-
شماره ركورد
26821
-
پديد آورنده
پونه طاهرنيا
-
عنوان
تبيين ارتباط ويژگيهاي تأثيرگذاران رسانههاي اجتماعي با كيفيت ادراك شده و آگاهي از برند
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت فناوري اطلاعات گرايش كسب و كار الكترونيك
-
سال تحصيل
1396
-
تاريخ دفاع
1401/1/30
-
استاد راهنما
دكتر بابك اميري
-
استاد مشاور
دكتر محمد فتحيان
-
دانشكده
پيشرفت
-
چكيده
امروزه بسياري از تاثيرگذارها مي توانند تاثير زيادي روي شركت داشته باشند، به خصوص در زمينه تبليغات محصولات آنها كه به آن بازاريابي تاثيرگذار مي گويند. با اين حال، اثربخشي اين روش جديد ارتباط با استفاده از فرد تاثيرگذار به خوبي درك نشده است. براي رفع اين شكاف در جامعه ايران، هدف اين مطالعه بررسي تأثير ويژگيهاي فرد تأثيرگذار بر آگاهي از برند و كيفيت درك شده از طريق رسانه هاي اجتماعي است.
بنابراين، يك مدل مفهومي متشكل از 8 متغير ساخته شد: تخصص، صداقت، جذابيت، شباهت، ارزش اطلاعاتي، ارزش سرگرمي، آگاهي از برند و كيفيت درك شده. توسعه مدل تحقيق با مرور ادبيات گذشته مختلف مرتبط با موضوع تحقيق انجام شد. اين مطالعه همچنين از مدلسازي معادلات ساختاري حداقل مربعات جزئي استفاده ميكند كه تنها بر مرحله آزمايش ابزار با آزمونهاي اعتبار و پايايي تمركز دارد. روش گردآوري داده ها در اين پژوهش، پرسشنامه با گردآوري 42 ابزار با مقياس ليكرت 5 درجه اي است.
روش نمونه گيري مورد استفاده در اين تحقيق، نمونه گيري هدفمند است. داده هاي پردازش شده در اين مطالعه 169 داده كه از سوال كنترلي گذر كرده اند و براي آزمون هاي روايي و پايايي مورد آزمايش قرار گرفته اند كه با استفاده از برنامه SmartPLS 3 تجزيه و تحليل خواهند شد. آلفاي كرونباخ و قابليت اطمينان مركب > 0.7 و ميانگين واريانس استخراج شده (AVE) > 0.5 كه بيان مي كند كه مقدار آن معيارها را دارد. توسعه مدل را مي توان در انجام تجزيه و تحليل با استفاده از داده هاي يك نمونه بزرگتر ادامه داد. به طوري كه مدل پس از تجزيه و تحليل مي تواند عوامل موثر بر بازاريابي با استفاده از رسانه هاي اجتماعي را دريابد. نتايج مدلسازي معادلات ساختاري با استفاده از نمونه اي كه 169 نفر دنبال كننده حداقل 1 فرد تاثيرگذار در حوزه آرايشي و بهداشتي نشان مي دهد كه كه كاربران بيشتر با جذابيت و صداقت فرد تاثيرگذار تاثير مي پذيرند تا تخصص و شبيه بودن آنها.
اين يافته مي تواند به عنوان مرجعي براي كمك به شركت هاي محصولات آرايشي و بهداشتي براي ايجاد تبليغات موثر با استفاده از شاخص هاي ارزش ويژه برند براي برقراري ارتباط با مشتريان خود و متمايز شدن از ساير رقبا عمل كند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/05/24
-
عنوان به انگليسي
Explain the relationship between the characteristics of social media influencers with perceived quality and brand awareness
-
تاريخ بهره برداري
4/19/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پونه طاهرنيا
-
چكيده به لاتين
Many influencers today can have a huge impact on the company, especially in the field of advertising their products, which is called influencer marketing. However, the effectiveness of this new communication method using influencer is not well understood. To close this gap in Iranian society, the purpose of this study is to investigate the effect of characteristics affecting brand awareness and quality perceived through social media.
Thus, a conceptual model consisting of 8 variables was constructed: expertise, honesty, attractiveness, similarity, informational value, entertainment value, brand awareness, and perceived quality. The development of the research model was done by reviewing various past literature related to the research topic. This study also uses structural equation modeling of partial least squares that focuses only on the instrument testing phase with validity and reliability tests. The data collection method in this study is a questionnaire with 42 instruments with a 5-point Likert scale.
The sampling method used in this research is purposive sampling. Data processed in this study were 169 data that passed the control question and were tested for validity and reliability tests that will be analyzed using SmartPLS 3 program. Cronbach's alpha and composite reliability> 0.7 and the mean extracted variance (AVE)> 0.5, which indicates that its value meets the criteria. Model development can be continued in the analysis using data from a larger sample. So that the model after analysis can find the factors affecting marketing using social media. The results of structural equation modeling using a sample of 169 people following at least one influential person in the field of cosmetics show that users are influenced more by effective attractiveness and honesty than by their expertise and similarity.
This finding can serve as a reference to help cosmetic companies to create effective advertising using brand equity indicators to communicate with their customers and differentiate themselves from other competitors.
-
كليدواژه هاي فارسي
تاثيرگذاران رسانههاي اجتماعي , ويژگيهاي تاثيرگذاران , آگاهي از برند , كيفيت ادراك شده
-
كليدواژه هاي لاتين
Influencers , Influencers attributes , Brand Awareness , Perceived Quality
-
Author
Pooneh Tahernia
-
SuperVisor
Dr. Babak Amiri
-
لينک به اين مدرک :