-
شماره ركورد
27880
-
پديد آورنده
مهدي احساني
-
عنوان
تعيين ميزان اثربخشي تركيبات مختلف سرباره فولاد بر خصوصيات عملكردي و مقاومت لغزشي مخلوطهاي آسفالتي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
عمران-راه و ترابري
-
سال تحصيل
1397
-
تاريخ دفاع
1401/06/28
-
استاد راهنما
دكتر محمود عامري
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
يكي از روش هاي بهبود و ارتقاي مقاومت روسازي ها، استفاده از مصالح مرغوبي همچون سرباره ي فولاد است كه موجب افزايش باربري و عمر روسازي ها خواهد شد. هدف اصلي اين پژوهش ارزيابي ويژگي هاي مخلوط آسفالتي در صورت استفاده ازسرباره فولادي مي باشد. در همين راستا با استفاده از دستگاه مارشال نمونه با درصدهاي مختلف سرباره و قير ساخته شده است. سپس آزمايش هاي مربوط به تعيين درصد قير بهينه روي اين نمونه ها صورت گرفته و مقادير مربوط به مقاومت مارشال برداشت شده است. در گام بعدي ضمن ساخت نمونه آسفالتي با استفاده از دستگاه ژيراتوري، آزمايش هاي عملكردي مخلوط آسفالتي شامل تعيين مقاومت كششي غيرمستقيم، آزمايش مدول برجهندگي،پخش ماسه و پاندول انگليسي انجام شده است. نتايج اين پژوهش بيانگر اين مطلب است كه در صورت استفاده از سرباره افزايش مخلوط آسفالتي عملكرد بهتري از خود نشان مي دهد. در بهترين حالت اضافه كردن 40درصد درشت دانه ي سرباره منجر به افزايش 20درصدي مقاومت مارشال شده است. همچنين به صورت كلي با افزودن سرباره مقاومت كششي غير مستقيم نيز افزايش مي يابد كه در بهترين حالت با افزودن 40درصد ريزدانه و 20 درصد درشت دانه ي سرباره مقاومت كششي در حالت خشك 34 درصد بهبود پيدا مي كند.از سوي ديگر اضافه كردن سرباره باعث افزايش عدد آونگ انگليسي مي شود كه بيشترين افزايش در نمونه حاوي 40درصد درشت دانه حدود 1.9 درصد مي باشد.همچنين افزودن سرباره موجب افزايش عدد پخش ماسه مي شود كه در بهترين حالت براي نمونه حاوي 40 درصددرشت دانه مي باشد
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/11/25
-
عنوان به انگليسي
Determining the effectiveness of different compounds of steel slag on the sliding resistance of asphalt mixtures
-
تاريخ بهره برداري
9/19/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهدي احساني
-
چكيده به لاتين
One of the ways to improve and enhance the resistance of pavements is to use high-quality materials such as steel slag, which will increase the bearing capacity and life of pavements. The main goal of this research is to evaluate the characteristics of asphalt mixture if steel slag is used. In this regard, samples with different percentages of slag and bitumen have been made using the Marshall machine. Then, the tests related to determining the optimal bitumen percentage were carried out on these samples and the values related to the Marshall resistance were taken. In the next step, while making an asphalt sample using a gyrator, functional tests of the asphalt mixture including determining the indirect tensile strength, modulus of elasticity, sandblasting and English pendulum tests have been performed. The results of this research show that if slag is used, the asphalt mixture will perform better. In the best case, adding 40% coarse slag grain has led to a 20% increase in Marshall resistance
Also, in general, the indirect tensile strength increases with the addition of slag, and in the best case, by adding 40% fine and 20% coarse slag, the tensile strength improves by 34% in the dry state. On the other hand, adding slag increases the English pendulum number, which is the largest increase in the sample containing 40% of coarse grains, which is about 1.9%. Also, the addition of slag increases the spreading number of sand, which in the best case contains 40% of coarse grains
-
كليدواژه هاي فارسي
مخلوط آسفالتي , سرباره فولاد , ريزدانه , درشت دانه , آزمايش عملكردي , قيربهينه , مقاومت لغزندگي
-
كليدواژه هاي لاتين
asphalt mixture , steel slag , fine grain , coarse grain , performance test , optimal bitumen , slip resistance
-
Author
Mehdi Ehsani
-
SuperVisor
Dr. Ameri
-
لينک به اين مدرک :