-
شماره ركورد
28338
-
پديد آورنده
زهراء سلام حميد
-
عنوان
اضطراب يادگيري زبان هاي خارجي در دانش آموزان ايراني و عراقي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
زبان و ادبيات خارجي- آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1402/3/1
-
استاد راهنما
شهين واعظي
-
استاد مشاور
نرگس هوشمند
-
دانشكده
گروه زبانهاي خارجي
-
چكيده
محبوبيت زبان انگليسي به عنوان يك زبان جهاني منجر به اين ايده شده است كه زبان آموزان بايد از سنين بسيار پايين شروع به يادگيري زبان انگليسي كنند. كودكان از آنجايي كه در طول سال تحصيلي خود يادگيرنده خوبي هستند، ميتوانند به راحتي در فرآيند يادگيري تأثير بگذارند. آنها مي توانند انگيزه داشته باشند و تا آخر عمر از يادگيري زبان انگليسي لذت ببرند يا عصبي، مضطرب و ترسناك باشند، بنابراين تا آخر عمر از يادگيري زبان انگليسي متنفر باشند. بنابراين، در نظر گرفتن عوامل عاطفي مانند اضطراب بسيار مهم است. اين مطالعه با هدف مطالعه دانشآموزان 11 تا 12 ساله عراقي و ايراني انجام شد تا مشخص شود آيا آنها مضطرب هستند يا خير. به منظور انجام اين بررسي، پرسشنامه اي انتخاب و سپس به عربي و فارسي ترجمه شد. سپس به دانش آموزان جوان از عراق و ايران تحويل داده شد. سپس نتايج با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. بر اساس نتايج آزمون t مشخص شد كه اين دو گروه از دانشآموزان هنگام شركت در درس زبان انگليسي، آرام و آرام هستند. اما، به نظر ميرسيد كه دانشآموزان عراقي در زمان امتحان و زماني كه از آنها خواسته ميشود در كلاسهايشان انگليسي صحبت كنند، بيشتر در معرض اضطراب هستند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/03/10
-
عنوان به انگليسي
Foreign Language Learning Anxiety among Iranian and Iraqi Students
-
تاريخ بهره برداري
5/21/2024 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
زهراء سلام حميد
-
چكيده به لاتين
The popularity of English as a global language has led to the idea that learners should start learning English at very young ages. Children, being a great learner during their formative year, can be easily effected during the learning process. They can be motivated and enjoy learning English for the rest of their lives or they can be nervous, anxious and afraid, therefore, hate learning English for the rest of their lives. Thus, it is very important to consider affective factors like anxiety. This study aimed at studying Iraqi and Iranian young learners aged 11 to 12 to see if they are anxious or not. In order to do this survey, a questionnaire was chosen and then translated into Arabic and Farsi. Then it was handed to young learners from Iraq and Iran. Then the results were analyzed via SPSS software. Based on the results of the t-test, it was revealed that these two groups of students are calm and relaxed while taking English lesson. But, Iraqi students seemed more prone to feeling anxious in exam time and when they were asked to speak English in their classes.
-
كليدواژه هاي فارسي
اضطراب , يادگيرندگان جوان
-
كليدواژه هاي لاتين
anxiety , young learners
-
Author
Zahra Salam Hamid
-
SuperVisor
Dr. Shahin Vaezi
-
لينک به اين مدرک :