-
شماره ركورد
27654
-
پديد آورنده
رضوانه ميرزامحمدي
-
عنوان
بهبود ارزش ويژه برند از طريق انواع انگيزهها باتكيهبر ديدگاه منطق سرويس غالب؛ مطالعه ميداني: دانشجويان استفاده كننده از اپليكيشنهاي تلفن همراه برند ايراني
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي صنايع- مديريت مهندسي
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1401/8/15
-
استاد راهنما
مصطفي جعفري
-
استاد مشاور
فريد قنادپور
-
دانشكده
مهندسي صنايع
-
چكيده
امروزه، تقاضاي روزافزون براي تلفن¬هاي همراه هوشمند در كنار استفاده گسترده از شبكههاي اجتماعي، شركت¬ها و سازمان¬ها را وادار نموده است تا در كنار رسانههاي سنتي، بودجه تبليغات خود را در كانال تلفن همراه به ميزان قابلتوجهي افزايش دهند. ازاينرو، آن¬ها به طور فزاينده¬اي درحالتوسعه و استفاده از اپليكيشن¬هاي تلفن همراه برند يا اختصاصي براي حفظ ارتباط با مصرفكنندگان و مشتريان خود هستند. در پژوهش حاضر تأثير انواع انگيزه¬هاي كاربران بر بهبود ارزش ويژه برند در اين اپليكيشن¬هاي تلفن همراه برند مورد بررسي قرار گرفته است. اين پژوهش ازنقطهنظر هدف، كاربردي و به لحاظ ماهيت و روش تحقيق، توصيفي - همبستگي است. جامعه آماري در اين پژوهش، دانشجويان استفاده¬كننده از دستگاه¬هاي هوشمند كه در زندگي روزمره خود از اپليكيشن¬هاي برند استفاده مي¬كنند، هستند؛ اما باتوجهبه گستردگي و نامحدود بودن اين جامعه آماري، بر اساس فرمول كوكران تعداد نمونه¬هاي مورد بررسي 384 نفر تعيين شده است. براي جمعآوري داده¬ها، از پرسشنامه تستي محقق ساخته استفاده شده و براي تجزيهوتحليل داده¬ها و آزمون فرضيه¬هاي مورد بررسي، روش مدلسازي معادلات ساختاري استفاده شده است. نتايج اين پژوهش نشان مي-دهد كه انواع انگيزه¬ها شامل انگيزه¬هاي سودگرايانه، لذتجويانه و اجتماعي از طريق تأثير مثبت بر عامل ميانجي ارزش در استفاده، سبب بهبود تمامي عناصر ارزش ويژه برند شامل كيفيت درك شده، وفاداري به برند و آگاهي از برند/تداعي¬هاي برند مي¬شوند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/09/28
-
عنوان به انگليسي
Improving brand equity through a variety of motivations via service-dominant logic perspective; the study of university students using Iranian branded apps
-
تاريخ بهره برداري
11/6/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
رضوانه ميرزامحمدي
-
چكيده به لاتين
Today, the increasing demand for smart phones, along with the widespread use of social networks, has forced companies and organizations to significantly increase their advertising budgets in the mobile phone channel in addition to traditional media. Therefore, they are increasingly developing and using branded mobile phone applications to keep in touch with their consumers and customers. In the present study, the effect of various types of user motivations on the improvement of brand equity in these brand mobile phone applications has been investigated. This research is descriptive-correlation in terms of nature and research method. The statistical population in this research is all the smart device users who use branded applications in their daily life; However, due to the vastness and unlimitedness of this statistical population, the number of examined samples has been determined to be 384 people based on Cochran's formula. To collect data, a researcher-made test questionnaire was used, and structural equation modeling method was used to analyze the data and test the examined hypotheses. The results of this research show that all types of motivations including utilitarian, hedonic and social motivations, through a positive effect on the mediating factor of value in use, lead to the improvement of all elements of brand equity, including perceived quality, brand loyalty and brand awareness/associations.
-
كليدواژه هاي فارسي
اپليكيشن هاي برند , ارزش ويژه برند , منطق سرويس غالب , ارزش در استفاده , انگيزه ها
-
كليدواژه هاي لاتين
Branded apps , brand equity , Service-dominant logic , value in use , Motivations
-
Author
Rezvane Mirzamohammadi
-
SuperVisor
Dr. Jafari
-
لينک به اين مدرک :