثرسازي عقايد در يك شبكه اجتماعي با درنظر گرفتن اثر قوميت
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت فناوري اطلاعات
-
سال تحصيل
نيمسال دوم 1401-1400
-
تاريخ دفاع
1401/4/14
-
استاد راهنما
جناب آقاي دكتر مهرداد آقامحمدعلي كرماني
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
امروزه شبكه هاي اجتماعي بيشتر از گذشته در جريان انتقال اطلاعات نقش دارند، چرا كه با گسترش شبكه هاي ارتباطي مختلف از جمله شبكه هاي اجتماعي مجازي، ارتباط افراد با يكديگر به سهولت و آسان تر از قبل امكان پذير است. وجود افراد مختلف در جوامع با قوميت ها و نگرش هاي گوناگون از جمله مهمترين موضوعات در اين زمينه است كه نيازمند توجه و بررسي است. ارتباطاتي كه در شبكه هاي اجتماعي رخ ميدهد معلول عوامل مختلفي از جمله ويژگي هاي شخصيتي افراد، ساختار و راه هاي ارتباطي آن ها با يكديگر، نژاد، زبان و قوميت افراد و عقايد مختلفشان ... ميباشد. اهميت اين مسئله كه اين چنين جوامعي نيازمند تحليل و بررسي دقيق جهت نيل به اهداف سازماني بزرگ همچون فرهنگ سازي دارند بر كسي پوشيده نيست و اين مسئله روز به روز اهميت خود را بيشتر نشان ميدهد و سازمان ها و جوامع مختلف در زمينه هاي گوناگون همچون بازاريابي و تبليغات، فرهنگ سازي و ... از تكنيك هاي تحليل شبكه در راستاي برنامه ريزي و رسيدن به اهداف خود قدم برميدارند. لذا پژوهش حاضر به دنبال بررسي انتشار عقايد در شبكه هاي اجتماعي با درنظر گرفتن اثر قوميت افراد است تا به كاربردي نمودن هرچه بهتر اين مقوله در دنياي واقعي بپردازد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/04/21
-
عنوان به انگليسي
Maximizing Opinions in a social network by considering the effect of ethnicity
-
تاريخ بهره برداري
7/5/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمدحسين عظيمي
-
چكيده به لاتين
Today, social networks play a greater role in the flow of information than in the past, because with the expansion of various communication networks, including virtual social networks, people can communicate with each other easily and more easily than before. The existence of different people in societies with different ethnicities and attitudes is one of the most important issues in this field that requires attention and investigation. The communication that takes place in social networks is the result of various factors, including the personality characteristics of people, the structure and ways of communication with each other, the race, language and ethnicity of people and their different opinions. The importance of this issue that such societies require careful analysis and investigation in order to achieve major organizational goals such as culture building is not hidden from anyone and this issue shows its importance day by day and different organizations and societies in various fields such as marketing and advertising, culture building, etc., take steps from network analysis techniques in order to plan and achieve their goals. Therefore, the current research seeks to investigate the dissemination of opinions in social networks, taking into account the effect of peoples ethnicity, in order to better apply this category in the real world.
-
كليدواژه هاي فارسي
شبكه اجتماعي , انتشار , اطلاعات , قوميت
-
كليدواژه هاي لاتين
social network , diffusion , information , ethnicity
-
Author
Mohammad Hossein Azimi
-
SuperVisor
Mehrdad Agha Mohammad Ali Kermani
-
لينک به اين مدرک :