-
شماره ركورد
28277
-
پديد آورنده
محمد عباسي
-
عنوان
شبيه سازي و بهينه سازي سازه يك خودروي كوچك برقي كالس e6L براي تصادف از روبه رو
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي خودرو
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1401/11/30
-
استاد راهنما
آقاي دكتر ابوالفضل خلخالي
-
دانشكده
مهندسي خودرو
-
چكيده
در سال هاي اخير استفاده از خودروهاي برقي به علت سازگاري با محيط زيست بيش از پيش مورد توجه قرارگرفته است. با افزايش چشم گير توليد خودروهاي برقي، بررسي ايمني آن ها اهميت دوچندان يافته است. در اين پژوهش ايمني خودروي برقي كوچك كالس e6L براي برخورد از روبه رو مورد ارزيابي قرار گرفت. در اين راستا ابتدا مدل سه بعدي خودروي برقي 10EQ با استفاده از نرم افزار Hypermesh المانبندي شد سپس با استفاده از روش تاگوچي روند بهينه سازي مشخص گرديد و معيار آسيب به سر به عنوان پارامتر هدف انتخاب شد. در ادامه شبيه سازي برخورد از روبه رو بنابر شرايط مندرج در استاندارد ECE94-R براي دو سازه مختلف فوالدي و آلومينومي انجام شد. در پايان نيز با بررسي ، معيار آسيب به سر و همچنين معيار آسيب به گردن و انحراف قفسه سينه، بهينه ترين سازه براي دو جنس مختلف شناسايي شد
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/02/17
-
عنوان به انگليسي
simulation and optimization of l6 electric vehicle class body structure for frontal crash
-
تاريخ بهره برداري
2/19/2024 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمد عباسي
-
چكيده به لاتين
In recent years, the electric vehicles have attracted considerable attention owing to their environmental compatibility. By growing of electric cars production, evaluating their safety has become doubly important. In this research, the safety of the L6e class small electric car for frontal collision was evaluated. In this thesis, first, the 3D model of the EQ10 electric car was elemented by using Hypermesh software Then, using Taguchi method, the optimization process was determined and the head injury criterion was selected as the target parameter. Next, head-on collision simulation was performed according to the conditions specified in the ECE-R94 standard for two different steel and aluminum structures. In the end, the most optimal structure for two different sexes was identified by examining the criteria for head injury as well as the criteria for neck injury and chest deviation
-
كليدواژه هاي فارسي
خودروي برقي كلاس l6 , استاندارد ايمني ECE-R94 , تصادف از روبه رو , ِشبيه سازي
-
كليدواژه هاي لاتين
Class L6e Electrical Car , ece R-94 Safety Standard , Frontal Crash , Simulation
-
Author
mohammad abasi
-
SuperVisor
abolfazl khalkhali
-
لينک به اين مدرک :