-
شماره ركورد
27422
-
پديد آورنده
پروين پيرفلاح
-
عنوان
بررسي فرآيند لذت بردن زبان آموزان ايراني از كلاس زبان انگليسي : مقايسه زبان آموزان زبان انگليسي در موسسات خصوصي با دانش آموزان مدارس دولتي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كارشناسي ارشد اموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1399-1401
-
تاريخ دفاع
1401/6/27
-
استاد راهنما
دكتر شهين واعظي
-
استاد مشاور
دكتر نرگس هوشمند
-
دانشكده
دانشكده زبانهاي خارجي
-
چكيده
چكيده
از زمان ظهور روانشناسي مثبت، تأثير زيادي بر احساسات مثبت مانند انگيزه و لذت در كسب يادگيري زبان دوم داده شده است. احساس لذت در هنگام يادگيري يك زبان جديد، تأثير احساسات منفي از جمله استرس ناشي از يادگيري را كاهش مي دهد و منجر به درگير شدن زبان آموزان در فرآيند يادگيري، تسهيل يادگيري زبان، و تشويق زبان آموزان براي دستيابي به پتانسيل كامل خود و همچنين كمك به آنها مي شودرفاه آنها را ارتقا دهند. با اين حال،ميزان لذت زبان انگليسي بر زبان آموزان ايراني زبان انگليسي در بافت ايران هنوز يك سؤال است و احساسات مثبت به ويژه لذت به عنوان عاملي تأثيرگذار در تشويق يادگيري انگليسي زبان آموزان ايراني مورد توجه علمي كافي قرار نگرفته است. بنابراين، هدف اصلي اين مطالعه بررسي لذت كلاسي زبان انگليسي در ايران براي روشن شدن اينكه آيا لذت نقشي در يادگيري انگليسي زبانآموزان ايراني زبان انگليسي در سطوح مختلف مهارت دارند يا خير، بود. علاوه بر اين، اين پايان نامه به بررسي تفاوت بين لذت زبان انگليسي زبان آموزان ايراني زبان انگليسي از مدارس دولتي و موسسات خصوصي پرداخته است. سيصد و هفده زبان آموز زبان انگليسي و دانش آموزان مدارس دولتي جامعه نمونه را در اين مطالعه ايجاد كردند. داده ها با استفاده از نمونه گيري در دسترس جمع آوري شد. ابزار مورد استفاده در اين مطالعه نسخه اصلاح شده پرسشنامه لذت زبان خارجي دوائل و مك اينتاير بود، كه انها اين پرسشنامه را در مطالعه اي كه به بررسي اضطراب و لذت در كلاس درس زبان خارجي به عنوان دو چهره ژانوس پرداختندطراحي كردند . در نتيجه اجراي تحليل عاملي اكتشافي، چهار عامل به عنوان ساختار زيربنايي مقياس ELE اصلاح شده در اين مطالعه استخراج شد. نتايج آزمون ناپارامتريك Mann-Whitney U نشان داد كه بين سطح لذت ازكلاس زبان انگليسي زبان آموزان ايراني زبان انگليسي از موسسات خصوصي با مقاطع تحصيلي مختلف و دانش آموزان دبيرستاني از مدارس دولتي تفاوت معناداري وجود دارد. يافتهها نشان داد كه زبانآموزان زبان انگليسي در مؤسسات خصوصي نسبت به كساني كه انگليسي را به عنوان زبان دوم در مدارس دولتي مطالعه ميكنند، ELE بيشتري را تجربه ميكنند كه از ايده اهميت زمينه برميزان ELCE شركتكنندگان پشتيباني ميكند. علاوه بر اين، زبان آموزان زبان انگليسي در اين مطالعه سطح بالاتري از ELE را نسبت به دانش آموزان مدارس دولتي شركت كننده در اين مطالعه نشان دادند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/08/24
-
عنوان به انگليسي
Exploring English Language Classroom Enjoyment Of Iranian EFL Learners: A Case of Private Language Institutes and Public Schools
-
تاريخ بهره برداري
9/18/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پروين پيرفلاح
-
چكيده به لاتين
Abstract
Since the rise of positive psychology, great attention has been given to positive feelings such as motivation and enjoyment in second language learning. Feeling enjoyed when learning a new language will reduce the effect of negative emotions such as the stress of learning and results in learners’ engaging in the learning process, facilitating language learning, and encouraging learners to achieve their full potential as well as assisting them to promote their well-being. However, the English language enjoyment of Iranian learners of English as a foreign language (EFL)Iran is still a question. The impact of positive emotions specifically enjoyment has not received enough scholarly attention as an influential factor encouraging English learning in Iranian EFL learners. Therefore, the primary purpose of this thesis was to investigate English language classroom enjoyment in Iran to clarify whether different factors of enjoyment play any role in the English learning of Iranian EFL learners who are at different levels of English language proficiency. Furthermore, this thesis explored the difference between the English language enjoyment level of Iranian EFL learners from public schools and private language institutes. Three hundred and seventeen EFL learners from several English institutes and public schools constituted the participants in the study. Data was collected by applying convenience sampling. The instrumentation used in the thesis was a modified version of Dewaele and MacIntyre’s (2014) foreign language enjoyment scale. The result of the non-parametric Mann-Whitney U test result indicated the difference between the English language enjoyment of Iranian EFL learners from private language institutes with different educational levels and high school students from public schools. Findings revealed that EFL learners in private institutes experience a higher level of English language classroom enjoyment than those who study English as a foreign language in public schools which supports the idea of the context-based nature of English language classroom enjoyment. Furthermore, the findings of this thesis led us to conclude that it is critical to provide English language classrooms with adequate facilities and appropriate teaching aids to create a positive language learning atmosphere for learners to enjoy the language learning experience.
-
كليدواژه هاي لاتين
Educational levels, English as a foreign language, Foreign language enjoyment, Foreign language enjoyment scale, positive psychology
-
Author
parvin pirfallah
-
SuperVisor
shahin vaezi
-
لينک به اين مدرک :