-
شماره ركورد
28275
-
پديد آورنده
علي دراني عرب
-
عنوان
برآورد سطح ايمني رانندگان حرفهاي بر اساس دادههاي واقعي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
حمل و نقل
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1401/9/6
-
استاد راهنما
دكتر علي توكلي كاشاني
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
امروزه بحث رفتار طبيعي رانندگي و شناسايي رانندگان پرخطر براي شركتهاي بزرگ، بيمهها و نهادهاي مرتبط ديگر بسيار مهم است. چراكه غالب تصادفات مربوط به رفتار انسان ميگردد. با پيشرفت فنّاوري و تغيير روند دادهبرداري از رانندگان و همچنين كمبود اطلاعات در تصادفات، شناخت نوع رفتار رانندگان بهخصوص رانندگان پرخطر و رفتارهاي پرخاشگرايانه به كاهش تصادفات و سيستمهاي هشدار كمك ميكند تا با دريافت برخي اطلاعات كه ميتواند بيانگر احتمال بالاي تصادف باشد از آن جلوگيري شود. همچنين اين اطلاعات ميتواند براي بررسي و شناسايي عوامل انساني حادثه درحاليكه راننده به رانندگي طبيعي خود مشغول است منجر شود. مطالعهي پيش رو در مورد 4 گروه مختلف رانندگان معدن است؛ كه پس از دريافت اطلاعات و تعريف دو شاخص نسبت تجاوز از حد سرعت و نسبت تجاوز از شتاب متوسط براي رانندگان يادشده آنها را در شرايط و نواحي مختلف موردبررسي قرار ميدهد. هدف مطالعه بررسي ارتباطي ميان اين شاخصها و رانندگاني كه حداقل يك تصادف داشتند (پرخطر) حاضر در اين گروهها است. آماربرداري به مدت دو ماه از اين رانندگان حرفهاي انجام گرفت همچنين اطلاعات ديگري نظير هواشناسي و غيره به آن اضافه شد. نتايج حاصل از اين مطالعه نشان ميدهد كه با توجه به متغيرهاي تعريفشده در بسياري از اين نواحي امكان تشخيص و دستهبندي رانندگان براي هر 4 گروه وجود دارد؛ كه اختلاف حداقل 20 درصد بهعنوان نتيجه ذكرشده است و اين اختلاف در بيشتر از 66٫67 درصد نواحي وجود دارد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/03/01
-
عنوان به انگليسي
Estimating the safety level of professional drivers based on naturalistic driving data
-
تاريخ بهره برداري
11/27/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
علي دراني عرب
-
چكيده به لاتين
Nowadays, the subject of drivers’ natural behavior and identifying dangerous drivers is of great importance for big companies, insurance firms, and relative organizations. This is because most of the accidents has to do with human’s behavior. With the advancement of technology and changes in the ways drivers’ data is collected, and also the shortage of information in accidents, identifying drivers’ behavior type, especially those with dangerous and aggressive manner may contribute to the accident prevention and alarming systems as by collecting some data that may result in causing accidents, we may prevent those unfavorable incidents. Moreover, this information may come in useful in the matter of examining and identifying human causes of accidents while the driver is driving in the natural manner. This study is about 4 different groups of a mine drivers. After collecting and defining two index of speed exceedance ratio and acceleration exceedance ratio for the drivers, they are examined in different regions and circumstances. Data collection is done in a 2 month period for these professional drivers. Additionally, other data such as weather conditions and so on was added to the study. The result shows that using the defined variables, identification and classification of the drivers in all 4 groups is possible in the most regions. The difference in each variable evaluation is considered to be at least 20 percent, which results in difference in at least two thirds of the regions based on the defined regions.
-
كليدواژه هاي فارسي
رفتار رانندگي طبيعي , ، انتخاب سرعت , رانندگي پرخطر , شتاب متوسط
-
كليدواژه هاي لاتين
Naturalistic driving , Speed selection , Dangerous driving , Average acceleration
-
Author
ali dorraniarab
-
SuperVisor
ali tavakoli kashani
-
لينک به اين مدرک :