-
شماره ركورد
27884
-
پديد آورنده
مانا اماني
-
عنوان
كنترل تطبيقي توزيعشده طولي و جانبي پلتوني چندبانده از وسايل نقليه متصل ناهمگن
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي برق گرايش كنترل
-
سال تحصيل
1401
-
تاريخ دفاع
1401/8/28
-
استاد راهنما
دكتر محمد رضا جاهد مطلق
-
دانشكده
برق
-
چكيده
اين مطالعه به كنترل تطبيقي طولي و جانبي پلتوني چندبانده از وسايل نقليه متصل ناهمگن با انگيزههاي كلي
كاهش مصرف سوخت، صرفهجويي در زمان، بهبود جريان ترافيك، كاهش تصادفات پرداخته است. كنترل پلتون
را شايد بتوان بهعنوان زيرمجموعهاي از مباحث حوزه فنّاوري هوشمند و خودران/ نيمهخودران شدن وسايل نقليه
طبقهبندي نمود. هدف اين مطالعه پيادهسازي روشي كنترلي براي كنترل پلتوني چند بانده در حال حركت در
بزرگراه شامل وسايل نقليه با ديناميك متفاوت است كه در آن از مفاهيم كنترل تطبيقي براي كنترل خودرو
رهبر و مفاهيم روش نگاه به جلو براي كنترل خودروهاي پيرو استفادهشده است. همچنين در طراحي كنترلكننده
مانورهاي احتمالي حين حركت هر رشتهي خودرويي درون پلتون در يك جادهي دوبانده در نظر گرفتهشده است
و نتايج با تأثير الگوريتمهاي پيشنهادي در اين مطالعه ارائهشده است. اين مانورها ميتوانند باريك شدن جاده و يا
حضور مانع در مسير باشد. اين نتايج نشان ميدهند كه با طراحي پلتون دوبانده و نه تك رشته و تبادل اطالعات
بين دو رشته مجاور درون پلتون دو بانده و در نظرگرفتن اولويت حركت بين آنها از برخورد احتمالي خودروها
جلوگيري شده كه منجر به كاهش تصادفات رانندگي ميشود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/11/26
-
عنوان به انگليسي
Distributed adaptive lateral and longitudinal control of heterogeneous connected vehicle multi- platoon
-
تاريخ بهره برداري
11/19/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مانا اماني
-
چكيده به لاتين
This thesis studies longitudinal and lateral adaptive control of a multi-platoon of
heterogeneous connected vehicles with the motivation of reducing fuel consumption,
saving time, improving traffic flow, reducing accidents, etc. Platoon control can be
considered as an important topic in the field of smart technology and
autonomous/semi-autonomous vehicles.
The aim of this thesis is to implement a control method to control a multi-platoon
moving on a highway including vehicles with different dynamics, and the concepts
of adaptive control are used to control the leader vehicle and the concepts of LookAhead approach are used to control the follower vehicles. Furthermore, some
algorithms for possible maneuvers while moving on a two-lane road have been
considered in designing the controller. These maneuvers include narrowing of the
road, presence of an obstacle in the path, etc. These results show that by designing a
double-lane platoon and not a single string-lane and exchanging information
between two adjacent string within the two-lane platoon and considering the priority
of movement between them, the possible collision of cars is prevented, which leads
to a reduction in traffic accidents.
-
كليدواژه هاي فارسي
كنترل تطبيقي , روش نگاه به جلو , پلتون , خودرو رهبر , خودرو پيرو , كنترل طولي , كنترل جانبي , وسايل نقليه هوشمند و خودران/نيمه خودران
-
Author
mana amani
-
SuperVisor
mohanadreza jahedmotlagh
-
لينک به اين مدرک :