-
شماره ركورد
28332
-
پديد آورنده
محسن جباري
-
عنوان
بهبود روان خواني از طريق تكرر خواني : آنچه ذهنيت زبان دوم به ما مي گويد
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
زبان و ادبيات خارجي- آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1401/12/14
-
استاد راهنما
شهين واعظي
-
استاد مشاور
محمد اميني فارساني
-
دانشكده
گروه زبانهاي خارجي
-
چكيده
اين مطالعه دو جنبه دارد. اول، تكرار خواندن و دوم ذهنيت زبان دوم بر درك مطلب و روان خواني دانش آموزان ايراني در زبان انگليسي ميباشد.شركت كنندگان 100 يادگيرنده زبان انگليسي بودند كه به طور تصادفي در يك گروه آزمايشي و يك گروه كنترل قرار گرفتند. افرادي كه در يكي از گروه هاي آزمايشي بودند، درمان هاي مبتني بر خواندن مكرر و گروه آزمايشي ديگر مداخلات ذهني دريافت كردند، در حالي كه گروه كنترل هيچ درماني دريافت نكردند.قبل و بعد از آموزش ، درك مطلب، روان خواني و ذهنيت زباني شركت كنندگان مورد آزمايش قرار گرفتند.داده هاي جمع آوري شده با استفاده از آزمون هاي تي زوجي و آناليز واريانس آنووا مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته ها نشان داد كه: (1) مداخله خواندن مكرر درك مطلب دانش آموزان را در پس آزمون به طور قابل توجهي بهبود بخشيد، (2) مداخله مكرر خواندن تأثير معني داري بر بهبود رواني دانش آموزان داشت، (3) مداخله ذهنيت خواندن تأثير معني داري داشت. (4) مداخله ذهني منجر به بهبود قابلتوجهي در تسلط دانشآموزان در پسآزمون نشد، (5) و خواندن مكرر در بهبود روان خواندن مؤثرتر بود. علاوه بر اين، نتايج نشان داد كه مداخله ذهني تأثير معناداري بر ذهنيت زباني دانشآموزان (هوش، استعداد و ويژگي سني) داشته است.همچنين مشخص شد كه بين ذهنيت زباني دانشآموزان و درك مطلب و رواني آنها رابطه معناداري وجود ندارد. اين مطالعه پيامدهاي اين يافته ها را براي آموزش خواندن به فراگيران زبان برجسته كرد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/03/03
-
عنوان به انگليسي
Enhancing Reading Fluency through Repeated Reading: What L2 Mindset tells us?
-
تاريخ بهره برداري
3/4/2024 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محسن جباري
-
چكيده به لاتين
This study takes two fold. First, repeated reading and second, L2 mindset on Iranian EFL students’ reading comprehension and reading fluency. The participants were 100 EFL students randomly assigned into two experimental and one control conditions. Those in one of the experimental groups received treatments based on repeated reading and those in another experimental group received mindset interventions, while the control group received no treatment. Before and after the treatments, the participants reading comprehension, reading fluency, and language mindset were tested. The data collected was analyzed using paired sample t-tests and analysis of variance (ANOVA). The findings indicated that: (1) the repeated reading intervention significantly improved the students’ reading comprehension in the posttest, (2) the repeated reading intervention had a significant impact on improving the students’ fluency, (3) the reading mindset intervention had a significant impact on the students’ reading comprehension in the post-test, (4) the mindset intervention did not result in significant improvement the students’ fluency in the post-test, (5) and the repeated reading was more effective in improving reading fluency. Additionally, the results indicated that the mindset intervention had a significant impact on the students’ language mindset (intelligence, aptitude, and age specificity). It was found that there was no significant correlation between the students’ language mindsets and their reading comprehension and fluency. The study highlighted the implications of these findings for teaching reading to EFL learners.
-
كليدواژه هاي فارسي
روان خواني , تكرر خواني , ذهنيت , مداخله ذهني , ذهنيت زباني
-
كليدواژه هاي لاتين
reading fluency , repeated reading , Mindset , mindset intervention , Language mindset
-
Author
Mohsen Jabbari
-
SuperVisor
Dr. Shahin Vaezi
-
لينک به اين مدرک :